Peugeot 308 je eden tistih avtomobilov, ki jim po tihem privoščim uspeh. Je lep, pelje se zelo dobro in je sila udoben avto za vsakodnevno rabo. Na kakšnem področju, predvsem pri aktivnih pripomočkih, je sicer v ozadju, a druge odločilne zamere bi mu težko pripisal. V primerjavi z istoimenskim predhodnikom na vsak način velik korak naprej.
GT na pol poti do dirkališča
V različici GT pa je 308 tudi sila nabrit avtomobil. Kako tudi ne, ko pa ga poganja 1,6-litrski motor, ki je sposoben spraviti na plano 151 kilovatov moči (205 KM). Moč se na prednji kolesi bolj kot surovo prenaša zvezno, zato za volanom ni občutka napornega krotenja te konjenice, ki pride v polnosti na plano šele pri visokih 6.000 vrtljajih. Do njih pa igla obratomera sega le v času nečimrnosti, saj navor 285 Nm med ležernejšo vožnjo skrbi, da ni veliko dela z ročico ročnega menjalnika. Ta med prestavami teče prav gladko, drugače kot v starih Peugeotovih časih, vseeno pa pri športnih gibih rok in nog skupaj s stopalko sklopke kar nekoliko kasnita v odzivu. Morda je tudi zato pospešek 0-100 km/h izmerjen pri nič kaj organe parajočih 7,5 sekunde.
Tudi pri naprednih tehnologijah imajo francozi še veliko prostora za izboljšave. S “polavtomatskim” radarskim tempomatom, ki ne zna samodejno zavirati, se pač ne gre hvaliti. Ima pa GT serijske LED glavne žaromete in očitno vse bolj modne prednje sekvenčne smerokaze.
Vendar vse naštete zamere ne vztrajajo dolgo. GT se namreč na daljši rok izkaže kot zelo spodoben kompromis športnega avtomobila za vsakdanjo vožnjo.
Motor:1.598 ccm, 151 kW (205 KM), 285 Nm pri 1.750 vrt./min
Poraba na testu:7,7 l/100 km, 130 g CO2/km
Zmogljivosti:235 km/h, 7,5 sek 0-100 km/h
Cena:24.960 €
AvtoTest
Motor, športnost, udobje, vpadljivost.
"Radarski tempomat", "sirena" ob zategnjeni ročni
Poleg atraktivnejšega, bolj nabuhlega videza, je 308 GT drugačen tudi znotraj, potnike objemajo športni sedeži iz kombinacije usnja in alkantare. Tipka Sport pride prav, ko želimo, da avto diha s polnimi pljuči, takrat pred voznikom na merilnikih zažari rdeče. Majhne krožnice volana se preprosto ne morem navaditi, neumestna se mi zdi tudi utemeljitev, da je opazovanje merilnikov prek nje zato varnejše. Da bo temu tako, jih bo potrebno najprej narediti preglednejše.
Vožnja je več kot le dobra, gre za zelo domišljen kompromis med športnim vedenjem in udobnim pobiranjem lukenj. Nad ovinke se GT požene samozavestno, tudi zavoljo športnih pnevmatik. Progresivno delujoči volan deluje športno neposredno. Razmeroma zelo zmeren je avtomobil glede porabe. Med testnim ciklom, ki je vseboval tudi hitrejši režim, je bilo povprečje 7,7 litra.
308 GT je med najzmogljivejšimi civilnimi izvedenkami kombilimuzin, saj je njegova moč denimo skoraj na ravni, kot sta jo še nekaj let nazaj izkazovala precej bolj renomirana golf GTI ali focus ST. Tako pa so danes v krogu 308 GT kakšna kia ceed GT ali focus 1,6 ecoboost, morda celo mercedes-benz A250 in mini cooper S.
Peugeot 308 GT ima izklicno ceno 24.960 evrov, čeprav jo je mogoče z nekaterimi akcijami oklestiti celo do 3.000 evrov. Končna cena je zato lahko zelo dober kompromis glede na videno. Vseeno pa velja rezervirati nekaj “ojrov” za zadnja LED svetila. Saj ne mislite prevečkrat razlagati, zakaj vrhunskim prednjim LED žarometom in smernikom zadaj delajo družbo žarnice z nitko?