Časi so za kombilimuzuine spodnjega srednjega razreda težki, saj je iz tega razreda, ki je nekoč v Evropi prevladoval, izginil marsikateri avtomobil, ki se mu je večnost na trgu zdela zagotovljena. Spomnimo se le klasičnega renaulta megana. Še slabše pa gre karavanom tega razreda.
A nekateri avtomobili kljub temu ostajajo uspešni in volkswagen golf variant, ki smo ga vozili na testu, je za zdaj še vedno pomemben del v ponudbi tega avtomobilskega razreda. Upamo, da ostane tudi naprej, vsaj do tedaj, ko naj bi vsi evropski avtomobili postali električni. Za zdaj mu kaže dobro in v začetku leta so mu pri Volkswagnu namenili tudi precej celovito prenovo, ki je bila potrebna, saj je bil v trenutni osmi generaciji predstavljen že jeseni 2019, torej še pred zloglasno korono.
Tedaj bi lahko golf dobil določen hendikep, saj je z novo generacijo izgubil električno različico e-golf, ki se je v času, ko je elektromobilnost veljala za odgovor na vse okoljske težave, zdela adut v rokavu. A morda so pri Volkswagnu tedaj igrali ravno na varne karte in golfu prihranili porodne težave električnih avtomobilov in ugled robustnega in zanesljivega avtomobila, ki ga je očitno obdržal do danes, saj se še vedno uvršča med najbolje prodajane avtomobile v Evropi.
Karavanski adut
Eden od golfovih adutov je gotovo še vedno karavanska različica variant, ki mu ob petmilimetrskem prirastku medosne razdalje in precejšnjem dolžinskem prirastku glede na kombilimuzino, zagotavlja predvsem zelo uporaben prtljažnik. Ta namreč že v osnovi meri uporabnih 611 litrov, z zlaganjem zadnje klopi pa ga lahko povečate na klasično prevozniških 1.642 litrov. Če pa se v četvero odpravljate na iskanje smučišča, ki v času globalnega segrevanja ozračja še ima sneg, pa lahko uporabite sredinsko odprtino za smuči.
In tudi v kabini je toliko prostora, kot ga lahko od takšnega karavana pričakujemo. Se pravi, da veliko. Morda ga res ni toliko, kot v večjem passatu, a še vedno se bodo lahko v kabini udobno peljali štirje odrasli, z malce zadržanosti in na krajše razdalje pa se bo lahko na sredinsko izboklino usedel še peti potnik. A le na krajših razdaljah, saj je golf tudi v karavanski izdaji podlegel trenutni doktrini le dveh zaresnih sedežev na zadnji klopi.
Zakrite spremembe
Ko sedemo na voznikov delovni prostor, sprememb na prvi pogled ne bomo opazili, a jih je kar precej. Predvsem so pri Vokswagnu obupali nad haptičnimi stikali na volanskem obroču, saj so bila preveč občutljiva za dotik, in jih nadomestili s klasičnimi, kar je gotovo dobra odločitev. Preostanek upravljanje je, z izjemo nekaj bližnjic, ostal v domeni za dotik občutljivih elementov, vendar precej izboljšan.
Vsaj kar se tiče infozabavnega sistema, ki je utemeljen na četrti generaciji modularnega vmesnika MIB4, ki smo ga že lahko preskusili v nekaterih drugih volkswagnih in ugotovili, da deluje dobro, vsaj precej boljše od dosedanjega. Tudi sprehajanje skozi menije je po zaslugi podobnosti s pametnimi telefoni veliko bolj intuitivno, čeprav se na trenutke še vedno vprašate, kje ste in kako naprej.
