Avto > Iz druge roke
2150 ogledov

Kako se sodobni dizelski motorji glede vzdrževanja razlikujejo od starejših

Motorni jermen Continental
Katere so ključne razlike med novodobnimi dizelskimi motorji in tistimi izpred dveh, treh generacij. Kaj se danes kvari pri dizelskih motorjih, kaj pa je bolje, kot je bilo še nedavno?

Pri Hrvaškem avtoklubu (HAK) so ta vprašanja zastavili svojemu tehničnemu strokovnjaku Marinu Moravi. Ta je podal nekaj zanimivih uvidov glede razlik pri motorjih, ki se jih morajo uporabniki zavedati glede stroškov vzdrževanja in nadomestnih delov. 

Olje

Morava najprej izpostavi precej drugačna olja, ki jih uporabljajo sodobni motorji. "Namesto standardnih 10W-40, 5W-40 ali 5W-30 danes uporabljamo olja z nižjo viskoznostjo, kot je 0W-20, ki so primernejša za lažji zagon motorja pri nižjih temperaturah."

Motorno olje, avto | Avtor: Profimedia Profimedia

Morava dodaja, da takšna olja ustrezajo sistemom start-stop in zmanjšajo obrabo motorja pri nizkih temperaturah. Vendar pa zaradi nižje viskoznosti lahko pri daljših vožnjah lahko prihaja do povečane porabe olja. Ker na bencinskih črpalkah takšno olje ni vedno na voljo, strokovnjaki priporočajo, da imate v vozilu dodatno liter olja za rezervo.

AdBlue 

AdBlue tekočina je strošek, ki ga uporabniki dizlov pred 10 leti še niso poznali. Tekočina je danes bistvena za obdelavo izpušnih plinov pri sodobnih dizelskih motorjih. Njena povprečna poraba znaša 0,7 do en liter na 1.000 km. 

Zmogljivejše baterije za start-stop sisteme

Start-stop sistemi so uvedli kar nekaj sprememb pri motorjih, med drugim pa potrebujejo za delovanje tudi bolj kompleksne in zmogljivejše 12V akumulatorje. Ti akumulatorji so od klasičnih dražji za od 30 pa tudi do 50 odstotkov. Njihova življenjska doba je nekje med 5 do 8 let, pravi strokovnjak.

start-stop, ležaj ročične gredi | Avtor: Federal Mogul Federal Mogul

Filtri za gorivo

Pri oljnih in zračnih filtrih ni prišlo do večjih sprememb, izjema so nekateri filtri goriva. Zaradi vse večjih tlakov pri vbrizgu goriva in delovanju je še bolj potrebna odlična filtracija nečistoč v gorivu. Medtem ko so za starejše dizelske motorje cene filtrov nekje med 20 do 40 evrov, pa pri novejših lahko gorivni filter stane tudi 200 evrov, če ima vgrajene dodatne senzorje ali grelne elemente.

zobati jermen, motor na notranje zgorevanje | Avtor: Audi Audi

Jermenski prenosi in alternatorji

Dobra novica! Na tem področju, ki je bilo v preteklosti vir številnih dragih okvar, so proizvajalci generalno naredili napredek. Jermenski prenosi so pri novejših dizlih bolj robustni, sestavni deli trajajo dlje in omogočajo daljše intervale med menjavami. To pomeni nižje stroške na daljši rok v primerjavi s starejšimi dizli.

Ker je električne opreme pri avtih vse več, so alternatorji postali zmogljivejši in so tudi bolj kakovostno izdelani. A je tudi njihovo popravilo dražje, ko se pokvarijo. 

Hidria čepna svečka | Avtor: Hidria Hidria
Nove grelne svečke z novimi nalogami

Pri dizelskih motorjih so grelne svečke naredile precejšen napredek. Imajo več delovnih ciklov, pri nekaterih motorjih pa služijo tudi kot senzorji za nadzor delovanja cilindrov. To pa seveda poveča ceno.

Vzdržljivejša sklopka in vztrajnik

Sklopka in vztrajnik dizelskega motorja sta zaradi start-stop sistema ojačana in trajnejša. Čeprav sta zaradi tega dražja, sta tudi manj podvržena obrabi.

Daljši servisni intervali in manj pogosto vzdrževanje

Sodobni dizelski motorji imajo servisne intervale med 20.000 in 40.000 km, kar pomeni redkejše obiske servisa, navaja tehnični strokovnjak HAK Morava. Nekateri proizvajalci priporočajo redne servise vsaki dve leti, kar pomeni nižje stroške vzdrževanja, čeprav so rezervni deli in maziva dražji. Skupno vzdrževanje je lahko cenejše, saj je potrebnih manj delovnih ur v servisnih delavnicah.

Dizelski motorji z dolgo življenjsko dobo

Sodobni dizelski motorji, ob rednem vzdrževanju, lahko dosežejo 300.000 do 500.000 km brez večjih okvar. Na motorjih, ki izpolnjujejo Euro 6 standarde izpušnih plinov, je bilo izvedenih veliko izboljšav, zato so težave s ključnimi komponentami redkejše in manjše kot pri hibridnih ali električnih vozilih, še trdi Morava.

dezurni@styria-media.si

Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.