Avto
6886 ogledov

V Sloveniji: Kitajci tudi pri hibridih stavijo na pravo ceno in tehnologijo

MG HS Anže Petkovšek
Hibridni avtomobili so zanimiva alternativa za voznike, ki bi radi postali del prizadevanj za elektrifikacijo voznega parka in zniževanje emisij škodljivih plinov. Na to pot se je z zadnjo generacijo svojih vozil podal tudi kitajski proizvajalec MG Motors.

Že z letom 2024 je slovenski uvoznik na naš trg lansiral dva hibridna modela, kombilimuzino MG3 hybrid+ in športnega terenca MG ZS hybrid+, ki nastopata v razredu majhnih mestnih vozil. Marca 2025 se bo obema pridružil še hibridni predstavnik športnih terencev spodnjega srednjega razreda C-SUV MG HS hybrid+.

MG ZS hybrid+ | Avtor: MatijaJanežič MatijaJanežič

Tega bo sicer že januarja 2025 prehitel priključno hibridni MG HS PHEV, ki bo lastnikom omogočal do 100 kilometrov električne avtonomije in bi lahko večino časa opravljal vlogo pravega baterijskega električnega avtomobila.

MG bo tako tudi pri nas zaokrožil ponudbo hibridnih avtomobilov, ki bodo predvidoma predstavljali med 15 in 20 odstotki celotne prodaje in se bodo v prizadevanjih za elektrifikacijo pridružili MG-jevim baterijskim električnim avtomobilom, ki so se v zadnjih letih tudi med slovenskimi kupci uspešno uveljavili in predstavljajo približno 17 odstotkov prodaje.

MG Motors bo ponudbo elektrificiranih vozil do spomladi 2025 zaokrožil s štirimi hibridnimi avtomobili. Samopolnilne hibride bodo zastopali majhna kombilimuzina MG3 Hybrid+ ter športna terenca MG ZS Hybrid+ in MG HS Hybrid+, priključne hibride pa športni terenec MG HS PHEV.

Več kot tretjina elektrificiranih

Pri MG-jevem slovenskem uvozniku računajo, da bo v letu 2025 približno 30 do 40 odstotkov vseh prodanih vozil elektrificiranih, računajo pa prav na hibridne avtomobile.To pa ne pomeni, da bodo vpričo nedavne kazenske obdavčitve električnih vozil s Kitajske, hibridni avtomobili nastopali kot alternativa električnim. Obdavčitvi je bil zelo podvržen prav koncern SAIC, ki mu znamka MG Motors pripada,

predstasvitev MG3 Hybrid+ | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Direktor znamke MG v Sloveniji Tilen Hojč nam je pojasnil, da njihova prodajna strategija ostaja usmerjena v vzporedno ponudbo električnih in hibridnih vozil. Električna vozila, med katerimi najbolj izstopa MG4 electric, bodo še naprej nosilci trajnostne mobilnosti, saj po njih še vedno močno povprašujejo tisti, ki so že prepoznali prednosti elektrifikacije. Hibridi pa bodo ostali most med tradicionalnimi in električnimi pogoni.

Hibridni avtomobili v MG-jevi ponudbi zato niso le začasna rešitev zaradi težav z uvozom električnih vozil, ampak so dopolnitev ponudbe. Namenjeni so predvsem tistim, ki bi radi znižali porabo goriva in zmanjšali emisije svojega avtomobila, niso pa še pripravljeni na prehod na baterijska električna vozila. Hibridi zato pri nas naslavljajo veliko širši spekter potencialnih uporabnikov od električnih vozil in bodo olajšali prehod k popolno elektrifikaciji voznega parka.

predstasvitev MG3 Hybrid+ | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Hibridni pogon s plusom

Pri MG-ju so svoj hibridni pogon najnovejše generacije poimenovali hybrid+, saj so se pri njegovem razvoju, kot radi poudarijo pri MG-ju, zelo potrudili. Gre namreč za enega najbolj zmogljivih hibridnih pogonov, ki je danes v ponudbi na avtomobilskem trgu. Zasnovan je predvsem okoli zmogljive hibridne baterije s kapaciteto 1,83 kilovatne ure in elektromotorja z močjo 100 kilovatov, ki sodeluje z 1,5-litrskim bencinskim motorjem. Ta z močjo 75 kilovatov pripomore k skupni sistemski moči 145 kilovatov oziroma 197 'konjev'.

