Ssangyong je avtomobilska znamka s precej pestro poslovno zgodovino. V preteklosti velikokrat zamenjala lastnike in prav tolikokrat izgubila kompas, vendar se ji je vedno nekako uspelo obdržati nad vodo. Zdi se, da je v zadnjih dveh letih pod taktirko korejskega industrijskega giganta KG Group znašla in se ji pod imenom KGM obeta uspešna prihodnost.
To vsaj nakazuje nekaj zadnjih avtomobilov, ki smo jih vozili in med katerimi je gotovo en najprijetnejših presenečenj velik športni terenec ssangyong torres, ki izstopa predvsem z zelo zanimivi oblikovnimi linijami. Te so razlog, da vam, čeprav se ne vozite v avtomobilu, na katerega bi ljudje najprej pomislili, v torresu pogosto sledijo zvedave oči.
Prostorni posebnež
Če si ga ogledate natančno, v torresu vidite skladne oglate linije, ki mu gotovo lahko zagotovijo uspeh, po drugi strani pa je na njem tudi obilica oblikovnih posebnosti in zanimivih dodatkov, da ima prav samosvojo identiteto. Izstopata denimo samosvoja svetlobna podpisa spredaj in tudi zadaj, kjer je poseben tudi navidezen pokrov rezervnega kolesa, k ga tam ni. Ob njem pa je kljuka, zaradi katere pomislite, da se vrata prtljažnika odpirajo vstran, potem pa ste presenečeni, ko se dejansko odprejo navzgor.
Ko jih odprete, pa se pred vami pojavita prostorna kabina in prtljažnik, ki že v osnovi meri več kot solidnih 839 litrov, z zlaganjem sedežev pa ga lahko povečate do 1.662 litrov. Notranjost sicer deluje kar nekako kot dolg predor, saj je avtomobil ob dolžini 4,7 metra in medosni razdalji 2,6 metra razmeroma ozek in nizek.
A to ni nič slabega, saj je tako spredaj kot tudi na zadnji klopi zelo prostorno in tudi udobno. Ob zadnji klopi ni veliko elementov, zato bi lahko na sredinski izboklini kar nekaj časa presedel tudi peti potnik, spredaj pa voznik in sovoznik, ki sta med seboj ločena s sredinko konzolo, uživata v solidno kakovostno in prijetno urejenem okolju.
Na sredinskem grebenu so sicer le stikala za regulacijo pogonskega sklopa PRND in parkirne zavore, sicer pa je večina prostora namenjena odlagalnim površinam, ki jih je po avtomobilu tudi sicer kar nekaj. Nekaj stikal je še na ob volanskem obroču, sicer pa upravljanje avtomobila bolj ali manj poteka preko zaslonov. Pred voznikom je precej informativni in nastavljiv zaslon digitalne armaturne plošče, ob njem pa za dotik občutljivi zaslon infotainmenta, ki je tudi dovolj informativen in z meniji ni težav, potem, ko je prvi šok mimo.
Ssangyong torres je bil namreč avtomobil, v katerem sem moral vsaj enkrat uporabiti navodila z uporabo. Ta bi sicer bilo vedno dobro prebrati, vendar se tisti, ki veliko menjamo avtomobile, kar nekako zanašamo na intuicijo in poznavanje zadev. Tokrat so bila problem stikala za nastavljanje voznih programov. Na zaslonu pred volanom je namreč pisalo, da se vozim v programu NORMAL, stikala za prehajanje med programi pa ni bilo nikjer. Na koncu se je izkazalo, da je treba s prstom po zaslonu podrsati navzdol in pokaže se tako omenjeni gumb kot tudi stikalo za dostop do klimatske naprave in nekatera druga.
Učinkovit električni pogon
Elektromotor lahko sicer deluje s tremi voznimi programi. Poleg normalnega sta to še eco in sport. Elektromotor je tudi sicer zelo soliden element avtomobila. Pred meseci, ko smo preskusili bencinski torres, smo malce pogrešali navorno prožnost in si zaželeli boljšega menjalnika. V nasprotju z nji je torresov elektromotor prijetno odziven in poskočen, podpira pa ga tudi podvozje, ki je dovolj mehko, da tudi vožnjo po slabših podlagah naredi dovolj udobno, hkrati pa podpira tudi nekaj dinamične vožnje in je povsem kos pogonu in tudi težkim baterijam.
Elektromotor z močjo 152,2 kilovata in navorom 339 njutonmetrov se napaja iz baterije s kemijo LiFePO4 i kapaciteto 73,4 kilovatne ure, ki mu zagotavlja do 462 kilometrov dosega nasploh in celo do 635 kilometrov, če se vozimo pretežno v mestu. Preskus je pokazal, da se je tudi realno možno precej približati temu idealu.
Predvsem pa so KGM-ovi inženirji poskrbeli tudi za solidno polnjenje baterij. Če jih polnite z močjo 100 kilovatov, se baterija z 10 do 80 odstotkov kapacitete napolni v malce več kot 40 minutah. To smo tudi preskusili in lahko rečemo, da je navedba precej točna. Predvsem pa je hitrost polnjenja zelo stabilna. Kemiki sicer priporočajo, da se baterijo tipa LFP polni do vrha, zato je morda bolje, če se jo čim več polni na domačem počasnem priključku. Avtonomija avtomobila je dovolj velika, da lahko hitre polnilnice uporabite res le tedaj, ko je to zares nujno zaradi dolge vožnje.
Povzamemo lahko torej, da je ssangyong torres EVX solidno zaokrožen električni avtomobil, ki ponuja presenetljivo veliko. Poleg tega pa ga je mogoče kupiti za razmeroma ugodno ceno. Testni ssangyong torres EVX explore 152,2 kW 2WD je namreč na voljo za akcijsko ceno 36.499 evrov (neakcijske v ceniku sploh ne navajajo), če od tega odštejemo še eko subvencijo, pa je na voljo že za 29.999 evrov, torej za en evro pod tridesetimi evrskimi tisočaki. To pa je za razmeroma velik električni avtomobil s solidnim udobjem in učinkovito električno tehniko v tem trenutku že vredno razmisleka.
Vozilo ima predpisane servisne intervale na vsakih 10.000 km. Sramota!! Do 100.000km pridejo stroški za servis 2845€. Slaba reklama, kajne?
Če so tako dobri ,naj v vladi vsi imajo take avte,pa da se rešijo tistih bmw jev s 500 konji,ki res niso ekološki,mi reveži se bomo pa vozili še z dizli
grd k svinja niti zastonj ga nočem