Da bi razbili mit, smo v sodelovanju s spletno stranjo Doberavto.si za transparentno prodajo in nakup rabljenih (in tudi novih) avtomobilov www.DoberAvto.si, ki sicer deluje pod okriljem AMZS, pogledali, kako blizu ali daleč je resnica.
Marsikaj je seveda povezano z vgrajenimi tehnologijami. Večina japonskih proizvajalcev je v svoje avtomobile vgrajevala preizkušeno tehniko. Na primer atmosferske bencinske motorje. Ti so seveda v zasnovi grajeni preprosto, brez zapletenih sistemov, pogosto tudi opremljeni z verigo za krmiljenje ventilov, na drugi strani je evropska konkurenca večinoma vgrajevala zobate jermene za krmiljenje odmičnih gredi in ventilov.
Pri portalu za prodajo in nakup avtomobilov www.DoberAvto.si so na to dilemo odgovorili takole: ''Motor, ki je preprosto grajen, ima seveda malo sestavnih delov, ki se lahko pokvarijo in je zaradi tega zagotovo nekaj resnice v tem, da so manj pokvarljivi. A vseeno zadeva ni tako preprosta. V zadnjem desetletju zaradi vedno strožjih okoljskih zahtev proizvajalci avtomobilov nimajo lahkega dela. Izpusti morajo biti čisti in s tem so tudi sami motorji in celotni pogonski sklopi bolj obremenjeni. Japonski proizvajalci so si torej ustvarili sloves nepokvarljivosti pred denimo 30 ali 20 leti in na tem še danes gradijo svoj ugled.''
Jurij Kočar, vodja servisne dejavnosti pri AMZS nam je povedal, da tudi danes v japonskih avtomobilih najdemo nekoliko starejšo motorno tehniko, z manj kompleksnimi oziroma zapletenimi sistemi, ki so nagnjeni k temu, da se hitreje pokvarijo.'
Nekoliko manj uspešni pa so bili, ko so v Evropi vladali dizli. Če nekoliko pobrskamo po spominu in arhivih, bomo našli obdobje, ko se je prodaja avtomobilov z bencinskimi motorji zelo zmanjšala, po drugi strani pa so bili dizelski motorji zaradi svoje učinkovitosti in predvsem zelo nizke porabe goriva izredno priljubljeni. Japonski proizvajalci so morali odgovoriti na povpraševanje evropskega trga in so razvili tudi sodobne dizelske motorje. Nekaterim je to uspelo bolje, drugim slabše. Vsekakor pa se je zaradi tega sloves, ki se jih je prijel pred tem na račun bencinskih motorjev nekoliko poslabšal. Največje težave je imel Subaru, ki je skušal uspeh z bencinskimi bokserskimi motorji nadaljevati tudi z dizelskim bokserjem, a se je kasneje izkazalo, da ta motor ni najboljša izbira, saj so se pojavile mnoge težave. ''Tudi zaradi tega rabljeni subaruji z bencinskimi motorji dosegajo bistveno višje cene kot tisti z dizelskimi,'' še dodajajo pri www.DoberAvto.si.
Pri Nissanu so odgovor na povečano povpraševanje po dizlih našli v sodelovanju z Renaultom, kar se je izkazalo kot dobra poteza. Še vedno pa njihovi bencinski motorji veljajo za zelo vzdržljive.
Podobno lahko zapišemo za Toyoto in Hondo. Avtomobili z bencinskimi motorji so zelo cenjeni. Zanimivo je Toyota ubrala nekoliko drugačno pot. Predvsem pri Toyoti so svoj razvoj v zadnjih dveh desetletjih usmerili v hibridno tehnologijo. Na portalu www.DoberAvto.si lahko najdemo dobro ponudbo hibridnih avtomobilov, med katerimi je največ prav avtomobilov znamke Toyota.
Jurij Kočar svetuje, da se pred nakupom rabljenega avtomobila vedno držimo osnovnih načel in sicer: "Da poiščemo avto z znano in preverjeno zgodovino servisiranja, kajti avto, ki je bil redno in ustrezno vzdrževan bi moral delovati bolje tudi, ko je na števcu veliko prevoženih kilometrov." Pri japonskih avtomobilih je zelo pomembno preveriti tudi stanje karoserije, oziroma je treba pregledati, ali so kje sledi rje. Prav rjavenje je lahko težava, ki močno zagreni življenje denimo pri avtomobilih, ki imajo preizkušene pogonske sklope, ki se ne kvarijo in lahko zelo dobro služijo dolgo časa in prevozijo veliko kilometrov. Po drugi strani pa nam to nič ne pomaga, če je pločevina avtomobila prerjavela.
"Vedno pa se lahko obrnete na AMZS na pregled vozila pred nakupom, kjer vam bodo neodvisni AMZS strokovnjaki pregledali avtomobil na več kot 100 točkah. Na ta pregled se je sicer treba predhodno naročiti, saj traja približno dve uri. Pokličete lahko na brezplačno AMZS številko 0802820, člani AMZS pa imajo tudi dodaten popust," svetujejo pri portalu Doberavto in dodajajo, da boste s poročilom v roki dejanskemu stanju avtomobila bolj mirni, predvsem pa se boste izognili avtomobilu, ki ima lahko spretno zakrite pomanjkljivosti in napake.
Imel 3 stare japonce bencinarje, nobenega problema z njimi. Simpl motorna tehnika in preverjena elektronika, ki je malo zastarela. Zato pa ne dela težav. Super poraba, samo nikamor ne gre. Pleh so od 90tih močno izboljšali. Prej sem imel renault… ...prikaži več 5 1.4 in nato še megana 1.6 16v benc, do 280k km. Razen jermena in sklopke nobenih večjih stroškov razen rje ki je bila takrat normalna še pri vseh. Sedaj pa imam 1 leto Octavijo, vzel novo, BP, začuda niti olja ne troši. Čeh je švab, samo boljši. ;)
Imamo Škodo in Toyoto, nedolgo nazaj je bil pr bajt še VW in v času po koroni se je pri vseh pojavila enaka okvara, strošek servisnega intervala glede na material in vloženo delo! Če lahko sam nabavim redni servisni material… ...prikaži več za cca. 100 - 200 eur, odvisno kaj je predvideno za posamezni servisni ciklus, pooblaščeni serviser pa mi realno za max. 2 uri dela, z enakim materialom, ki ga sam dobi še bistveno ceneje, izstavi račun 350 - 450 eur, se je v njegovih normativih moralo nekaj hudo pokvariti!
Imam toyoto letos bo 13 let stara, menjal akumolator.,enkrat 4 žarnice, pakne in to je vse. Še vedno žre toliko, kot na začetku. Zadovoljen.