Avtomobilska znamka MG, ki je del kitajskega koncerna SAIC, je že ob predstavitvi modela MG4 v Sloveniji pred dvema letoma napovedala, da lahko pričakujemo tudi bolj zmogljive električne modele.
MG4 je prvi model na novi modularni EV platformi kitajskega koncerna SAIC. 4,3 metra dolga petvratna kombilimuzina je imela sprva zadnji pogon, z različico X power pa je prejela dodatni elektromotor in veliko moč, kar 320 kW (430 KM) – kot kakšen »nabildan hot hatch«. Klasični MG4 je sicer tekmec modelom na Volkswagnovi platformi MEB, pa tudi tesli model 3, njegov adut pa so tudi dobre vozne lastnosti. Avto je namreč razmeroma nizek. To so med drugim dosegli z, v lastnih obratih razvito baterijo, ki v višino meri le 11 centimetrov in je tanjša kot v primerljivih avtih. Na ta način so dosegli tudi idealno razporeditev mase 50:50, s katero želijo spomniti na nekdanjo športno slavo nekoč britanske znamke. XPower prinaša tudi popolnoma nov sistem štirikolesnega pogona ter izboljšane zavore z aktivnim zaviranjem na notranjih kolesih.
Po dimenzijah in prostornosti je vse enako standardni različici MG4. Dolžina je torej 4.287 mm, širina brez ogledal 1.836 mm in višina 1.504 mm. Prtljažnik ima prostornino 363 litrov, avtomobil pa tehta 1.878 kg, kar je za električne avtomobile zelo dober podatek.
Želeli bi si bolj izstopajoč videz
Želeli bi si, da bi bil dizajn zmogljive različice še bolj ekspresiven od običajne s pogonom zadaj, a sta bila tudi posebna zelena mat barva, oranžne prevleke na zavornih čeljustih z napisom XPower in srebrni okraski v spodnjem delu prednjega odbijača, dovolj, da so se v vozilo obregnili številni radovedneži. Poleg tega so na obeh oseh nameščene ventilirane kolutne zavore s premerom 345 mm, za katere pri MG trdijo, da zmanjšajo hitrost od 100 do 0 km/h v samo 33,9 metra.
Moderen videz dajejo MG4 ozke in samoprilagodjive LED luči, tako spredaj kot zadaj, inovativni sistema aktivnih prednjih rešetk vozila poimenovane Active Grille Shutter System (AGS). Ta sistem omogoča uravnavo pretoka zraka glede na zahteve vozila in tako povečuje samo učinkovitost električnega vozila, zlasti naj bi se to poznalo pri večjih hitrostih. Aerodinamična optimizacija mu je omogočila tudi relativno nizek količnik upora cW 0,27, kar kaže učinke pri ugodni porabi energije. A, kot smo ugotovili na testu, do neke meje.
Predsodki bodo pozabljeni, a rezerve ostajajo
Robert Mogut, direktor poprodaje za MG Adriatic, je ob predstavitvi modela MG4 pri nas dejal, da se ne bojijo predsodkov, ker gre za avto izdelan na Kitajskem. Dejal je, da gre pri znamki MG za drugačno zgodbo, saj gre za znamko s skoraj 100-letno zgodovino (Britanci so znamko MG ustanovili leta 1928 op. a.), zato jo številni Slovenci, predvsem srednjih let in tudi starejši že poznajo, mlajše pa nagovarjajo z oglaševalskimi akcijami. "Če pogledamo korejske in japonske znamke, bi lahko potegnili vzporednice. Na začetku so bili predsodki, zdaj pa so to v Evropi in Sloveniji uveljavljene avtomobilske znamke. To pričakujem tudi za znamko MG. Ko bodo vozniki preizkusili vozilo, ali ga kupili, bodo predsodki hitro pozabljeni," je ob predstavitvi dejal Mogut.
