Rast kitajske avtomobilske industrije je močno povezana z globalnim prodorom električnih avtomobilov. Pri tem je kitajskim podjetjem država močno pomagala z denarjem, ki jim je omogočil tehnološke preboje. Ti so bili temelj za zdajšnjo dominantno pozicijo v proizvodnji električnih vozil.
Pomenljiv je že podatek, da je bilo leta 2024 na Kitajskem izdelanih kar 60 odstotkov vseh električnih vozil. V nasprotju s tem se proizvodnja električnih vozil v Evropi in Severni Ameriki še vedno povečuje zelo obotavljivo.
Strokovnjaki z inštituta FTI-Andersch v prihodnjih letih kljub temu pričakujejo znatno povečanje proizvodnje električnih avtomobilov v Evropi. K temu naj bi pripomogli predvsem novi cenejši električni avtomobili ter zaostritve predpisov o izpustih ogljikovega dioksida. Po drugi strani bodo restrikcije pri uvozu električnih vozil kitajske proizvajalce pripravile do odpiranja tovarn v Evropi.
Evropejci se morajo zbuditi
Kitajski avtomobilski trg po drugi strani postaja vse bolj neprijazen do tujih proizvajalcev. Upočasnjena gospodarska rast, tekmeci z državno podporo in fokus na električna vozila evropske proizvajalce postavljajo pred težke izzive. Tudi prodajne številke skupnih projektov evropskih podjetij s kitajskimi po letu 2017 konstantno padajo. Originalni kitajski proizvajalci so vrh vsega v zadnjih letih postali pomembni udeleženci na trgu, kar je tudi posledica velikih povečanj proizvodnje.
Evropski direktor svetovalne agencije FTI Consulting Lars Faeste v prihodnosti predvsem za evropske proizvajalce vidi zelo težke razmere. Pravi, da v zadnjih dvajsetih letih Evropa v avtomobilskem sektorju ni prispevala nobene zares spektakularne inovacije. Evropski proizvajalci so izdelovali zelo kakovostne avtomobile, zaostali pa so pri ključnih trendih. V tekmi s Kitajci bi morala evropska avtomobilska industrija spet postati občutno bolj inovativna.
Počasi kljub domiselnosti
Kar nekaj kitajskih gigantov v Evropi že gradi svoje tovarne, za kar imajo precej tehtne razloge. Med drugim jih skrbijo stabilizacija oskrbnih verig, izogibajo pa se tudi uvoznim dajatvam, ki jim jih vsiljuje EU. Poleg tega se zavedajo, da lahko močnejše lokalne korenine povečajo zavedanje o znamki in izboljšajo razumevanje lokalnega trga.
Kljub vsem naporom in povečevanju prodaje namreč na evropskih trgih, predvsem nemškem, večinoma ne dosegajo takšnega uspeha, kot bi si ga želeli. Pri Automobilwoche ugotavljajo, da pri tem kitajskim proizvajalcem ni pomagal noben od prodajnih konceptov, ki so včasih zelo domiselni.
Kitajski proizvajalci bodo torej potrebovali še nekaj časa, da se bodo zares množično uveljavili pri evropskih kupcih. To bo evropskim proizvajalcem omogočilo še nekaj časa za prilagoditve novemu stanju, ki pa ga bodo lahko izkoristili le, če se bodo hitreje prilagajali novim razmeram. Te so kljub trenutnemu zastoju vse bolj naklonjene elektromobilnosti.
In očitno v Bruslju nikogar ne moti, če skupna valuta dnevno izgublja vrednost proti dolarju..Ta slepa podpora Ukrajine zaradi Ameriških interesov nas bo veliko stala. In temu ni videti konca, četudi bi že jutri obveljalo premirje.
Nikoli več nebo tako, kot je bilo..Lahko se samo čudimo in hvalimo napredek Kitajcev na vseh področjih. Podcenjevanje nas bo veliko stalo..
Neverjetno, kateri razlogi in impulzi vodijo ljudi k nakupu avtomobila. Sam sem pred leti kot glavna kriterija vzel pogoj znamke, ki se ne kvari, ter pogoj urejene servisne mreže. Da sem takoj na vrsti in da imam popuste na servise.… ...prikaži več Šest Toyot in en Seat sem kupil pri istemu salonu. Zadovoljen. Vse OK.