Avto > Dosje Avto
4924 ogledov

Bodo v letu 2025 prenavljali tudi vaše ceste in kje vse boste stali v zastojih?

delo na cesti Saša Despot
V letu 2025 boste za vožnjo po slovenskih cestah potrebovali kar nekaj potrpežljivosti, saj bodo že tako gost promet po dodatno obremenjevala številna gradbena in obnovitvena dela. Navajamo največje gradbene projekte.

Na Družbo za avtoceste (Dars) in Družbo Republike Slovenije za infrastrukturo (Drsi) smo poslali vprašanja, kateri bodo največji projekti v prihajajočem letu na slovenskem omrežju avtocest in državnih cest, po katerih poteka velika večina prometa. 

Glede na odgovore je jasno, da bo leto 2025 gradbeno zelo intenzivno. Brez zastojev na nekaterih odsekih mimo gradbišč ne bo šlo, s čimer se bodo morali vozniki sprijazniti in to upoštevati pri načrtovanju poti.

Bo pa po zaključku navedenih del Slovenija bogatejša za drugo najdaljšo predorsko cev v državi, dva zelo pomembna avtocestna priključka, kar nekaj mostov, številne udobnejše in varnejše odseke, slikovite kolesarske povezave ...

Prihajajo pomembna olajšanja za voznike, a vsa ne takoj

Na Darsu so nam povedali, da njihove projekcije za leto 2025 napovedujejo raven prometa na približno isti ravni kot letos. Bo pa veliko odvisnega od morebitnega nadaljevanja zaostrenih gospodarskih razmer, v tem primeru bo promet mogoče tudi upadel. Le na dolenjskem kraku avtoceste, kjer je promet po vstopu Hrvaške v schengensko območje izredno zrasel, pričakujejo še dodatno povečanje.

Z opravljenim delom pri gradnji, vzdržavanju in upravljanju cest v letošnjem letu so sicer pri upravljavcu več kot 600 kilometrov obsežnega omrežja avtocest in hitrih cest načeloma zadovoljni, ugodni so tudi rezultati glede cestninjenja in poslovanja.

Letos so skupaj obnovili več kot 50 kilometrov omrežja, neuresničen je ostal le načrt glede obnove odseka Kozina-Črni Kal na primorski avtocesti zaradi zamude pri sklepanju pogodb kot posledica pritožb v postopku javnega naročila.

predor Karavanke | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Med največjimi gradbenimi projekti v letu 2025 je gotovo zaključitev gradnje druge cevi Karavanškega predora (fotografija zgoraj slovesnost ob prebitju). Cev je z malo pod osmimi kilometri dolžine nekaj deset metrov krajša od prve, ki je bila prometu predana pred skoraj 34 leti. Druga cev naj bi bila dokončana in predana prometu jeseni, vendar pa se bo takoj nato začela obsežna prenova prve cevi.

Ta bo zaključena leta 2027, zato bo promet po drugi cevi potekal enosmerno v vsako smer, zastojev pred Karavankami pa zato še ne bo konec. Ko bosta v uporabi obe cevi, bo največja hitrost v obeh dvignjena na 100 km/h. 

V letu 2025 se bo intenzivno začel vzpostavljati tretji vozni pas na delu štajerske avtoceste med Domžalami in Ljubljano. Zaključek del je predviden za leto 2027.

Med pomembne gradbene projekte, ki bodo zaključeni v 2025, se uvršča priključek Dragomer na primorski avtocesti in bo prinesel pomembno razbremenitev območja med Brezovico in Vrhniko. 

Drugi pomembni priključek, ki bo doživel novost v naslednjem letu, pa je ljubljanski Šentvid (spodaj), ki bo v procesu širše prenove vozlišča s Celovško cesto končno omogočal tudi uvoz in izvoz proti središču prestolnice.

dars šentviški predor | Avtor: Dars Dars

Med velike gradbene projekte na Darsu uvrščajo še začetek del na 3. razvojni osi, in sicer tako na osi jug (Novo mesto-Maline) kot na severu (Šentrupert-Velenje). Na tem delu se bo tudi nadaljevala gradnja na odseku (Velenje-Slovenj Gradec). 

Na Štajerskem se obeta največ čakanja

Zelo pestro pa bo naslednje leto glede obnove obstoječega omrežja, Dars tu pričakuje tudi največje vplive na pretočnost prometa.

Tako z izvedbenega kot finančnega vidika bo najtežja rekonstrukcija ceste in objektov na odseku štajerske avtoceste Slovenske Konjice–Dramlje. Novembra so že stekla dela, ključna pa bo faza v predorih in na viaduktih v poletnih mesecih 2025 in 2026. Takrat bo promet potekal le po polovici avtoceste dvosmerno, po enem pasu v vsako smer vožnje, zato se posledično že prihodnje poletje pričakujejo tudi daljši zastoji.