In to lahko potrdimo. V notranjosti sledi minimalizmu, a gre za zelo prostoren avtomobil, tudi materiali so kakovostni, naj govorimo o udobnih sedežih, oblazinjenju armaturne plošče ali pa oblogah vrat. Največje rezerve vidimo v ergonomiji in delovanju zabavno-informacijskega sistema. Fizičnih gumbov je malo, osrednji 10,25-palčni barvni zaslon ponuja precej informacij, a ne v slovenskem jeziku. Tudi upravljaje je precej zapleteno. Avto ima nameščene številne kamere okoli vozil, ob vsakem parkiranju ali postanku na križišču, vam tako slika na zaslonu pokaže, koliko ste oddaljeni od ovire. A slike ne ponujajo najbolje grafične kakovosti. Posebnost izvedenke XPower je, da zaradi velike moči ponuja tudi podatke, ki analizirajo zmogljivost vozila, porazdelitev moči hitrost/čas, G-force, kot tudi krmiljenja.
Ni gumba za zagon motorja, niti nimate cevi, da vstavite ključ in zaženete motor. Namesto tega merilniki v MG 4 XPower zasvetijo takoj, ko se usedete na voznikov sedež. Zagon avtomobila je tako preprost, da le pritisnete na zavoro in na vrtljivem izbirniku prestav izberete položaj menjalnika v D (vožnja), ali R (vzvratna vožnja) (ali vzvratne vožnje). In peljete.
Če se ustavim pri minusih, bi si želel, da bi imeli sedeži več bočnega oprijema, pa tudi okrogli izbirnik prestav včasih deluje z zakasnitvijo. Avto se zažene, ko se usedemo na vozniški sedež, torej nam ni treba vstavljati ključa ali pritisniti stikala za zagon motorja. Enako je, ko končamo in zapuščamo vozilo. Dovolj je, da menjalnik prestavimo v način park in zapustimo vozilo, ki se bo zaklenilo. Ključ imamo lahko vseskozi v žepu. Tudi Apple CarPlay se je izkazal za razdražljivega. Brezžične integracije pametnega telefona ni, zato boste za povezavo potrebovali kabel.
Hiter in tudi dobro vodljiv
Bistvo tega vozila je torej moč in vozne karakteristike, s katerimi lahko vozniško znanje testirate tudi na dirkališču. Zanimivo je, da je na trgu že kar veliko vozil, ki lahko s pospeškom in močjo zasenčijo marsikaterega tekmeca z motorjem na notranje zgorevanje, tudi iz premijskega razreda. Toda na trgu električnih avtomobilov boste težko našli vozilo, ki bi bilo hkrati izjemno zmogljivo in bi hkrati stalo 40 tisoč evrov. To luknjo na trgu je izkoristila znamka MG, zato MG4 XPower.
Kabina je na splošno precej prostorna, deloma tudi zaradi odsotnosti tunela za menjalnik. Dodatno k prostornosti pripomorejo ravna tla v drugi vrsti, zato je prostora za noge res veliko, veliko pa je tudi prostora za shranjevanje različnih dodatkov.
Avto ponuja številne nastavitve, ki jih izberemo v meniju na osrednjem zaslonu. Za doseg največje hitrosti, ki je "le" 200 km/h je treba izbrati način sport. Brez tega bi MG4 XPower pospešil do 190 km/h. Dobro je, da prav v športnem načinu volan prijetno otrdi, kar poskrbi za boljše povratne informacije. Lahko izberete tudi način Eco, takrat se obnaša tako kot različica s pogonom zadaj. S to nastavitvijo je to lahko eden bolj ekonomičnih električnih avtomobilov. Na relaciji Kamnik – Ljubljana je bila povprečna poraba 12 kWh, moje povprečje na testu pa je bilo z vključeno vožnjo po avtocesti 17,1 kWh, kar je odličen podatek. Omeniti velja vožnjo po avtocesti in razlike pri hitrostih, pri 110 km/h je bila povprečna poraba komaj 17 kWh, pri 130 km/h pa je poskočila na 24 kWh.
