Avto
500 ogledov

Ford mondeo kot alternativa vladarju

Ford mondeo
1/18
Saša Despot
Ford mondeo bi bil tri leta nazaj, ko so ga prvič predstavili javnosti, na cesti vladar svojega razreda. Zaradi zamude do dejanskega lansiranja pa se je vmes zgodilo že marsikaj. Kako dober je avto letnika 2015, ki je bil dokončan leta 2012?

Ford mondeo pete generacije je na evropski in tudi slovenski trg vstopil prepozno, pa čeprav je bil zasnovan že pred leti. To je dejstvo, ki ga bo spričo vmesnega napredka glavnega tekmeca verjetno teplo skozi celotno življenjsko dobo. A to ne pomeni, da se mondeo v bistvenih elementih, ki odločajo pri avtomobilih  D segmenta - udobju, markantnosti, dinamiki - ne more kosati z VW passatom. Pravzaprav je eden redkih, ki mu trenutno sploh uspeva voziti vštric

Videz mondea v živo je navzven zelo suveren, zmes športnosti in elegance obrača vratove, všeč mi je drznost, ki so za kakšno svetlobno leto stran od mantre rivalov po “brezčasnem dizajnu”. Vse skupaj lepo dopolnjujejo napredna prednja svetila, ki za doplačilo prvič pri Fordih samodejno prilagajajo snop svetlobe ostalemu prometu in tipu ceste, smerokazi pa svetijo sekvenčno. Škoda le, da so zadnja svetila ostala tako slična prejšnji generaciji. Testnik je bil karavan, a je ob pomoči 19-palčnih platišč in črne barve vseeno na daleč izžareval dinamičnost, četudi stoječ.

Notranjost toplo-hladna

Bolj pa sem bil razočaran nad notranjostjo, še posebej zaradi primerjave z najnovejšimi trendi, denimo pri passatu ali mazdi6. Pri mondeu pa so Američani imeli glavno besedo. To je dobro, ko so v ospredju foteljsko udobje in prostornost za potnike, slabo pa glede preglednosti in kakovosti armaturne plošče. Tudi v za zdaj najbogatejši opremi titanium je večinoma vse odeto v dolgočasno črnino, vsekakor me zanima, ali bo napovedana različica vignale sposobna napovedanega premijskega preskoka. 

Kaj so ustvarjalci mislili z majhnimi gumbki za upravljanje podsistemov na osrednji konzoli, mi sploh ni jasno. Res so lično in zrcalno urejeni na levi in desni strani multimedijskega zaslona na dotik, a vklapljanje denimo zadnjega odroševanja stekla terja dolg odmik oči s ceste. Morda želijo pri Fordu tako spodbuditi k pogostejši rabi glasovnega vmesnika Sync 2, vendar me glasovno ukazovanje avtomobilu ne mika preveč, saj je preprosto prezamudno. Infotainment je sodoben, morda ne najhitrejši, a informativen in uporaben.

Napredni varnostni pas z napako in notranja tišina

Mondeo je prvi ford in eden prvih avtov sploh na svetu, ki imajo lahko tudi v zadnjih sedežih zračne blazine, kar je eden največjih premikov v varnosti potnikov druge vrste v zadnjem desetletju. Na žalost pa rešitev v pas všitih mehov ni kompatibilna z marsikaterim otroškim sedežem skupine 0 in 1 (otroci do 18 kg), saj slednjih zato ni mogoče ustrezno pričvrstiti.

Vse te kritike pa zbledijo v vožnji. Mondeo je resnično vrhunsko zvočno zatesnjen avtomobil na ravni premium razreda in kot tak izvrsten potovalnik. Avtocestne kilometre nabira suvereno in za potnike udobno. Še daljša medosna razdalja in skoraj 4,9 metra v primerjavi s predhodnikom slabo stran pokaže le v ovinkih, kjer je nova generacija izgubila nekaj ostrine.

Pa tudi masa takrat stopi v ospredje. Očitno očitki, ki so se pojavili v preteklih mesecih z meritvami v skandinavskih novinarskih krogih, da je mondeo s skoraj 1.900 kilogrami za skoraj petino težji od uradnih navedb, niso iz trte izviti.

Za konec pa še dilema, ki jo je prinesla nova generacija - karavana ali petvratno limuzino? Slednji je namreč cenejši za dobrih 500 evrov, a ima enostavno dostopnih 550 litrov v prtljažniku, medtem ko ima karavan na voljo le 525 litrov, kar je te dni podpovprečno celo za karavana tipa velikosti golf. A prostornina prtljažnika nikoli ni bila močna točka fordov, je pa mondeov dobro obdelan in uporaben, čeprav pozna le enostopenjski odmik roloja in nima vzvodov za podiranje naslonov iz prtljažnega prostora.

avtomat

Motor:1.997 ccm, 132 kW (180 KM), 400 Nm pri 2.000 vrt./min


Poraba na testu:7,6-8,4 l/100 km (eko/športno)


Zmogljivosti: 218 km/h, 8,7 sek od 0 do 100 km/h


Cena: 34.380 € (osnovna)/39.770 € (testnik)

AvtoTest


Zunanji videz, zvočna zatesnitev, aktivna tehnika, menjalnik.


Notranja ureditev, masa, poraba.

Udobje.

Mondeo je izvrstno podkovan tudi v različnih tehnikalijah in aktivni varnosti. Resda še nima možnosti 360-stopinjske kamere in polsamodejne vožnje, a v vsem ostalem nudi ogromno - prepoznavo pešcev, zelo dobrega parkirnega asistenta, že omenjene napredne žaromete, dvostopenjskega asistenta za držanje smeri, strešno okno, ki se pomika daleč nazaj ...

 
Pogon.

Testni mondeo je imel vgrajen močnejšo od obeh različic 2.0 TDCi motorja. 132 kW moči je prek zdaj že zelo dobrega dvostopenjskega menjalnika powershift kos mondeu, čeprav pri naglem pospeševanju znova občutimo težo vozila. Zato bo zanimivo videti, kaj bo zmogel napovedani bi-turbo. Poraba že ene turbine pa je previsoka, s povprečjem tudi prek osmih litrov je denimo na ravni precej zmogljivejšega passata bi-turbo s 176 kW.

 
Konkurenti.

O glavnem rivalu seveda ni dvoma, VW passat s primerljivim 140-kilovatnim motorjem in avtomatiko je sicer dražji, a je predvsem v notranjosti in tudi pri vožnji sodobnejši, manjša je tudi napovedana depreciacija. Mazda6 je po prenovi tudi zelo sodoben in všečen stroj, zadnje še ni rekla opel insignia, ki je morda celo najresnejši tekmec mondeu. Peugeot 508, toyota avensis in hyundai i40 so že v ozadju.

 
Vrednost.

Mondeo karavan s 110 kilovatnim dizlom in vstopno opremo stane od 29.040 evrov dalje, a s popustom le še 24.240 evrov. Doplačilo nekaj prek 3.000 evrov za titanium pa je skorajda nujno. Močnejši dizel je dražji za dobrega tisočaka, avtomatika doda še dva. A z različnimi paketi mimogrede šine proti 40.000 evrom. Z nekaj preuradnosti je mogoče kljub vsemu za 35.000 evrov dobiti atraktiven in sposoben avto. 

 

 

Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.