V zadnjih letih smo tako lahko preverili prednosti novega dusterja in joggerja, večkrat smo preskusili tudi različice sandera stepway, osnovni Daciin model sandero (brez dodatka stepway), pa nam je po prihodu zadnje generacije na trg pred štirimi leti izginil z radarja.
Dacia sandero je najbolje prodajan avto v Evropi leta 2024. Po predhodnih podatkih družbe Dataforce, ki predstavlja 97 odstotkov prodaje v Evropski uniji, trgih EFTA in Združenem kraljestvu, je sandero leto 2024 končala kot najbolje prodajan avtomobil v Evropi, sledita mu volkswagen golf, tretji je renault clio. Po podatkih za prvih 11 mesecev leta 2024 je bil sandero na vrhu prodajnih lestvic z 247.210 prodanimi enotami, kar je skoraj 48.000 enot več od VW golfa in 52.000 več od clia.
Potem, ko je bil letos prenovljen, pa smo ga spet lahko preskusili in ugotavljali, kaj odlikuje avtomobil, ki se uvršča med cenovno najbolj dostopne na slovenskem avtomobilskem trgu. Osnovna različica sandera z opremo essential in motorjem 1,0 TCe 90, ki razvija moč 67 kilovatov (poleg njega je na voljo le še različica z možnostjo uporabe plina LPG), je namreč na voljo že za 14.290 evrov. Najdražja različica z opremo journey, ki smo jo preskusili na testu, pa stane 16.490 evrov (oziroma 17.090 s pogonoma na LPG).
Sandero je torej avtomobil, ki ga lahko kupimo že za manj kot 15.000 evrov. Nekoč bi se nam to zdelo veliko, saj so se sanderi še pred dobrimi petimi leti prodajali za cene krepko pod tedanjo "magično mejo" 10.000 evrov. Danes še vedno lahko sežejo pod vmesno "magično mejo" 15.000 evrov, ki je na žalost tudi že padla, saj zdaj govorimo že o tem, da so cenovno ugodni celo avtomobili, ki stanejo manj kot 20.000 ali celo 25.000 evrov.
Vozna tehnika na nivoju
Ob tem se kar samo po sebi postavi vprašanje, kaj sploh lahko dobimo za denar, ki ga je treba odšteti za sandera. Lahko bi rekli, da razmeroma veliko, vsaj, kar se tiče vozne tehnike. Sandero je namreč zasnovan na modularni platformi CMF-B, ki si jo v skupini Renault-Nissan-Mitsubishi deli s številnimi drugimi modeli. Med njimi omenimo renault clio, captur in novi symbioz, nissan juke ali pa mitsubishi colt in ASX. Navsezadnje pa tudi dacie logan, jogger, duster in bigster, in lado iskro, če jo je še dovoljeno omeniti, saj Rusi platformo zanjo obdelali po svoje.
Osnova je torej dobra, vendar je treba dodati, da gre za nižje specificirano različico platforme. Nižja specifikacija se odraža predvsem v manjšem naboru asistenčnih sistemov za aktivno varnost, ne pa v pasivni varnosti, ki je enaka kot pri višje specificirani različici, prav tako pa so bolj ali manj enake tudi vozne lastnosti. Te so zelo nevtralne, vzmetenje je sicer malce bolj robato, kot denimo v cliu, v kabino pa prodre tudi več hrupa. Vendar platforma še vedno solidno opravlja delo in je predvsem dobro usklajena z dinamiko motorja.
Ta je v bistvu samo en, saj je tudi motor z možnostjo uporabe plina LPG praktično enak, in se povsem dobro sklada s tem, kar od sandera pričakujemo. Od motorja, ki razvija 67 kilovatov (oziroma 91 'konjev'), veliko ne moremo pričakovati. A kljub temu velja, da je mestni vožnji povsem kos, prav tako pa tudi zmernemu priganjanju po regionalnih cestah, kjer gotovo ne boste zaostajali za drugimi udeleženci v prometu. Izkaže pa se tudi na avtocesti, če le ne pretiravamo s hitrostjo.
Poraba v skladu s pričakovanji?
Poraba goriva pa je tudi zmerna, odvisno od tega, kje se vozite. Dacia namreč sanderovemu motorju ni namenila nobene pomoči v obliki električnega blagega hibrida, zato je povsem odvisen od moči, ki jo razvija sam. To pomeni, da je vzorec porabe bolj v skladu z izkušnjami izpred nekaj let.
S testnim sanderom smo se odpeljali na krajši testni krog, ki je približno tretjino potekal po ljubljanskih ulicah, tretjino po avtocesti do Vranskega, tretjino pa po regionalni cesti skozi Tuhinjsko dolino do Kamnika.
