Tesla je leta 2024 prvič po 12 letih prodala manj avtomobilov kot leto prej. Proizvajalec električnih vozil hkrati je zgrešil zastavljen cilj za celotno leto 2024. Glavni razlog je starajoča se paleta modelov in vse večja svetovna konkurenca na področju električnih vozil.
Šef Tesle Elon Musk je jeseni postavil cilj dobave 515.000 avtomobilov v četrtem četrtletju in tako dosegel "rahlo povečanje" za celotno leto v primerjavi z letom 2023. Cilj ni bil dosežen. Zahvaljujoč akcijam popustov in drugim posebnim promocijam se je prodaja v zadnjem četrtletju sicer povečala za 2,3 odstotka na 495.570 enot. Vendar pa je bilo v celotnem letu prodanih 1,79 milijona avtomobilov, kar je 1,1 odstotka manj kot leto prej.
"Na trgu električnih avtomobilov je veliko novih igralcev, kupci imajo veliko različnih možnosti, zato ni realno, da bi Tesla še naprej rasla s sedanjo hitrostjo," besede Sama Fioranija, podpredsednik analitičnega podjetja AutoForecast Solutions, navaja nemški spletni portal Automobilwoche.
Tesla na področje samovozečih taksijev
Predvsem konkurenca iz Kitajske je vedno močnejša. Na prodajo električnih vozil je vplivalo še šibko povpraševanje v Evropi in trend poceni hibridnih vozil v ZDA. Po objavi številk so delnice Tesle močno padle. V koledarskem letu 2024 je cena delnice skupaj narasla za več kot 63 odstotkov, kar je sprožila rast cen po volilni zmagi Donalda Trumpa 5. novembra. Izvršni direktor Tesle Elon Musk je v Trumpovi predsedniški kampanji sodeloval tudi kot donator, zdaj pa je ključni svetovalec novoizvoljenega predsednika.
Analitiki na Wall Streetu Teslinega padca prodaje v letu 2024 ne vidijo kot dramatičnega. Pričakujejo, da se bo Tesla agresivno preselila na donosna poslovna področja, kot so samovozeči taksiji. "Pričakujemo, da bo leto 2025 leto pozitivnega razvoja na področju avtonomne vožnje. To bi moralo povečati vrednotenje delnic in več kot odtehtati skrbi glede upočasnitve rasti prihodkov," je dejal analitik CFRA Garrett Nelson, ki Tesline delnice še vedno priporoča za nakup.
Musk je oktobra dejal, da naj bi se prodaja v primerjavi z letom 2024 letos povečala za več kot 20 odstotkov. Proizvajalec namerava ponuditi cenejše vozilo na osnovi svoje obstoječe platforme za kompaktna vozila in v prvi polovici leta predstaviti prenovljeno različico najbolje prodajanega križanca model Y.
Cybertruck zostaja za Fordovimi in Chevroletovimi poltovornjaki
Analitiki Teslino stagnacijo prodaje pripisujejo starajoči se liniji modelov. Opazna izjema je cybertruck. Leta 2024 je bil najbolje prodajan model električnega poltovornjaka, vendar je do zdaj ostal ekonomsko nepomemben. Cena za cybertrucka se začne pri okoli 80.000 evrih.
"Cybertruck je očitno nišni izdelek," je dejal Fiorani. Musk je sicer trdil, da bo cybertruck konkuriral tradicionalnim poltovornjakom na bencinski pogon proizvajalcev Ford in Chevrolet. Fiorani pravi: "Nikoli ne bo F-150 ali silverado."
Tesla ne objavlja podatkov o prodaji po modelih. V svojem poročilu 2. januarja je podjetje navedlo, da je bila skupna prodaja vozil model 3 in model Y 1,7 milijona enot, medtem, ko so drugi modeli, vključno s križancem cybertruck in model X, predstavljali prodajo 85.133 enot.
Analizitki poudarjajo, da je poleg vse večje konkurence na trgu električnih vozil podoba znamke Tesla pod drobnogledom tudi zaradi Muskovega političnega aktivizma v imenu desničarskih skupin v ZDA in tujini. Pred kratkim se je Musk vmešal celo v nemško volilno kampanjo.