Škoda, da se za to različico ne da kupiti večje baterije (77 kWh baterija je rezervirana je za šibkejšo različico Trophy), ki bi zmogla še večji doseg pri hitrosti 130 km/h in več. 64 kWh je edina baterija, ki jo je mogoče izbrati za XPower, kar zadošča za dobrih 200 kilometrov športne vožnje ali skoraj 500 kilometrov umirjene vožnje.
Tisto, po čemer se XPower razlikuje od ostale serije MG 4, sta dva elektromotorja, kar kombilimuzini ne zagotavlja samo osupljivih zmogljivosti, ampak tudi štirikolesni pogon. Posamezno elektromotorja ustvarita 150 kW (spredaj) in 170 kW (zadaj), sistemska moč je 320 kW. Skupni navor je 600 Nm (250 Nm spredaj in 350 Nm zadaj). Moč se na vsa štiri kolesa prenaša preko enostopenjskega menjalnika.
In to je dovolj, da bo vožnja res hitra - 3,8 sekunde za sprint od 0 do 100 km/h, ko vklopite tudi Launch Control. Leva noga na zavori, desna noga na plinu: močno pritisnite zavoro, spustite plin, moč se v hipu zelo poveča, sprostite zavoro in izstreli vas kot formulo 1 iz startnega položaja. Hiter je tudi v načinu udobno, v načinu sport pa vse skupaj postane že noro hitro. Ko sem prvič pohodil stopalko za plin v načinu sport, so sopotniki obnemeli. Tako možgani kot ostali deli telesa potrebujejo čas, da dojamejo, kako hiter je pospešek. Podobnega pospeška za enak ali celo podoben denar ne boste našli nikjer drugje. Avto je zaradi nizkega težišča zelo stabilen in tudi med ovinki ponuja presenetljivo dovolj zabave. A vseeno manj kot športne klasike, recimo volkswagen golf R ali renault megane RS. Ko se prilagodite dinamiki XPowerja, vas čaka še vedno veliko zabave. Težko je ne uživati v tako silovitem pospeševanju iz ovinkov.
Tudi avto za vsak dan
XPower pa se počuti enako domače v prometu pri bolj umirjenih hitrostih. To je prijeten avto tudi za vsakodnevno uporabo. Električni avtomobil niso tako prožni kot bolj običajni avtomobili z motorjem z notranjim zgorevanjem, vendar je MG opravil dostojno delo pri likanju lukenj in neravnin, tudi na grobih cestnih površinah je vožnja še vedno udobna. Malo manj to velja za prečkanje grbin in hitrostnih ovir, kar je posledica mase - 1870 kilogramov praznega vozila. Ena od šibkih točk je sicer velik obračalni krog. Kar veliko popravljanja zahteva na kakšnih ozkih parkiriščih.
Pod črto
MG4 XPower je poceni vstopnica v svet zelo hitrih električnih avtomobilov. Vozne lastnosti so nadpovprečne za električna vozila, poraba je v vsakodnevni vožnji izjemno nizka, med najmanjšimi nasploh, ko govorimo o električnih avtomobilih. Zato bo za večino 64 kWh baterija zadostovala. Edina težava pa nastopi na avtocesti, ko vozimo s hitrostmi 130 km/h in več. Takrat bo ustavljanja na polnilnih postajah nujno in na dolgih poteh ga zna biti veliko. Menimo tudi, da so še velike rezerve na področju ergonomije in multimedije.
Opreme je veliko, saj X Power prinaša posebno oblikovana 18-palčna platišča, elektronsko zaporo diferenciala XDS, toplotno črpalko, funkcijo Launch Control.
40.900 je cena MG 4 XPower, če k temu prištejemo še trenutno veljavno subvencijo v višini 6.500 evrov, dobimo cenovno ugodnega električnega »hot hatcha«. A pozor, zaradi hipnih in hitrih pospeškov bodite pozorni na vse nove radarje, ki kot gobe po dežju po Sloveniji rastejo ob občinskih in državnih cestah.