V vmesnem času, ko je promet na štajerski avtocesti bolj gost, se bodo izvajala dela na območjih, ki ne zahtevajo zapore skozi predorske cevi. Promet bo potekal po dveh zoženih prometnih pasovih v vsako smer vožnje oziroma v smeri prometne konice.

DARS delo na cesti avtocesta | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Druga zelo obsežna prenova pa bo na hitri cesti Razdrto-Vipava-Ajdovščina. Potekala bo v več fazah do konca leta 2026, v sklopu prenove bodo obnavljali cestišče in namestili dodatno protivetrno ograjo. V času obnove bo že od konca januarja 2025 promet v smeri Nove Gorice speljan po vzporedni regionalni cesti, tranzit pa prek mejnega prehoda Fernetiči.

Ostali veliki projekti gradnje in obnove avtocest in hitre ceste navajamo na dnu članka. 

Državno cestno omrežje z nekaj pomembnimi pridobitvami

Zelo pestro bo dogajanje tudi na omrežju državnih cest. Na Drsi so za Žurnal24 povedali, da imajo za 2025 poleg 120 milijonov evrov, ki so namenjeni upravljanju in rednemu vzdrževanju, dodatno rezerviranih še 312 milijonov evrov za večja vzdrževalna dela in gradnjo cest. Velik del projektov se nanaša še na popoplavno obnovo.

Od že začetih večjih investicij bo v letu 2025 končanih nekaj večjih projektov. Eden najdražjih je skoraj 20 milijonov evrov vredna rekonstrukcija regionalne ceste med Mežico in Črno na Koroškem, kamor je vključena tudi izgradnja kolesarske steze. 

Pomembna pridobitev za Posočje bo po več letih dokončanje nad osem milijonov evrov vredne rekonstrukcije ceste R1-203 med Žago in Kobaridom. Za Posavje pa bo prineslo olajšanje sanacija nevarnih brežin Šklendrovec na cesti med Litijo in Zagorjem v skupni vrednosti skoraj deset milijonov. Dela naj bi bila dokončana do poletja.

Med vrednejšimi projekti izstopajo še rekonstrukcija Brkinske ceste RT-940 (devet milijonov evrov), vzhodne obvoznice za Hrpelje in Kozino (8,5 milijona evrov), vstopno križišče Berin pri obvoznici Bled (6,1 milijona evrov), sanacija plazov v Baški grapi, posodobitev ceste RT-930 Cezlak-Pesek ...

Več kot sedem milijonov evrov sta vredni ureditev ceste R2 med Lendavo in Pincami v dolžini skoraj 5,5 kilometra (skupaj s kolesarsko traktorsko potjo in pločniki) ter obvoznica okoli Mirne na odseku med Trebnjem in Mokronogom. 

V sklopu državnega omrežja bo v letu 2025 dokončana tudi gradnja in obnova nekaterih pomembnejših mostov, med njimi mostu čez Kamniško Bistrico v Stahovici, mostu čez Bačo pri Podbrdu, mostu čez Pivko v Postojni, inundacije v Petišovcih, mostu čez Lijak v Ajševici ...

delo na cesti | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Med večjimi in vrednejšimi projekti, ki bodo potekali v letu 2025 in se zaključili šele leta 2026, pa so rekonstrukcija ceste Bresternica-Gaj-Jurij, prva etapa prenove mariborske zahodne obvoznice. Celoten seznam navajamo spodaj. 

Dars

Gradnja novih odsekov - večji projekti

  • izgradnja vzhodne cevi predora Karavanke, zaključek predviden v 2025, vrednost okoli 130 milijonov evrov;
  • pričetek del 3. razvojna os jug: Novo mesto–Maline (1. odsek - etapi 1 in 2);
  • pričetek del 3. razvojna os sever: Šentrupert–Velenje;
  • nadaljevanje del 3. razvojna os sever: Velenje–Slovenj Gradec: zaključek gradnje na sklopih B - Škalsko jezero in H - Konovo, pogodbena vrednost 55,45 milijona evrov ter pričetek gradnje na sklopih E - Velunja, C - Škale, G - Podgorje in A - Velenje;
  • nadaljevanje gradnje cestne povezave Markovci–Gorišnica–Ormož, uvedba v delo v letu 2024, v 2025 nadaljevanje gradnje;
  • nadaljevanje gradnje Razdrto–Vipava 1. sklop: protivetrna zaščita skupaj s preplastitvijo odseka Razdrto–Vipava, uvedba v delo v 2024, v 2025 nadaljevanje del, zaključek do konca 2026;
  • nadaljevanje gradnje serminska vpadnica, uvedba v delo v 2024, zaključek 2026;
  • nadaljevanje gradnje priključka Dragomer, uvedba v delo 2023, zaključek 2025;
  • nadaljevanje gradnje polnega priključka Šentvid, sofinancerja DARS, DRSI, uvedba v delo v 2024, zaključek 2025.

