Kuga je torej na trgu od leta 2008 naprej in velja za enega najbolj tradicionalnih modelov v razredu kompaktnih športnih terencev. Nenazadnje zdaj govorimo o tretji generaciji avtomobila, ki je v 12 letih doživel kar velike spremembe, tako oblikovno kot tehnološko, v tretje pa bi napredek lahko opisali s tremi besedami: elektrificirana, povezana in digitalizirana.
Ford v elektrifikacijo
Kot je na slovenski predstavitvi dejal šef Forda v Sloveniji David Jurič se je Ford s kar 11,5 milijarde evrov zavezal, da bo na srednji rok do prihodnjega leta močno elektrificiral svojo modelsko paleto vozil, tudi program lahkih gospodarskih vozil. Kuga je lep primer, saj poleg bencinsko in dizelsko gnanih različic ponuja še izbiro t. i. mehkih hibridov, klasičnih hibridov in priklopnih hibridov. Kmalu lahko pri Fordu pričakujemo tudi prve 100 odstotno električne modele vozil, tako v programu osebnih vozil kot lahkih dostavnikov.
Ob bolj modernem videzu in novih pogonskih možnostih je poudarek pri novem SUV na tehnološki naprednosti, prostornosti v kabini in prtljažniku, Ford pa želi tudi v razred športnih terencev vnesti več dinamike. Kuga je sicer najbolje prodajani Fordov SUV v Evropi. Na leto jih prodajo več kot 160 tisoč.
Veliko prostora v kabini ni prtljažniku
Nova generacija kuge je postavljena na novo C2 platformo, ki je omogočila za dva centimetra večjo medosno razdaljo, kar za potnike na zadnji klopi, ki bo po novem lahko tudi ogrevana, prinaša za 3,5 centimetra več prostora za noge, prtljažnik pa je obilnejši za 67 litrov, skupaj pa ponuja za 645 litrov prostora. Omeniti velja še posebno podlago v prtljažniku, ki je na eni strani iz gume in drugi iz tkanine, odvisno kaj prevažamo v vozilu.
Prostora za noge je res veliko, tudi na račun vzdolžno pomičnih sedežev, ki jih lahko naprej oziroma nazaj pomikamo v dolžini 15 centimetrov in se tem prilagajajo prostor za noge ali prtljago v zadku. Vozilo je sicer v primerjavi s predhodnim modelom daljše za 8,9 centimetra, širše za 4,4 centimetra in nižje za dva centimetra, pri Fordu pa izpostavljajo predvsem boljše rezultate pri merjenju aerodinamike v vetrovnih tunelih, kar so dosegli z različnimi prijemi, tudi na račun dolgega pokrova motorja in gladke strehe.
V prostorni kabini, kjer zdaj prevladujejo bolj premijski materiali, je 12,3-palčni digitalni zaslon, ki je del najnovejšega multimedijskega sistema SYNC 3. Ne manjkajo niti projekcijski (head-up) zaslon, sistem za nadzor mrtvega kota, sistem za prepoznavanje pešcev in kolesarjev, prilagodljivi tempomat, pametni pomočnik pri parkiranju, zadnja kamera, sistem zadrževanja vozila na voznem pasu, vsi moderni sistemi povezljivosti, celo sistem, ki predvidi, da lahko ob zavijanju v križišču trčite z vozilom, ki se pelje nasproti in pri tem, da prepreči trk, do hitrosti 30 km/h samodejno zavira, da bi preprečil nesrečo.
Upravljanje na daljavo
Kuga je tudi napredno povezana, in sicer preko sistema Ford pass – če ste lastnik nove kuge in imate naloženo aplikacijo Ford pass, ki je povezana s sistemom v avtomobilu, lahko na daljavo odklepate, ali zaklepate vozilo, ga hladite oziroma ogrevate, če ste pozabili, kje ste ga parkirali vam bo lokacijo razkrila aplikacija, s pomočjo katere boste ves čas vedeli tudi, kakšno je stanje vozila, vključno s servisi in servisnimi akcijami, iskali priljubljene točke, če ste lastnik priklopno hibridne kuge pa boste vsak trenutek vedeli, kakšno je stanje napolnjenosti baterije in kje so najbližje polnilne postaje.
Prihranek na gorivu
80 kilogramov manj v primerjavi s predhodno primerljivo kugo in novimi tehnologijami v sklopu pogonskih motorjev so porabo pri kugi Fordovi inženirji zmanjšali do 25 odstotkov. Najpomembnejše novosti so se namreč zgodile prav pod pokrovom motorja.
Kuga bo ob bencinskih in dizelskih modelih na voljo tudi v treh hibridnih različicah. Kuga plug-in hybrid kombinira 2,5-litrski bencinski motor in elektromotor s skupno 168 kilovatov moči (225 KM). Energija je skladiščena v litij-ionskih baterijah s kapaciteto 14,4 kWh. V tovarni navajajo povprečno porabo bencina 1,2 l/100 km, zgolj na elektriko pa je avtomobil zmožen prevoziti pot v dolžini 56 kilometrov. Baterija se na hišni vtičnici napolni v šestih urah, na polnilnih postajah (3, 7 kW) pa v 3,5 urah.
Pri Fordu pravijo, da je bil že od začetka zasnova kot priklopni hibrid, zato so baterij vgradili v tla in s tem izboljšali težišče in vodljivost vozila, hkrati pa niso okrnili prostornine prtljažnega dela vozila.
Sledi kuga hybrid, ki prav tako kombinira 2,5-litrski bencinski motor in elektromotor. Tovarniška poraba goriva je 5,6 l/100 kilometrov, emisije CO2 pa 130 gramov na prevoženi kilometer. Na voljo bo s pogonom spredaj in tudi Fordovim Intelligent All-Wheel Drive pogonom na vsa štiri kolesa. Kuga pa je na voljo tudi kot blagi (mild) hibrid, imenuje se EcoBlue hybrid. Za pogon skrbi 2,0-litrski dizelski motor s 110 kilovatov moči (150 KM) in 48V električni sistem (poraba goriva je 5,0 l/100 km, emisije CO2 pa 132 g/km).
Kar zadeva klasično ponudbo, so na voljo dizelski motorji 1,5 EcoBlue z 88 kilovatov moči (120 KM) in 2,0 EcoBlue s 142 kilovatov moči (190 KM), ki je na voljo tudi z osemstopenjskim samodejnim menjalnikom, kot tudi bencinskim motorjem 1,5 EcoBoost v dveh različicah, z močjo 88 kilovatov (120 KM) in 110 kilovatov (150 KM).
Cene
Vstopni model z 1,5 ecoboost s 125 KM po ceniku stane 28.800 evrov, na kar velja še 3.000 evrov popusta, ob odločitvi za financiranje pa je vstopna cena za najcenejšo kugo 23.580 evrov. Vstopni dizelski model je dražji za 1.720 evrov. 150 konjsko hibridno kugo (EcoBlue hybrid) je možno odpeljati za najmanj 28.030 evrov, priklopno hibridno pa za 35.280 evrov.
Kuga me je hudo razočarala. Že njeno ime mije zoprno.
Fordu se ni zdelo vredno spremeniti ime modela za balkansko tržišče. Resda, ni veliko ampak tudi sprememba ni draga ... S kugo se nikoli ne bi vozil naokoli ...
Dobrodošli v najboljšem erotičnem klubu -- www.XXdate.pw