Izboljšav so bili deležni tudi asistenčni sistemi. Med drugim lahko kar nekaj funkcij, tudi parkiranje, na daljavo upravljate preko aplikacije, predvsem pa je golf dobil nekaj sistemov, ki so danes hočeš nočeš obvezni. Takšna je tudi pomoč pri ohranjanju avtomobila na voznem pasu oziroma odzivanju na promet, ki v normalnih razmerah na avtocesti deluje čisto solidno in vas v kombinaciji s pametnim tempomatom lahko precej razbremeni. Le volanski obroč morate držati in seveda spremljati promet, sicer ste hitro opozorjeni, da volkswagen golf variant pač še vedno ni samovozeči avtomobil.
Volkswagen golf je bil v osmi generaciji že tako všeč večini opazovalcev, zato so oblikovne spremembe res malenkostne in jih boste opazili le, če si avtomobil pozorno ogledate. Predvsem so izboljšani žarometi, ki preskušeno delujejo dobro, zadnje luči imajo zanimivo tridimenzionalno zasnovo, sprednji svetlobni trak pa golfu omogoča "pravi volkswagnov nastop", ko sploh ponoči jasno opozarja druge voznike, kateri avtomobil se jim približuje. Naj vam je takšen svetlobni podpis všeč ali ne, vtis zagotovo naredi.
Klasični pogoni
Volkswagen golf variant je pri nas na voljo s solidno klasično mehanizacijo, ki obsega različne bencinske in dizelske motorje. Pravi hibridi so ostali rezervirani zgolj za kombilimuzino. Ljubitelji elektrike lahko v variantu zato dobijo le blago hibridizirani 1,5-litrski turbobencinski motor v obeh različicah z močmi 85 ali 110 kilovatov, ki delujeta v kombinaciji s 7-stopenjskim menjalnikom DSG.
Na testu smo vozili močnejšo različico, ki sicer še vedno ni bila ravno športno močna, a dovolj zmogljiva, da je takšen golf variant dal občutek umirjenega, a solidno odzivnega avtomobila. Takšen, kot smo se ga navadili pričakovati v "pravem golfu". Da ne bo pomote. Golfi so vedno bili všeč tudi "petrolheadom", a v bolj potentnih športnih različicah s kraticami GTI, R in podobnimi. Večina voznikov pa je v golfu kljub vsemu videla učinkovito sredstvo za vsakdanje prevoze. In takšen je bil tudi testni golf, ki je ob zmerni vožnji porabil solidno manj od šestih litrov bencina na sto kilometrov.
Če pa si ravno zaželite malce bolj dinamične vožnje, je ta ob pomoči majhnega elektromotorja, ki bencinskemu motorju pomaga ravno toliko, da v ovinkih ne obstane, tudi lahko čisto zadovoljivo početje. Natančno in komunikativno podvozje vozniku zagotovo dovoli tudi malenkost objestnosti za volanom.
Testni golf variant z omenjenim motorjem in sredno opremo ter nekaj dodatki bi na papirju stal 35.356 evrov, z upoštevanjem Volkswagnovega popusta s financiranjem pa 33.856 evrov. Ali je to malo ali veliko, se mora odločiti vsak sam, vendar pa lahko rečemo, da za ta denar vsekakor dobite soliden, prostoren, dobro motoriziran in dobro opremljen avtomobil, ki vam je lahko všeč, če še niste podlegli trendu športnih terencev.
Volkswagen golf mogoče ni več kralj slovenskih vozniških src, kakršen je bil dolga leta, je pa zagotovo še vedno eden od konstitutivnih knezov spodnjega srednjega avtomobilskega razreda v celotni druščini kombilimuzin, karavanov ali križancev.
Po moje že od prihoda Focusa mk.2 ni nikoli več bil kralj tega razreda....ok bo rekel kdo k sam golfa pozna in vozi,da to ni res...ostali pa...mah-brez veze...
Toyota, v 12 letih sem menjal žarnice in pakne. Olje po predpisu. In to je vse. Še jo imam. Dela kot 1.dan.upam,da bo tako še nekaj časa, par let.
Pogrešam še podatek o dobavnem roku takšnega vozila. Govori se, da je za bencinski motor približno eno leto...