Večja obnovitvena dela na avtocestah in hitrih cestah so predvidena:

  • obnova Kozina–Črni kal (9,9 km smernih vozišč), zaključek v 2025;
  • nadaljevanje del Bič–Trebnje (11,1 km smernih vozišč), zaključek v 2025;
  • nadaljevanje del Slovenske Konjice–Dramlje (11,6 km smernih vozišč), zaključek v 2026;
  • preplastitev odseka Trebnje–Novo mesto (11,1 km smernih vozišč), zaključek v 2026;
  • preplastitev odseka Razdrto–Vipava (skupaj s protivetrnimi ukrepi) (11,6 km), zaključek v 2026;
  • obnova Unec–Postojna-Razdrto (11,34 km smernih vozišč), z zamenjavo mosta čez Pivko, zaključek v 2027;
  • obnova vozne površine Lendava–Pince (25,9 km smernih vozišč), dokončanje v 2026;
  • obnova vozne površine Vrhnika–Logatec (7,7 km smernih vozišč), dokončanje v 2025;
  • obnova Fram–Slovenska Bistrica, 2. faza (11,76 km smernih vozišč), z zamenjavo viadukta Devina, dokončanje v 2027;
  • priključek Hrušica (1,4 km), dokončanje 2025;
  • vzpostavitev 3. pasu na odseku Domžale–Zadobrova (16,2 km smernih vozišč), dokončanje 2027;
  • obnova nadvoza Barjanska na južni ljubljanski obvoznici, investicijo vodi MOL, DARS sofinancer;
  • menjava nadhodov Gotska in Ledarska na severni ljubljanski obvoznici, investicijo vodi MOL, DARS sofinancer;
  • obnova nadvoza Britof na gorenjski avtocesti, investicijo vodi DARS, MO Kranj sofinancer;
  • obnova nadvoza Sp. Ložnica na mariborski avtocesti– investicijo vodi DARS, občina Sl. Bistrica sofinancer;
  • pričetek obnove viadukta Šentilj, dokončanje v 2026.

Direkcija Republike Slovenije za infrastrukturo

Večje investicije, ki se bodo predvidoma zaključile v leti 2025:

Mežica–Črna na Koroškem
Izgradnja kolesarske steze med Mežico in Črno na Koroškem od km 5,050 do km 10,900 skupaj
z dokončanjem rekonstrukcije regionalne ceste. Pogodbena vrednost del znaša 19.092.734,50
evra.

Lendava–Pince
Ureditev ceste R2-443 odsek 1320 Lendava–Pince od km 1,000 do km 6,400 v dolžini 5.400 m z izgradnjo traktorsko kolesarske poti na celotnem odseku ter pločnikov v naseljih v skupni dolžini 2.668 m. Pogodbena vrednost del znaša 7.156.928,85 evra, od tega je delež Direkcije RS za infrastrukturo 6.230.028,83 evra in delež Občina Lendava 926.900,02 evra.

Stoperce–Grdina
Ureditev ceste R2-432, odsek 1284 Stoperce–Grdina od km 7,690 do km 9,160 v dolžini 1.470 m. Pogodbena vrednost gradbenih del znaša 1.765.303,30 evra, od tega je delež Direkcije RS za infrastrukturo 1.615.886,13 evra in delež Občine Majšperk 149.417,17 evra.

Cezlak–Pesek
Modernizacija ceste RT-930, odsek 7065 Pesek–Oplotnica, pododsek Pesek–Cezlak od km 11,830 do km 14,542 v skupni dolžini pribl. 2.700 metrov. V letu 2025 so predvidena dela na območju plazu, ki ga je treba sanirati. Vrednost teh del znaša 3.206.068,00 evra.

Obvoznica Mirna
Prestavitev ceste R1-215 odsek 1162 Trebnje–Mokronog. Pogodbena vrednost gradbenih del znaša 7.352.464,30 evra, od tega je delež Direkcije RS za infrastrukturo 7.248.012,67 evra in delež Občine Mirna 104.451,63 evra.

