Mazda je v ofenzivi. Razmeroma drobnemu japonskemu proizvajalcu je v zdajšnji generaciji očitno uspelo najti pravo recepturo za avtomobile, ki so hkrati privlačnega videza, udobne notranjosti, tehnično napredni in tudi zelo učinkoviti. Kupci ob hkratnem zagotovilu, da Mazdine avte statistično okvara ne ustavi kar tako, to znajo ceniti.
Mazda2 se zdi iz pravega testa. Je oblikovno svojstveno zaokrožen avto, enakovredno namenjen obema spoloma, dinamičnega videza. Še bolj, če jo krasijo LED polni žarometi ali vpadljiva barva, kot je ognjeno rdeča.
Pri pospeševanju ali vožnji skozi ovinke se pozna izredno lahka gradnja, ki šele s šoferjem preseže maso ene tone, in dobra uravnoteženost podvozja, ki dopušča igrivo vrtenje zelo neposrednega in na otip odličnega volanskega obroča. Avto je dejansko še bolj športen, kot to želi priznati po videzi. Ovinkasta cesta je za dvojko in voznika zelo dobrodošla, nekoliko manj za potnike zadaj. Na voljo namreč nimata držal nad vrati.
Če bodo zelo dobro dinamiko cenili predvsem moški, pa je tudi za ženske še veliko dobrot na spisku.
Notranjost zelo kvalitetna
Četudi ne govorimo o opremi revolution top z vrha ponudbe, kot primeru testnice, je avto znotraj športno-privlačnega videza merilnikov, volana in gumbov, ki delujejo za razred zelo kakovostno. Malce vtis pokvari le kontrast med izbranimi materiali, ko se denimo srečata mehko usnje in trda plastika.
Manjka le radarski tempomat
Palec gor si zasluži tudi za pasivno in aktivno varnost. Že v sredini opremske ponudbe je serijski AEB sistem samodejnega zaviranja pri nižjih hitrostih, najvišje opreme imajo še opozorili za menjavo pasov in vozila v mrtvem kotu.
Potrebno pa je omeniti tudi nekaj pomanjkljivosti. Mazda2 je manj družinam prijazna kot kateri od tekmecev. Najprej zaradi težjega dostopa do druge klopi, saj je odprtina zadnjih vrat razmeroma ozka. Tudi v prtljažniku je določen kompromis, 280 litrov težko zadosti kaj več kot dnevnim potrebam, pa še ob podiranju sedežev nastaja stopnica.
Motor:1.496 ccm, 85 kW (1150 KM), 148 Nm pri 4.000 vrt./min
Poraba na testu:5,8 l/100 km, 115 g CO2/km
Zmogljivosti:200 km/h, 8,7 sek. 0-100 km/h
Cena:18.390 €
AvtoTest
Športni značaj, motor, vožnja, poraba, tehnikalije.
Ozki sedež in zadnja vrata, omejene kombinacije opreme in motorja
Mazda2 je zelo udoben avtomobil in skoraj neopazno lahko zaradi kakovostnega oblazinjenja in tehničnih pripomočkov postane konkurenca premium malčkom. V drugi od šestih oprem je že serijski sedempalčni zaslon, zelo dober kompromis po mojem ponuja tretja oprema challenge, v najvišjem svetijo LED žarometi in podatke prikazuje HUD zaslon. Seznam doplačil je razmeroma kratek, a so vsaj preskoki med opremami dokaj logični in cenovno nizki.
Z najmočnejšim izmed trojice 1,5-litrskih motorjev je mazda2 jasno najhitrejša. Motor je na žalost rezerviran le za najdražjo opremo, saj je odlična alternativa turbo “čebelicam”. Morda res ni tako eksploziven kot turbomotorji, a se naravno polnjeni ob kopici dodelav vseeno zelo rad vrti, navor pa skrbi za nežno križarjenje v 6. prestavi. In poraba ... tudi zavoljo pomoči i-loop sistema shranjevanja energije zlahka pod 6 litrov!
B segment še nikoli ni bil tako napolnjen in atraktiven. Polo kljub letom še vedno lahko narekuje tempo, a mu za vrat diha škoda fabia. Tu je z motorji in vožnjo odlična ford fiesta ter prostorni hyundai i20. Pa opel corsa, peugeot 208, citroen C3 … Izbira ni lahka, odločajo lahko podrobnosti tako glede udobja in tehničnih pripomočkov, ki so na voljo, kot tudi afiniteta do tehnične gradnje. Mazda je močna na vseh področjih.
Mazda2 revolution top z najzmogljivejšim bencinarjem je odličen avto, a je ta cena z 18.390 evri za razred visoka in z njo konkurira že kakšnemu audiju A1. Bolj logična je sredina opremske ponudbe (opreme attraction, challenge in hazumi), ki v primerjavi s tekmeci za ta denar ponujajo veliko. A kot rečeno, takrat se vse veselje konča že pri največ 66 kilovatih.