Superb je Škodina admiralska ladja. Vedno so jo po velikosti in prostornosti primerjali z vozili višjega segmenta, vedno pa je po velikosti prekašala konkurente v D segmentu. Brez težav lahko zapišem, da je to mercedes S za množice.
Pri skupini Volkswagen, katere del je Škoda, so jo vedno brzdali v ozadju, tako z dizajnom, kot tehnologijo. Zdaj jim je „ušla z vajeti,“ saj je novi superb ena najbolj dinamičnih in atraktivnih limuzin, ki je do „zob oborožena z najbolj naprednimi tehnologijami,“ ki jih lahko najdemo v D razredu limuzin. Z dvolitrskim turbodizelskim motorjem s 140 kilovatov moči (190 KM), prostornostjo, uporabnostjo in razmerjem med ceno in dobljenim, bi morala zanimati vsakega racionalnega kupca srednje velike limuzine, ki želi več od povprečja.
Odpeljal iz passatove sence
Končno so jih pri VW-ju pustili, da so stopili iz passatove sence. Zakaj ne? Čehi so že nekoč bili tehnično in umetniško napredni. Škoda in Tatra sta delali izjemne avtomobile.
Kaban je v serijsko izvedenko uspešno prenesel masko, ki smo jo spoznali na konceptu vision C. Tako skladnih linijh superb do zdaj ni imel, z obilico kromiranih elementov pa je vtis že zelo premium. Avto je še večji kot predhodnik, nos je nizek, svetila ostra kot britev, streha je usločena, ne manjkajo značilni detajli, kot so "hokejska" zadnja vrata ali podpis sijalk v obliki poveznjenega U-ja. Brez napak le ni. Masivni tretji stebriček zmanjšuje preglednost nazaj, a po drugo strani z močnimi bočnimi pregibi, izrazitimi koloteki in razpotegnjeno strešno linijo prinaša več elegance.
Absurdno veliko prostora
Superb je natančno za 2,8 centimetra daljši in 4,7 centimetra širši od svojega predhodnika, medtem ko medosna razdalja meri 2,84 metra ali osem centimetrov več. Vozniki in tudi drugi potniki se ne bi smeli pritoževati nad ergonomijo sedenja, potniki zadaj pa imajo že absurdno veliko prostora za kolena (82 centimetrov). To je centimetrska prostornost, ki smo jo vajeni v predsedniških limuzinah tipa audi A8. Medosje je rekordno v razredu, enako velja za prtljažnik, ki je 30-litrov večji kot prej, ob 625-litrov osnovnega prostora v prtljažniku, ki se širi na zajetnih 1.760 litrov s podrtimi naslonjali zloženih zadnjih sedežev. Prtljažnik je globok, širok in izjemno dolg – in kot tak zelo dostopen. Za šalo sem vanj poskušal postaviti kolo – prostora je bilo dovolj.
Tudi šibkejši dizel dobra izbira
In cena? Z 140 kilovatnim turbodizlom in DSG dvosklopčnim menjalnikom stane 33.603 evrov, kar je tretjino več od osnovnega modela z 1,4-litrskim TSI pogonskim agregatom z 92 kilovatov moči. Testnik je bil dobro založen z dodatki, ki mu ceno dvignejo na že visokih 41.974 evrov.
Motor:turbodizel, 1.968 ccm, 140 kW (190 KM), 400 Nm med 1.750 – 3250 vrt./min
Poraba na testu:5,9 l/100 km, 119 g CO2
Zmogljivosti:235 km/h, 7,7 s 0-100 km/h
Cena:21.602 € (testnik 41.974 €)
AvtoTest
Premium videz, pogonski sklop, prostornost, udobje;
Končna cena, brez možnosti polnih led žarometov;
Ob obilju prostora na prednjih in zadnjih sedežih, udobje večajo tudi napredni sistemi, kot je samodejna klimatska naprava, ki se je izakazala za zelo učinkovito, celo potniki na zadnji klopi si lahko sami uravanvajo temperaturo v zadnjem delu kabine. V dno že tako velikega prtljažnika, ki je opremljen s številnimi triki za priročnejši prevoz prtljage, izpostavljam še rezervno kolo standardne velikosti. Sedeži so komfortni, ne ponujajo pa še funkcije masaže. Superb prepriča tudi z akustičnim udobjem, ki je med prepričljivejšimi v razredu. Tudi pri hitrostih nad 130 km/h je le redko v kabino zašel piš vetra. Materiali so na pogled in otip prijetni, tako kot končna obdelava, preseneti celo dizajnerska dovršenost, ki pusti premium vtis. Sistem prilagodljivega vzmetenja DCC je enak kot pri volkswagnih, razlike med nastavitvami, normalno, udobno in športno, pa so dovolj izrazite, da se je izkazal za uporabnega.
