S hibridnim pogonskim sklopom in s štirikolesnim pogonom so Francozi kupcem ponudili ekološko alternativo avtomobilom kot sta opel insignia country tourer in volkswagen passat alltrack. Prodaja tudi zaradi visoke vstopne cene ni bila konkurenčna, zato je povsem logična poteza, da so ob prenovi modela 508 ponudili tudi različico s konvencionalnim motorjem.
Lažji in zato bolj okreten ter agilen
Dvolitrski turbodizel s pogonom na prednji kolesni in serijskim samodejnim šeststopenjskim menjalnikom poleg bistveno nižje nakupne cene in nižjih stroškov vzdrževanja prinaša še ne kratek seznam prednosti pred hibridnim bratom. Karoserija je brez baterije, ki pri hibridu poganja zadnji kolesi, lažja za več kot dvesto kilogramov. To se pozna tako pri vozni dinamiki kot porabi goriva. A še vedno tehta 1,7 tone. Povišana oddaljenost od tal kljub manjku pogona na vsa štiri kolesa omogoča povsem dostojno vožnjo po gozdni cesti. Seveda, če pogoji niso ekstremni.
Testnik se lahko pohvali z bogato opremo za udobje, kot je head-up zaslon, ki ključne informacije za voznika preslikava na vetrobransko steklo. Tu so še učinkovita dvoobmočna klimatska naprava, satelitska navigacija, usnje, polni led žarometi z 44 diodami – teh pri nakupu s stališča varnosti in udobja v nočni vožnji ne gre spregledati, še posebej, ker doplačilo 1.300 evrov ne sme biti pretirano za vozilo tega segmenta.
Standardna pri tem paketu opreme je panoramska streha, premium občutek dajejo usnjeni, električno nastavljivi sedeži, ki ponujajo spominsko funkcijo in tri stopnje ogrevanja, za nameček pa tudi masažo voznikovega hrbta, kar se je na 300-kilometrski testni vožnji poznalo pri manjši utrujenosti.
V primerjavi s premium nemškimi konkurenti je plastike, predvsem trde, več kot bi se je želeli v takem vozilu, a je vsaj sestavljena dobro in obljublja trpežnost. Razen velikega predala pod naslonom za roko, sem pogrešal odlagališča za telefon in druge drobnarije. Na zadnji klopi in v prtljažniku je prostora dovolj za družinske potrebe, a ne toliko kot v "največjih" predstavnikih D segmenta, kot je škoda superb. Duh starih časov obujajo nekatera stikala, tudi ekran je manjši, kot to narekujejo najnovejši trendi v avtomobilski industriji, predvsem pri vozilih D segmenta, kamor sodi karavanski 508 RXH. Pozna se mu, da ni med najnovejšimi primerki na trgu, pa čeprav je bil prenovljen.
Samodejni menjalnik so zelo izboljšali
Volan je prijeten na otip, dobro uravnotežen, vožnja z njim na avtocesti ni stresna. V ovinkih nagibanje sicer ni pretirano, a v hitrih ovinkih nos vozila zdrsne. Na avtocesti se počuti kot doma in je kot tak dober poslovni avtomobil. Nasploh je vzmetenje na vseh tipih cest udobno, bolj kot pri večini konkurentov.
Najbolj pomembno pa je, da je cenovno veliko bolj sprejemljiv, saj je v primerjavi s hibridom skoraj osem tisočakov cenejši, robusten in atraktiven videz pa ostaja. Če bi šel še v korak s trendom pri asistenčnih sistemih, ki so danes nujni za D segment vozil, kot je radarski tempomat, sistem samodejnega zaviranja v sili, konkurenca že uvaja sisteme, ki omogočajo polsamodejno vožnjo.
Podatki o vozilu: (Peugeot 508 RXH 2.0 BlueHDi 180 Stop&Start)
Motor: turbodizelski, štirivaljni, 1997 ccm
Najvišja moč: 133 kW (180 KM) pri 3.750 vrtljajih
Navor: 400 Nm pri 2.000 vrt./min
Dimenzije (D x V x Š v mm): 4.823 x 1.525 x 1.864, medosna razdalja 2.817
Najvišja hitrost: 220 km/h
Pospešek: 8,9 sekunde od 0 do 100 km/h
Poraba na testu: 7,0 litra, 119 g CO2/km
Cena (v evrih): 37.953 (testnik)/ 41.068 € (testnik z dodatki) / 33.086 (V primeru Peugeot financiranja)
Plusi: Videz motorne maske, polni led žarometi, udobno vzmetenje, sedeži, pogonski motor.
Minusi: Odlagališča za drobnarije, pomanjkanje najmodernejših asistenčnih sistemov;