Po pričakovanjih se je pokazalo, da je bila poraba največja v mestu, kjer se je med stalnimi pospeševanji in zaviranji dvignila na 8,1 litra. Na avtocesti do vranskega je presenetljivo padla na 6,1 litra, na prelazu v Tuhinjski dolini se je spet dvignila na 6,6 litra, povprečje pa se je po daljšem odseku ovinkaste regionalne ceste končno ustalilo pri 6,3 litra na sto kilometrov.
Solidno udobje
Poraba torej ni bila v tako nizkih okvirjih, kot smo jih v zadnjem času vajeni, vendar pa tudi ne bi mogli reči, da je previsoka. Z bolj zmerno vožnjo, na testu se nismo omejevali, bi jo verjetno lahko še nekoliko spustili, a to so le ugibanja, ki bi jih bilo treba še preveriti.
Pro avtomobilu seveda nista pomembna le motor in podvozje, ampak tudi ali predvsem potniška kabina. Ta je sicer precej urejena v trdi plastiki, ki jo malce popestrijo kovinski vložki in tekstilne obloge in je kakovostno izdelana.
Predvsem pa je sandero povsem soliden avtomobil, ko gre za udobje sedenja. Na sprednjih sedežih se sedi povsem solidno in ponujajo celo nekaj bočne opore za telesi, zadnja klop pa je povsem v skladu s pričakovanji v tem segmenti in ponuja celo soliden prostor za kolena potnikov. Prtljažnik pa je s 328 osnovnimi litri in možnostjo povečanja na 1.455 litrov tudi povsem uporaben.
Sanderovi cenovno ugodni nravi je prilagojen tudi seznam sistemov za pomoč vozniku. Čeprav je platforma z nižjo specifikacijo izdelana tako, da izpolnjuje predvsem zahteve po sistemih, ki so obvezni, teh ni malo.
Oprema, ki jo potrebujete
Na seznamu opreme se tako že v osnovnem sanderu znajdejo sistem za pomoč pri zaviranju, tempomat z omejevalnikom hitrosti, ABS in ESP, sistem za pomoč pri speljevanju v klanec, sistem za pomoč pri ohranjanju vozila na voznem pasu, opozorilo na zapuščanje voznega pasu, zadnja parkirna tipala, sistem za nadzor pozornosti voznika, inteligentna pomoč pri nadzoru hitrosti in sistem za aktivno zaviranje v sili z zaznavo pešcev in kolesarjev.
Gre torej za skromen, a soliden nabor pripomočkov, ki so obvezni, in tudi nekaj takšnih, ki niso. Pri Dacii so poskrbeli tudi za tiste, ki uporabljajo samo določene sisteme, nekatere pa bi raje izključili. Tako kot v novem dusterju je namreč vozniku na armaturni plošči na voljo stikalo, s katerim namesto celotnega nabora asistenc, ki se vedno vključijo samodejno, zgolj z dvema pritiskoma izberete nastavitve po lastni izbiri.
Kaj pa za poldrugega tisočaka doplačila ponudi sandero z opremo journey? Nabor asistenčnih sistemov je že v osnovnem sanderu bolj ali manj izčrpan, ostajajo pa razni dodatki za več udobja. Takšni sta denimo sprednji meglenki, ki dopolnjujeta žaromete, ki so že v osnovi na voljo z led dnevnimi lučmi, električno nastavljiva in ogrevana vzvratna ogledala, samodejna klimatska naprava, kartica za prostoročni dostop do vozila in podobno. Boljši pa je tudi infozabavni sistem.
Če je namreč osnovni sandero opremljen s sistemom Media Control, ki ga voznik preko vmesnika uporablja s svojim pametnim telefonom, ki služi tudi kot zaslon infotainmenta, ima sandero journey sistem Media Display, v čigar središču je zaslon na dotik z diagonalo 20 centimetrov. Omogoča tudi zrcaljenje pametnih telefonov. Zasnova infotainmenta je sicer za današnje pojme malce arhaična, vendar je v ozadju soliden operacijski sistem, ki ji omogoča dobro delovanje.
Kaj torej danes ponuja cenovno ugodna dacia sandero? Lahko bi rekli, da za svoj denar dobite razmeroma veliko vsebine. Seveda je pri tem treba sprejeti kakšen kompromis, vendar pa še vedno gre za solidno zaokrožen avtomobil, ki je povsem kos tistemu, kar bi med vsakdanjimi opravili lahko od njega pričakovali.
Štirivaljni 1.2 kubični Suzuki pa porabi dobrih 5 litrov, pa ima čisto navaden motor. Očitno se proizvajalci s temi 3 valjnimi "klump" motorji delajo norca iz nas.
Poraba cca 6 lizrov za en trivalnik??? In vam je to kot OK?? Pa a ste padli z lune al kaj???