Preizkusili smo dvolitrski prisilno polnjeni TDI agregat v zmogljivejši različici s 140 kilovatov moči. Za 1.500 evrov manj je na voljo tudi s 110 kilovati moči, ki zaradi ustreznega navora suvereno opravi svoje delo. Zmogljivejši agregat mu pristoji še bolj, končna hitrost je še višja, pospešek voznik in sopotniki občutijo še bolj izrazito. Poraba s tem agregatom je v primerjavi s šibkejšim za pol litra višja, a je tudi 5,9 litrov plinskega olja na 100 kilometrov dober rezultat. Dizel je zelo umirjen, zahvaljujoč dobri izoliranosti v potniški kabini je praktično neslišen, tudi vibracij ni zaznati. Dobro sodeluje z dvosklopčnim samodejnim menjalnikom. Odločno pospešuje že od 1500 vrtljajev dalje.
Ali je prišel čas, da superb s trona sklati passata? To se lahko po videnem in preizkušenem resno vprašam. Passatu nekateri zamerijo, da je zadržan, superb je postregel z revolucionarnim, premium videzom. Točka za superba, ki je že v predhodni generaciji veljal za kralja prostornosti. Superb ima zdaj za tri centimetre več prostora na zadnji klopi kot passat, tudi prtljažnik je prostornejši. Obe vozili imata standardno halogenska svetila, a so superbu za doplačilo namenili le biksenonske žaromete, passatu pa modernejše in naprednejše polne dinamične led žaromete, ki osvetljujejo tudi ovinek. Superb v zrak izpusti nekaj več CO2 (108 gramov), kot najbolj "zeleni" passat z oznaku bluemotion (95 gramov), tudi skozi ovinke se zaradi krajšega medosja passat pelje še za odtenek bolje, a je zato Čeh cenejši. Končni rezultat: 1. mesto superb - predvsem na račun drznosti, funkcionalnosti in razmerja vrednost-cena.
Skupno oceno zvišujejo napredni asistenčni sistemi. Ne, da jih konkurenca nima, a v superbu aktivni tempomat deluje zelo „človeško“, kar pomeni, da ne zavira ali pospešuje sunkovito, brez občutka. Med vožnjo sem s pritiskom na stikalo na volanu nastavil varnostno razdaljo do vozila pred menoj in stalno hitrost. Sistem je zelo dobro prilagajal hitrost vozilu pred nami. Po možnosti se je v gneči ustavil pravočasno in razmeroma hitro tudi speljal, ko je speljalo vozilo pred nami. Električni servo volan prejema podatke kamere na vetrobranskem steklu, ki spremlja talne oznake in do določene hitrosti sledi liniji črt na cestišču, tudi, če cesta zavija, pri višjih hitrostih pa mora volan obračati voznik. V primerjavi s passatom je superb še vedno nekoliko cenejši, a je zdaj za mnoge že lepši. Morda je res že nastopil čas, da ne le zaradi cene ali znamke, kupec izbere superba in ne passata.
190kW (150KM) nekako negre skupaj! Al je 110kW (150KM) ali pa 140kw (190KM)In teli 2.0 tdi motorji so zelo podhranjeni za takšna vozila, pa naj si bo to a6 ali passat al pa octavija ali pa superb! Je… ...prikaži več Je pa res, da je škoda zadnja leta zelo dvignila kvaliteto izdelave in prehitela VW po kvaliteti materijalov in izdelave. Je pa žal šla cena previsoko!
Predrag za tisto kar ponuja.