Volkswagen želi s sodelovanjem izkoristiti Rivianovo inovativno električno in programsko arhitekturo za racionalizacijo lastne ponudbe električnih vozil. Sodelovanje avtomobilskih družb bo tako osredotočeno na različne tehnologije, tudi programske sisteme, nadzorne računalnike in omrežno arhitekturo. S tem naj bi nemški avtomobilski velikan rešil težave, ki jih ima z razvojem programske opreme.
Kot je v torek pojasnil izvršni direktor Volkswagna Oliver Blume, bo sodelovanje zadevalo različne znamke iz njihove skupine, poleg Volkswagna tudi Audi, Scout, Porsche in druge, s tem pa tudi različne avtomobile, od kompaktnih do luksuznih in športnih modelov.
V okviru skupnega podjetja se novi Rivianov model R2 na trgu pričakuje v prvi polovici leta 2026, prve Volkswagnove modele pa leta 2027, izjavo odgovornih povzemajo tuje tiskovne agencije.
Sedež podjetja v Kaliforniji
Rivian, ki je bil ustanovljen leta 2009 in je specializiran za električna športna terenska vozila in poltovornjake, si od sodelovanja obeta predvsem finančno spodbudo, saj podjetje ob vse manjšem povpraševanju po električnih avtomobilih v ZDA še naprej posluje z izgubo. V zadnjem četrtletju je prodalo okoli 10.000 vozil in pridelalo 392 milijonov evrov izgube. Volkswagen je medtem kljub velikim težavam - nedavno je napovedal celo zapiranje tovarn v Nemčiji - v enakem obdobju dostavil skoraj 2,2 milijona vozil in vknjižil 1,58 milijarde evrov dobička po davkih.
Volkswagen in Rivian sta sodelovanje napovedala konec junija, julija pa je sledila zelena luč nemškega varuha konkurence. Nemški avtomobilski gigant bo projekt podprl s 5,8 milijarde dolarjev. 3,5 milijarde dolarjev bo namenil za delež v Rivianu, 2,3 milijarde evrov pa za skupno podjetje. Od tega bo ena milijarda dolarjev namenjena za posojilo.
Novo skupno podjetje naj bi začelo delovati danes. Sedež bo imelo v kraju Palo Alto v Kaliforniji, načrtovane pa so dodatne lokacije v Evropi in Severni Ameriki. Večina zaposlenih bo prišla iz Riviana, nekaj se jih bo partnerstvu pridružilo iz Volkswagna, je razkril ustanovitelj in izvršni direktor Riviana RJ Scaringe. Projekt bosta vodila po en menedžer iz vsakega podjetja.
dezurni@styria-media.si
Vi samo delajte električne avte, potem pa se boste jokali.
Pospešek?! V rikverc?
Zanimivo, zapiranje tovarn. Prenosi dela v ZDA. In nemška vlada neomajno podporo UA. Saj jaz bi tudi, se govori da je podpora ''šuštar sistem''. Nakažemo miljardo, 400 miljonov nazaj v gotovini, potem pa nas ne briga zakaj uporabite pomoč..... hehehe.… ...prikaži več In sankcije delujejo, kajne?