Medtem, ko prodaja vozil še naprej predstavlja Teslin največji vir prihodkov, Musk poudarja, da se želi podjetje preusmeriti na področje programske opreme, kot so avtonomna vozila in humanoidni roboti.
Tesla namerava letos v Kaliforniji uvesti storitev robotaxi, leta 2026 pa bodo v teksaški tovarni izdelovali na novo razviti robotaxi cybercab. Tesla trenutno ne prodaja avtonomnih vozil, vendar upa, da bodo kmalu izzvali vodilno podjetje na področju robotaxijev Waymo.
BYD naredil velik skok
Za razliko od Tesle BYD napreduje pri prodaji električnih avtomobilov – še bolj pa pri modelih motorjev z notranjim zgorevanjem. Kitajski proizvajalec BYD poroča o novem prodajnem rekordu za leto 2024, vendar pa je leta 2024 ostal za Teslo v svetovni prodaji električnih avtomobilov - čeprav le z majhno razliko.
Podjetje je na novoletni dan sporočilo, da bodo prodali 1.764.992 električnih avtomobilov, kar je 24.000 avtomobilov manj od Tesle. BYD je v primerjavi z letom 2023 zabeležil dvanajstodstotno rast. Kljub temu se je začetni zagon za električne avtomobile upočasnil tudi pri BYD. Glavna gonilna sila za poslovanje so bili lani priključni hibridi. Njihova prodaja se je povečala za skoraj 73 odstotkov.
Avtomobili z električnimi motorji in motorji z notranjim zgorevanjem so podjetju BYD zagotovili pravo prodajno rast: BYD je prodal več kot 2,8 milijona avtomobilov s tem pogonom. Zaradi priključnih hibridov se je skupna kitajska prodaja avtomobilov leta 2024 povečala za več kot 41 odstotkov na skoraj 4,3 milijona vozil.
To pomeni, da prodaja priključnih modelov BYD za več kot milijon presega število povsem električnih avtomobilov. Z drugimi besedami: BYD, ki ga v Evropi dojemajo predvsem kot proizvajalca električnih avtomobilov, proda bistveno več novih avtomobilov z motorji z notranjim zgorevanjem kot povsem električnih avtomobilov.
Priključni hibridi bodo letos verjetno imeli večjo vlogo za BYD tudi v Evropi. Kitajci še vedno prodajo veliko večino avtomobilov na visoko konkurenčnem domačem trgu Kitajske. Leta 2023 je bil delež okoli 90 odstotkov. BYD kmalu načrtuje prodajo milijona avtomobilov izven meja Kitajske.
Leta 2023 je BYD v Evropi prodal približno 16.000 avtomobilov. Podatki za leto 2024 še niso na voljo. BYD 2024 je bil še posebej razočaran v Nemčiji, največjem avtomobilskem trgu v EU.
Automobilwoche poroča, da je za obdobje od januarja do novembra 2024 BYD beležil 25,3-odstotni padec prodaje v primerjavi z enakim obdobjem lani. S približno 2.500 na novo registriranimi vozili je BYD v Nemčiji le nišni proizvajalec – kljub precejšnjim prizadevanjem, kot je sponzoriranje evropskega nogometnega prvenstva lansko poletje.
Priključni hibridi bodo v prihodnosti poganjali tudi poslovanje v Nemčiji. Glede na nemško spletno stran BYD prek nemških trgovcev ponuja tudi priključno različico športnega terenca seal.
Zaradi manjšega povpraševanja po električnih avtomobilih in kazenskih tarif EU za povsem električne avtomobile izdelane na Kitajskem, ki veljajo od novembra leta 2024, se zdi prehod na priključne hibride skoraj logičen. Podobno pot ubira tudi kitajski konkurent SAIC s svojo znamko MG.
Prepotenten snob mu bojo dali kitajci po p.
Hehehe, pa še marsikateri senzor je kritičen...
Edini prikazovalnik z avtu je mini display. Ko tisti crkne si v riti!