Avto > Testi
9843 ogledov

Na testu močno spremenjeni passat, kakšen je?

Volkswagen Passat
1/38
Saša Despot Volkswagen Passat
Passat zadnjih 50 let ob golfu velja za nosilca Volkswagnove prodaje. Dolgo časa je bil eden najbolj priljubljenih vozil med Slovenci, vendar pa je D razred vozil v zadnjem desetletju zapadel v veliko krizo. Nad vodo ga drži prav passat, ki pa je v zadnji generaciji doživel velikansko spremembo, saj je nastal na osnovi škode superb. Prav zato je krepko večji, v dolžino meri skoraj pet metrov. To pomeni, da je uporabnejši kot kdajkoli do zdaj. Na voljo je le še karavan, preizkusili pa smo ga v priljubljeni različici z dvolitrskim štirivaljnim turbodizelskim motorjem, samodejnim menjalnikom in športno opremo R Line. Test.

V Volkswagnovi ponudbi in prodaji prevladujejo SUV-ji, vključno s tiguanom, T-rocom in T-crossom, vendar je med kupci še veliko dovolj apetita tudi po bolj običajnih modelih, kot sta golf in passat. Slednji zato ostajata v prodajni paleti in je eden najbolj dolgoživih modelov na trgu.

Volkswagen Passat | Avtor: Saša Despot Volkswagen Passat Saša Despot

Osnova je superb, a to prinaša številne prednosti

Vseeno so pri Volkswagnu v deveti generaciji naredili velike spremembe. Zaman boste iskali limuzino, na voljo je le še kot variant - karavan. Limuzina je zdaj rezervirana za model ID.7, ki pa je povsem električno vozilo, test tukaj. Še bolj zanimivo pa je, da je ponos Wolfsburga tokrat narejen na osnovi superba, pa tudi izdelujejo ga prvič izven meja Nemčije. S tem so znižali stroške, hkrati pa je passat precej večji in uporabnejši, saj prav za vozila znamke Škoda velja, da so za "pol številke" večje od konkurence. Prav lahko bi s povečanjem, pa tudi napredno vsebino, ki jo ponuja, prepričal kakšnega kupca BMW serije 3 ali mercedes razreda C. Najnovejši passat se želi povzpeti še za korak v višji razred. 

Volkswagen Passat | Avtor: Saša Despot Volkswagen Passat Saša Despot

Passat je dolga  leta veljal celo za prestižno vozilo, ne nazadnje se je zgodovina enega Volkswagnovih najbolj ključnih modelov pravzaprav začela z audijem 80, ki mu je Girogetto Giugiaro leta 1973 karoserijo preoblikoval v hatchbacka, pri Volkswagnu pa so mu namenili novo ime VW passat.

Novinec je prvič z dolžino prvič segel skoraj do meje pet metrov. To se opazi že na prvi pogled, hkrati pa je tehnično gledano to vrhunski izdelek. Zdi se, da zadnja generacija modela pozablja na svoje korenine in iz povsem uporabne oblike postaja veliko bolj dinamično oblikovano vozilo. Prevladuje občutek, da želi biti passat variant tudi neke vrste alternativa ukinjenemu arteonu shooting brake.

Volkswagen Passat | Avtor: Saša Despot Volkswagen Passat Saša Despot

Številni vidni in nevidni detajli

Zunanja oblika je bila povsem podrejena učinkovitosti. Veliko dela je bilo opravljenega v vetrovnikih in računalniških simulacijah z osredotočenostjo na aerodinamičnih rešitvah - optimizirali so zaščito podvozja, povsod na vozilu so dodali usmernike zraka, v sprednji maski je aktivna reža, v serijskih aluminijastih platiščih so posebni plastični vstavki, ki preprečujejo vrtinčenje zraka pri večjih hitrostih, enak učinek ima položnejše vetrobransko steklo, v korist učinkovitosti so optimizirali streho, A stebričke in dodali poseben usmernik zraka na zadnjem odbijaču. Zagotovo lahko rečemo, da je to daleč najbolj prečiščen in aerodinamičen passat do zdaj, a ga lahko vseeno nedvoumno povežemo s preteklimi generacijami, hkrati pa ne bo nihče vedel, da je sorodnik superba, ki še vedno bolj kot na eleganco in slog stavi na praktičnost.