Mirna Peč
Ureditev "AC priključek Trebnje zahod–Dobravske Laze" na cesti R2-448 odsek 0221 Izsek Mirna Peč. Pogodbena vrednost gradbenih del znaša 2.730.618,64 evra.

Ureditev Morava
Ureditev avtobusnih postajališč Morava na cesti G2-106, odsek 0265 Livold–Fara, od km 8,150 do km 9,150. Pogodbena vrednost gradbenih del znaša 1.301.877,03 evra.

Galerija Šklendrovec
Sanacija brežin "Šklendrovec" nad cesto G2-108 na odseku 1183 Litija - Zagorje od km 13,200 do km 13,700 - Galerija Šklendrovec. Projekt v skupni vrednosti 9,7 mio. evrov bo zaključen predvidoma poleti leta 2025.

Sanacija plazov Grahovo
Sanacija plazov "Grahovo II. Faza" na cesti R2-403 odsek 1072 Kneža–Podbrdo v km 4,070. Pogodbena vrednost gradbenih del znaša 4.723.037,47 evra, od tega znaša delež Direkcije Republike Slovenije za infrastrukturo 3.474.656,36 evra, delež MOP-a 1 mio. evra in delež Občine
Tolmin 248.381,11 evra.

Sanacija plazu Kokra
Sanacija brežin in rekonstrukcija ceste R1-210, odsek 1106 Spodnje Jezersko–Preddvor od km 5,976 do km 6,178. Pogodbena vrednost gradbenih del znaša 1.107.286,90 evra.

Rekonstrukcija Žaga–Kobarid
Rekonstrukcija ceste R1-203 odsek 1004 Žaga–Kobarid od km 11,280 do km 11,920. Pogodbena vrednost gradbenih del znaša 8.504.416,97 evra.

Vzhodna obvoznica Hrpelj in Kozine
Gradnja vzhodne obvoznice Hrpelj in Kozine. Pogodbena vrednost gradbenih del znaša 6.989.811,44 evra.

Rekonstrukcija Brkinske ceste
Rekonstrukcija ceste RT-940 odsek 3213 Pregarje–Tominje od km 1,135 do km 5,040 in od km 5,620 do km 6,870 in ceste RT-940 odsek 3214 Zavrhek–Artviže–Pregarje od km 10,750 do km 23,590. Pogodbena vrednost gradbenih del znaša 9.093.611,47.

Rekonstrukcija ceste Dutovlje–Dol pri Vogljah
Ureditev ceste skozi Dutovlje II. Faza. Pogodbena vrednost gradbenih del 3.335.187,03 evra.

Obvoznica Bled (vstopno križišče Betin)
Novogradnja krožnega križišča. Pogodbena vrednost gradbenih del znaša 6.071.034,87 evra, od tega je delež Direkcije RS za infrastrukturo 5.521.537,34 evra in delež Občine Bled 549.497,53
evra.

Ureditev ceste skozi naselje Zavodnje
Ureditve ceste R2-425 odsek 1266, Šentvid–Šoštanj, od km 8,150 do km 9,200, skozi Zavodnje. Pogodbena vrednost gradbenih del znaša 1.640.195,12 evra, od tega znaša delež Direkcije RS za infrastrukturo 1.374.967,09 evra in delež Občine Šoštanj 265.228,03 evra.

Sorica–Podrošt
Zaščita ceste pred padajočim kamenjem na odseku državne ceste RT-910 odsek 1130 Sorica–Podrošt od km 3,920 do km 4,100. Pogodbena vrednost del znaša 1.184.748,06 evra.

Žaga–Kobarid
Izvedba ukrepov za zaščito pred padajočim kamenjem na cesti R1-203 odsek 1004 Žaga–Kobarid od km 5,613 do km 5,696 in od km 11,028 do km 11,181. Pogodbena vrednost del znaša 1.120.940,09 evra.

Obnova oziroma gradnja večjih mostov, ki bo zaključena v letu 2025:

