Po šestih letih izdelave sedanjega modela, ki je bil od takrat enkrat že posodobljen, bi prej kot tako obsežno prenovo pričakoval, da se bo Toyota lotila priprave naslednje generacije, s katero bi odgovorila na vse višje postavljene letvice v tem sicer ne ravno dobičkonosnem razredu. Pa se ni in avensis je še vedno postavljen na isto osnovo kot leta 2009, pa čeprav je zaradi oblikovnih vložkov malce daljši. Četudi ga bo kdo ocenil za “čudnega”, so z videzom očitno skušali vdihniti čustev in avto narediti opaznejšega kot je bil doslej. Po drugi strani je verjetno bolj kot kadarkoli to lahko zelo dober flotni avto.
Nekateri drznejše luči, ki so v najbolje opremljnih različicah tipa polni LED, hvalijo, drugi bi ob pogledu nanje raje ostali pri prejšnji medli podobi, a tako je pač z okusi. Izgled nosu je sinhroniziran z aurisom, zanimiva podrobnost so puščičaste dnevne luči, zadnjim je prav tako namenjena konkretna oblikovna vloga, vključno z markantno nočno grafiko.
Zlata sredina z odmiki navzgor
Notranjost lahko opišem za zelo korektno zasnovano, še posebej v različici z dvobarnim usnjem in oblogami, novi sedeži so udobni, volan s tipkami všečen na izgled in uporabo, prav tako novi grafični zaslon med klasičnima merilnikoma vrtljajev in hitrosti. Pri premierno predstavljeni novi generaciji infotainmenta izpostavljam navigacijsko napravo, všeč so mi bile dodatne informacije in možnost hitre izbire cilja pri posamezni POI točki, do katerih sem prišel, če sem se zgolj dotaknil izrisane ikone. Grajam pa slabo preglednost tipk na levi strani novega zaslona, saj se jih izza volana brez premikanja celotnega telesa sploh ne vidi.
Kako deluje nova varnost?
Nabiranje kilometrov je v avensisu udobno in lahkotno početje. Podvozje in volanski mehanizem sicer nista ustvarjena za vožnjo na nož, bolj velja izpostaviti tišino zaradi zelo dobre izolacije.
Med največjimi preskoki naprej pa je aktivna varnost, zaradi katere avensis res lahko trdi, da je še vedno zelo sodoben avto. Sistem za zaviranje v sili (city AEB), branje znakov, nadzor žarometov in za držanje znotraj voznega pasu so namreč serijski od druge opreme dalje, tisti za zaviranje pa celo pri osnovni izpeljanki, kar je vse prej kot navada pri konkurenci. Delovanje zame najpomembnejšega city AEB deluje prav dobro in na nevarnost naleta zvočno in prek opaznega grafičnega opozorila med merilniki opozarja še pravi čas. Seveda pa tudi “pohodi” zavore.
Dobro deluje tudi avtomatsko preklapljanje žarometov, medtem ko nemirno in zgolj zvočno opozorilo sistema za držanje smeri izven avtoceste hitro povzroči iskanje gumba za izklop. Ne gre zaupati niti bralniku znakov za omejitev hitrosti, saj v Sloveniji ne prepoznava, kdaj omejitev preneha in ni povezan s podatki v navigaciji. To pomeni, da vam bo prvi sistem med merilniki kazal omejitev 50 km/h, navigacija na svojem zaslonu pa na podlagi lastnih podatkov istočasno 60 km/h.
Motor:1.995, 105 kW (143 KM), 320 NM med 1.750 in 2.25 vrt./min
Poraba na testu:6,4 l/100 km, 120 g CO2/km
Zmogljivosti:200 km/h, 9,8 sek 0-100 km/h
Cena:25.500 evrov
AvtoTest
Tiha in učinkovita vožnja, poraba, nove tehnologije..
Nenavdihujoča vožnja.
Avensis ponuja dobro zmes vsega, kar potrebuje dober avto. Je udoben za sedenje, nova notranjost in zvočna zatesnitev med vožnjo delujeta pomirjajoče, za vsak slučaj je tu še veliko varnosti. Ni sicer nekega pretiranega premium občutka, iz ambienta bolj govori prefinjena racionalnost. Kot trgovski potnik bi ga uvrščal visoko ne seznam kandidatov.
Testnika je poganjal novi 2,0-litrski dizel, ki so si ga Japonci sposodili pri BMW. To je dober porok za učinkovito drdranje, čeprav sem pričakoval, da bo navor na polno vlekel že pri malce nižjih vrtljajih. BMW 318d z malenkost močnejšo specifikacijo moči ima namreč enak navor na voljo bistveno nižje. Poraba je ugodna, pri 6,5 litrih jo je mogoče držati brez odrekanja.
Naravnega konkurenta vidim predvsem v mazdi6, ki pa je v marsičem precej modernejši in tudi bolj dinamičen avto. Sedaj, ko izgublja rivala v odhajajoči hondi accord, s katero sta si bila sodobnika, pa mu nasproti tudi kot potencialni flotniki še vedno stojijo opel insignia ali peugeot 508, visoko na seznamu želja sta seveda tudi VW passat in ford mondeo. Prihaja pa škoda superb, čeprav je tekmec lahko tudi octavia.
Če bi avensis ponujal vse kar zmore danes kakšna tri leta nazaj, bi ga lahko kovali zelo visoko. Tako pa sedaj predvsem sledi trendom, od katerih so jih vodilni v razredu že tudi nadgradili. Nedvomno pa gre za avto, ki je v racionalnem smislu zaradi nujne varnosti in udobja, nizkih stroškov uporabe ter doslej že dodobra dokazane trpežnosti pisan na kožo nabiralcem kilometrov.