Volkswagen Passat | Avtor: Saša Despot Volkswagen Passat Saša Despot

Pri passatu velja na zunanjosti izpostaviti še nove žaromete, ki serijsko svetijo v LED tehnologiji, seveda pa so na voljo tudi visokotehnološki samo prilagodljivi matrični žarometi, ki smo jih lahko preizkusili med testom. Čeprav je to tehnologija, ki se je v tem razredu vozil že uveljavila in ni nič novega, pa so žarometi dodana vrednost pri udobju in varnosti v vožnji v temi in slabih vremenskih pogojih, saj delujejo samodejno in dobro razpršijo snop svetlobe različnim pogojem vožnje, ne glede na to, ali vozimo v mestu ali pa podeželju.

Volkswagen Passat | Avtor: Saša Despot Volkswagen Passat Saša Despot

Prostora je res veliko 

V zelo prostorni kabini je v ospredju na novo razvita digitalizirana armaturna plošča. Vizualno to pomeni zelo preprosto armaturno ploščo z najmanj fizičnimi gumbi. V osnovi osrednji zaslon meri 12,9-palca (33 centimetrov), testni model pa je imel 15-palčni zaslon (38 centimetrov premera). Skratka, ne potrebujete večjega, le manjša površina zaslona je videti bolj razumna in boljša, ker ne štrli tako visoko. In hkrati imate vse pri roki, roko lahko naslonite na spodnji del, kjer je osvetljena lestvica in zahvaljujoč temu lahko vse skupaj nadzorujete veliko lažje. Upravljanje informacijsko-razvedrilnega sistema je enostavno, saj ponuja veliko možnosti prilagajanja, nastavitev najljubših funkcij, do katerih dostopamo neposredno. Tudi klimatska naprava ima vedno svoje mesto na zaslonu. Na voljo je tudi velik head-up zaslon.

Volkswagen Passat | Avtor: Saša Despot Volkswagen Passat Saša Despot

Paradoksalno je, da je večina fizičnih gumbov na volanu in tudi gumb za zagon ostaja fizičen. Ni pa volan več povsem okrogel, saj ima spodnji del poravnan, kar pripomore k bolj dinamičnemu videzu pa tudi občutek med vožnjo je bolj športen. Prestavna ročica se je pomaknila za volanski obroč, zato je nastal velik odlagalni prostor v sredinskem tunelu, v katerem lahko med drugim polnite tudi večje mobilne telefone.

Volkswagen Passat | Avtor: Saša Despot Volkswagen Passat Saša Despot

Vgrajeno je veliko napredne tehnologije za polsamodejno vožnjo. Tehnično osnovo predstavlja vmesnik MIB4, gre za najnovejšo generacijo modularne multimedijske platforme. Med vsemi asistenčnimi sistemi je zanimiva novost možnost, da voznik avto odparkira s pomočjo mobilnika izven vozila. Prav tako si lahko sistem po želji posname in shrani zadnjih 50 metrov vožnje. Ko se vozilo znova približa istemu mestu, na primer uvozu v domači nadstrešek, ponudi samodejni postopek parkiranja. Možno je tudi samodejno odparkiranje. 

Volkswagen Passat | Avtor: Saša Despot Volkswagen Passat Saša Despot

Passat je od predhodnika daljši kar za 14 centimetrov in tudi nekoliko širši, kar se še posebej pozna pri obilju prostora za noge za zadnje potnike, pa tudi za ramena in vožnjo treh oseb na zadnji klopi. Hvalimo, da je tudi odlagalnih površin bistveno več kot prej. 
Sedeži spredaj so udobni, v primeru opreme R-line ponujajo dovolj opore v bočnem delu, hkrati pa so zasnovani za dolge vožnje, imajo certifikat z zdravo hrbtenico, masirajo, grejejo in hladijo.

Volkswagen Passat | Avtor: Saša Despot Volkswagen Passat Saša Despot

Moram priznati, da je notranjost passata zelo prijetna. Lahko si ga zamislim za daljša potovanja. Passat prepriča tudi z visoko kakovostjo izdelave, ki botruje udobni in tihi vožnji.

Velika sprememba se je zgodila tudi v zadku. Prtljažnik tega modela je zrasel za 40 litrov in ima osnovno prostornino 690 litrov. Po zlaganju sedežev se je prostornina med generacijami povečala za do 140 litrov. Tudi oblikovan je praktično, ima nizek nakladalni rob, kar omogoča udobno natovarjanje tudi večjih predmetov, kot so otroški vozički in podobno.

