Volkswagen tiguan nove, tretje generacije je očitno že preklopil v višjo prestavo. Prodajne številke za slovenski trg trenutno kažejo odlično, uvoznik bo po pričakovanjih brez težav izpolnil obljubo, da jih bo na naše ceste poslal po 1.200 na leto. Po statistikah gre za letos najbolj prodajan model znamke Volkswagen, hkrati pa ohranja prodajno vodstvo v zelo konkurenčnem segmentu kompaktnih križancev in suvov.
Pragmatični kupci tiguana ne marajo prevelikih odmikov od bistva, zato je kljub opcijama bencinarja in priključnega hibrida še vedno najbolj prodajan dvolitrski dizel.
Takšen nam je prišel v roke in preverili smo pet bistvenih nadgradenj od prejšnje, zelo uspešne generacije.
Oblika
Čeprav smo bili od znamke pri premieri novih avtov navajeni bolj evolucijskega pristopa, je tiguan oblikovno kar presenetljivo drzna nadgradnja, vredna povsem nove generacije. Po silhueti še vedno ostaja tipičen volkswagen, je pa poprejšnje oglate linije svetil nadomestil z zaobljeno mehkobo, jih sploščil in razširil, podobno kot smo se že navadili pri passatu, pred njim pa pri ID razredu električnih volkswagnov. Že od druge opreme naprej so serijski LED plus žarometi, testnik z R line izvedbo pa je imel še dodatno plačljive visokoresolucijske matrične žaromete.
Ponoči pomagajo pri odličnem osvetljevanju ceste v različnih okoljih in natančnem prilagajanju drugim udeležencem, poznajo tudi nekaj trikov v obliki pozdravnih animacij. Vse to utrdi prepričanje, da gre za eno bolj priporočljivih nadgradenj s seznama dodatne opreme, ki pripomore h premijskemu doživljanju vožnje.
Nova in prostornejša notranjost
Več športno-premijskega vzdušja želi R line dodati tudi v notranjosti. Komu bodo všeč detajli v kovinski barvi, meni pa so bili najbolj izvrstni sedeži, ki so poiskali dobro razmerje med udobjem in objemom. Integrirana naslona žal ovirata pogled zadnjim potnikom. Serijsko tudi masirajo, žal v testniku sistem iz neznanega, verjetno programskega razloga ni deloval.
Tiguan je glede armaturne plošče oziroma razporeditve v prvi vrsti tipičen volkwagen zadnje generacije z voznikovim velikim in sredinskim prostostoječim zaslonom. Zadnja generacija hišnega infozabavnega vmesnika se trudi storiti korak naprej oziroma nazaj za boljšo intuitivnost, predvsem glede lažjega upravljanja z nastavitvami ogrevanja in hlajenja. A nismo še tam, kjer bi si želeli.
Je pa sicer vmesnik zelo zmogljiv, pregleden in povečini uporabno zamišljen, omogoča tudi ohranjanje stika z avtom na daljavo. Dobra novica je novi volan, ki je vrnil klasične in zato precej bolj prijazne tipke na dotik.
Lastniki prejšnjih tiguanov bodo opazili še dve veliki spremembi. Menjalnik je vedno avtomatski, upravlja se ga z desno obvolansko ročico, podobno kot že leta pri mercedesih. Na levo ročico pa so se preselile tudi komande za brisalce, zato je treba biti že kar spreten pri vklapljanju na primer čiščenja zadnjega stekla.
Tiguan ostaja odlična izbira za vse, ki potrebujejo prostor za družino in aktivnosti. Čeprav je ohranil skoraj enake zunanje mere, so uspeli optimizirati prostor v notranjosti. Sprejme lahko pet potnikov, na zadnji klopi imata vsaj stranska dva dovolj udobja za noge in glave.
Odličen ostaja prtljažnik, ki še bolj kot na povečanje prostornine (zdaj že 652 osnovnih litrov) stavi na izkoriščenost - velika odprtina, ravno dno, ravne stene, možnost pregrajevanja, trodelno zadnje naslonjalo, dodatni prostorčki ob bokih in pod prtljažnim dnom, kljuke, napajanje … Za še več prostora ali dva dodatna sedeža pa bo treba počakati na uradni prihod tayrona, kot se po novem imenuje poprejšnji tiguan allspace.