  •  Most čez Kamniško Bistrico v Stahovici. Pogodbena vrednost gradbenih del znaša 4.788.091,79 evra.
  • Most in prepust čez Bačo na cesti R2-403 odsek 1073 Podbrdo–Petrovo Brdo. Pogodbena vrednost gradbenih del znaša 2.063.271,92 evra.
  • Most čez Lijak v Ajševici v km 9,884 in inundacija pri Ajševici v km 9,780 na cesti R2-444. Pogodbena vrednost gradbenih del znaša 2.560.706,62
    evra.
  • Most čez Lahinjo na cesti R1-218 odsek 1212 Podzemelj–Črnomelj. Pogodbena vrednost gradbenih del znaša 1.611.994,79 evra.
  • Inundacija v Petišovcih na cesti G2-109 odsek 0357 Lendava–Petišovci v km 4,230. Pogodbena vrednost gradbenih del znaša 2.438.945,00 evra.
  • Prepusta na cesti R3-690 odsek 1235 Tržec–Zgornji Leskovec čez potok Jurošak in potok Črna. Pogodbena vrednost gradbenih del znaša 1.259.784,05 evra.
  • Mostova čez Borosni in Kobiljski potok v Mostju na cesti R2-442. Pogodbena vrednost gradbenih del znaša 1.334.349,99 evra.
  • Most čez Puconski potok v Puconcih na cesti R3-715. Pogodbena vrednost gradbenih del znaša 1.559.470,00 evra.
  • Most čez Pivko v Postojni na cesti R2-409. Pogodbena vrednost gradbenih del znaša 2.251.935,08 evra.

Večje investicije, katerih vrednost gradnje je ocenjena na več kot 1 milijon evrov, izvedba gradnje pa je predvidena v letih 2025/2026:

  • Rekonstrukcija ceste Bresternica–Gaj–Jurij.
  • Ureditev ceste skozi Brunšvik.
  • Zahodna obvoznica Maribor – 1. etapa (Streliška-Kardeljeva).
  • Izgradnja kolesarske poti ob cesti Veržej–Križevci.
  • Ureditev križišča na cesti Maribor–Vurberk–Ptuj (križišči Duplek-Zimica).
  • Rekonstrukcija ceste Ravne–Dravograd z izgradnjo kolesarske poti
  • Rekonstrukcija ceste Zdole–Krško.
  • Modernizacija ceste Zagradec–Žvirče.
  • Ureditev ceste Artiče-Kapele.
  • Ureditev križišča Prelesje.
  • Ureditev Šmihelske ceste v Novem mestu.
  • Ureditev križišča Ig – vzhod.
  • Rekonstrukcija ceste Zagorje–Most čez Savo.
  • Rekonstrukcija ceste Križaj–Podbočje–Šutna.
  • Ureditev ceste skozi Puščava.
  • Ureditev ceste Črnivec–Radmirje–Šmiklavž.
  • Modernizacija ceste Zbilje–Vodice - faza II.
  • Ureditev ceste Nova vas pri Ptuju.
  • Ureditev križišče Ravne.
  • Ureditev ceste skozi naselje Naklo.
  • Ureditev ceste skozi naselje Skaručna.
  • Ureditev Šaleške Kidričeve ceste v Velenju.
  • Ureditev križišča AC priključek Brnik.
  • Rekonstrukcija Podlubnik–Praprotno.
  • Ureditev križišča Polule.
  • Ureditev vstopnega križišča za naselje Luče.
  • Ureditev križišča Spar v Šempetru.
  • Modernizacija ceste Žibovt–Podolševa.
  • Obnova ceste Nova Cerkev–Vitanje.
  • Ureditev Šmarske ceste v Kopru.
  • Modernizacija Dolenja Trebuša–Spodnja Idrija.
  • Ureditev ceste Gorenja vas-Hotavlje.
  • Rekonstrukcija ceste Miren-Opatje selo.
  • Modernizacija Lokve–Čepovan.
  • Rekonstrukcija ceste Ankaran–Lazaret.
  • Ureditev ceste Gorenja vas-Todraž.
  • Sanacija zidov in brežin Trebija–Sovodenj.
  • Sanacija vkopne brežine in pobočja na lokaciji Grad.
  • Sanacija plazov in brežin Rudno.
  • Sanacija usadov in brežin "Sorica".
  • Izvedba ukrepov za zaščito pred skalnimi podori iz zalednih brežin Radlje–Brezno in Dravograd–Radlje.
  • Sanacija vkopne brežine na cesti MP Ljubelj–Bistrica (Tržič).
  • Izvedba stabilizacijskih ukrepov na obcestnih brežinah na cesti Šmarje–Dragonja.
  • Izvedba zaščitnih ukrepov pred skalnimi podori iz zalednih pobočij na cesti Žaga–Kobarid.
  • Most čez Kamniško Bistrico v Domžalah.
  • Most čez Kamniško Bistrico v Dolu.
  • Most in križišče Rašica na cesti Rašica–Žlebič.
  • Most čez Mislinjo v Otiškem Vrhu.
  • Most čez Savo v Logu na cesti.
  • Most na Soči v Mostu na Soči.
Komentarjev 1
  • Avatar Garancija
    Garancija 10:12 26.december 2024.

    Cestaji imajo zagotovljene plače za celo leto,in se bodo lepo naslanjali na lopate,ker tako kot se pri nas gradi ceste je samo še v bangladešu