Volkswagen Passat | Avtor: Saša Despot Volkswagen Passat Saša Despot

V prvi vrsti udoben potovalnik, a ima tudi športni talent

Še največji minus tega vozila predstavlja parkiranje v garažnih hišah z ozkimi in krajšimi parkirnimi mesti, saj je avto zares velik. Pa tudi tu vam bodo v pomoč odlične kamere, ki z jasno sliko pokrivajo vse skrite kote okoli vozila. Opozoriti velja, da oprema R-line Passat prinaša še za dodatnih 15 milimetrov znižano podvozje, zato je pogled skozi vetrobransko steklo čez dolg pokrov motorja še nekoliko slabši.

Volkswagen Passat | Avtor: Saša Despot Volkswagen Passat Saša Despot

Pod motornim pokrovom testnega vozila je bilo točno to, kar od passata pričakujemo. Dvolitrski štirivaljni turbo dizel, ki moč na prednji kolesi prenaša s pomočjo samodejnega menjalnika z dvema sklopkama.

Gre za preverjeno tehnologijo. Volkswagen je zadržke iz preteklosti že razrešil. Zmogljivosti motorja so klasične, sedemstopenjski menjalnik DSG pa je hitrejši in lahko z njim passat ponudi še bolj dinamično vožnjo. Dodatno je k temu, da voznik vozilo »čuti v ovinku« pripomoglo tudi znižano podvozje, nizko težišče in odličen položaj voznika v dovolj športno oblikovanih sedežih, seveda pa tudi natančno krmiljenje.

Volkswagen Passat | Avtor: Saša Despot Volkswagen Passat Saša Despot

Tudi pri bolj dinamični vožnji nismo presegli meje porabe šestih litrov, skupno povprečje na testu je bilo skoraj 5,3 litra na 100 km. To bi povsem teoretično lahko pomenilo doseg okoli 1.200 kilometrov.

Zaradi velike medosne razdalje in radodarnih zunanjih mer tudi nisem pričakoval, da bo imel karavan tako dobre vozne lastnosti. Podvozje je umerjeno tako, da je to udoben potovalnik na avtocesti, kljub dolgi medosni razdalji pa je dovolj dinamičen tudi med ovinki. Značilno podkrmiljenje jim je uspelo odpraviti, zato avto ponuja dovolj užitkov tudi v ovinkih. Za udobje in vsestranskost skrbi prilagodljivo podvozje DCC Pro. Razliko med udobno nastavitvijo in športno je občutna v hipu, ko izberemo želeni režim vožnje. Tudi večja platišča mu ne pridejo do živega, ko želite voziti udobno.

Volkswagen Passat | Avtor: Saša Despot Volkswagen Passat Saša Despot

Volkswagen Passat Variant z opremo R-line in vsem, kar bi pravzaprav kdaj potreboval in še najbolj s platišči velikega premera stane okoli -:- evrov. To je še vedno ugodna cena.

Nekaj pa je jasno, passat živi in je odličen avtomobil. To pomeni, da bi vam moral dobro služiti in bo tudi čet tri ali pet let, ko ga boste želeli zamenjati, zaželen na trgu rabljenih vozil z dobro ceno. Navsezadnje je passat variant še vedno koncept vozila, ki nagovarja številne voznike, ki iščejo prostorno vozilo, ki se dobro pelje in ima majhno porabo gorivo, postopoma pa postaja tudi legenda.

Passat ni poceni, kljub temu, pa je glede na velikost in opremljenost prej racionalna kot draga izbira. 35.895 stane osnovi model brez vseh popustov in z 1,5-litrskim bencinskim motorjem. Osnovni dizel z 90 kW agregatom je dražji za 3.500 evrov, z agregatom, s katerim je bil opremljen testni avtomobil stane vsaj 42.022 evrov, oziroma 46.303 evrov z opremo R-ine. Oprema R-line prinaša športnejši videz zunanjosti in kabine, predvsem pa na nekoliko višjo ceno vpliva bogata serijska oprema: od posebnih črnih 18-palčnih platišč, do opevanih matričnih IQ žarometov in bogatega nabor asistenčnih sistemov za varnost in udobje, pa tudi vrhunskih masažnih sedežev ... Nekoliko je končno ceno, ki je bila 51.785 evrov, povečala še dodatna oprema: posebna bela barva, električno pomično panoramsko strešno okno, najboljši paket infotainmenta (Discover Pro Max), vlečna kljuka z električnim izvlekom z asistenco Trailer Assist, vrhunski zvočni sitem sistem Harman Kardon …

dezurni@styria-media.si

Komentarjev 3
  • Toma 07:07 23.oktober 2024.

    Propala firma!