Ena najboljših izbir v nižje-srednjem razredu suvov je dizelski tiguan tudi za tiste, ki razmišljajo o dodatnih obremenitvah. Z močnejšim dizlom lahko vleče prikolice skupne mase do 2,2 tone, zelo priročna je tovarniška vlečna kljuka z električnim izvlekom, ki je serijsko kombinirana tudi s Trailer Assist sistemom za lažje manevriranje prikolic. Avto ima tudi še klasično dvignjene strešne sani.
Tehnologija
Nadgradnja asistenčnih sistemov je prevzela vse na novo obvezna pomagala, ki pa jih pri Volkswagnu spretno prilagodijo na način, da vozniku ne najedajo prekomerno, a še vedno iz ozadja spremljajo početje in po potrebi primerno ukrepajo.
Enostavno je jih je mogoče tudi izklopiti. Med kar nekaj novostmi na seznamu doplačil gre izpostaviti nov HUD zaslon, ki zdaj podatke prikazuje na vetrobransko steklo. Dobro je v doživetje vožnje vpeta tudi ambientalna svetloba.
Za doplačilo lahko tiguan prikazuje sliko okoli avta in s tem olajša parkiranje. Je pa kar rahlo razočaranje zrnata kakovost slike.
Motor in pogon
Močnejši od obeh dizlov v ponudbi ima 142 kW (193 KM), serijski pri njem je 4Motion pogon. Ja res je, v novem tiguanu je celo izgubil pet kilovatov moči v primerjavi s predhodnikom in celo malo počasnejši je tako pri pospešku kot končni hitrosti. A z raznimi posodobitvami so motor naredili še sprejemljivejšega za okolje, hkrati ostaja udoben za vožnjo.
Enako bogatih 400 Nm navora kot v prejšnji generaciji v polnosti potegne na plano pri 1.750 vrtljajih, avto je s tem motorjem še vedno prav dinamičen, ohranja pa zmerno porabo. Med testom smo mu skupaj namerili povprečje 6,6 litra.
Zanimiva je nadgradnja podvozja, novi tiguan namreč uporablja nastavljive dinamične blažilnike zadnje generacije, ki zmorejo zelo dobro blažiti neravnine, hkrati pa poskrbeti za zanesljivo vožnjo z malo nagibanja. Pelje se bolje od predhodnika, manj je tistih topih udarcev, bolj je mehek. Morda resda še ni športnik med ovinki, nikakor pa ni kakšen gugajoč čoln s težavami pri ohranjanju smeri.
Pri upravljanju z nastavitvami pride prav nova rešitev z vrtljivim gumbom med prednjima sedežema, ki prvenstveno služi glasnosti, ob pritisku nanj pa lahko voznik hitro preide v izbirnik za program vožnje. Med njimi ne manjka tisti za off-road vožnjo, ob pomoči katerega je bil že prejšnji tiguan zmogljiv tudi tam, kjer se uradno konča kolovoz.
Cena
Marsikaj se je pri avtih spremenilo v zadnjih letih, a verjetno le malo stvari tako zelo, kot glede cenikov. Tiguan v R-line podobi in z močnim dizlom se je povsem približal meji 50 tisoč evrov. Z nekaj doplačili za več udobja, lepši videz in boljšo vožnjo je cena testnika narasla na premijskih 58 tisočakov. V tolažbo je zavedanje, da se tiguan zelo počasi stara in izvrstno ohranja vrednost.
Podatki o vozilu (Volkswagen tiguan R-line 2.0 TDI DSG 4M)
Pogon: dizelski, štirivaljni, na vsa kolesa
Največja moč: 142 kW (193 KM) pri 3.500 vrt./min
Navor: 400 Nm pri 1.750 vrt./min
Mere v mm (D x Š x V, medosje): 4.539 x 1.859 x 1.643; 2.680
Prtljažnik v litrih: 652 - 1.650
Zmogljivosti: 207 km/h, pospešek 7,7 sek od 0 do 100 km/h
Poraba (kombinirana): 6,6 l/100 km
Cena: 49.487 / 58.192 (testni) evrov