Pri MG-ju so svoje modele zasnovali tako, da velikostno segajo blizu segmentu, ki je za stopnjo više od tistega,v katerega se uradno uvrščajo. To se odraža predvsem v prostornosti zadnje klopi in prtljažnikih, ki so solidno veliki, čeprav jim nekaj prostora vzame hibridna baterija. Do neke mere so na takšen pristop vplivale tudi navade kitajskih kupcev, zaradi katerih so tudi evropski proizvajalci morali pogosto podaljševati medosne razdalje svojih modelov.

Zanimivo je, da ima menjalnik MG-jevega hibridnega pogonskega sklopa samo tri prestave. Inženirji so se za takšno rešitev odločili zaradi močnega elektromotorja, ki lahko avtomobil samostojno poganja vse do hitrosti 60 kilometrov na uro, do hitrosti 80 kilometrov na uro pa tudi sodeluje pri pogonu. Pozneje pa pogonsko vlogo prevzame bencinski motor, saj je pri visokih hitrostih najbolj gospodaren in lahko brez težav zagotovi ugodno ekonomijo.

MG ZS hybrid+ | Avtor: MatijaJanežič MatijaJanežič

Majhna kombilimuzina

Prvi model, ki so mu namenili pogonski sklop hybrid+, je predstavnik majhnih mestnih kombilimuzin MG3 hybrid+, ki je k nam pravzaprav pripeljal šele v tretji generaciji. Prvo so namreč prodajali le na Kitajskem, drugo pa so izvažali le v Avstralijo in Združeno kraljestvo. S tretjo generacijo, ki v primerjavi s predhodno predstavlja velik kakovostni preskok, je MG 3 postal širše dostopen in je pripeljal tudi v Slovenijo.

Sodobnost se ne odraža le v povsem digitalizirani potniški kabini, ki v segmentu MG3 še ni povsem vsesplošna, ampak tudi v solidni prostornosti in udobju. MG3 se namreč uvršča med največje predstavnike svojega razreda, ki z medosno razdaljo 2,57 metra ob dolžini malce več kot 4,1 metra zagotavlja dovolj prostora tudi za kolena potnikov na zadnji klopi, kljub hibridni bateriji pod zadnjo klopjo pa je ostalo dovolj prostora tudi za 293-litrski prtljažnik. V tem pogledu MG3 sega že v območje višjega velikostnega segmenta C.

predstavitev MG HS | Avtor: Saša Despot Saša Despot

MG se pri vseh modelih uvršča med znamke, ki svoje avtomobile velikostno približujejo zgornjim mejam segmenta in, kar se tiče velikosti in tudi opreme, ponudijo tudi nekaj tistega, kar je običajno v segmentu više. Poleg MG3 sta namreč takšna tudi MG ZS in MG HS, ki imata tudi precej razpotegnjeni medosni razdalji.

Hibridna SUV-ja

Zaenkrat je poleg MG3 hybrid+ v Sloveniji na voljo MG ZS, ki je v zadnjem letu tudi doživel generacijsko prenovo. Ta ga je močno približala okusu evropskih kupcev, ki so bili glede na prodajne številke precej zadovoljni tudi z njegovim predhodnikom.

MG-jevi inženirji so se pri razvoju hibridnega pogona Hybrid+ zelo potrudili. Razvili so enega najbolj zmogljivih hibridnih pogonov, ki je zasnovan je predvsem okoli zmogljive hibridne baterije, zmogljivega generatorja električne energije in elektromotorja, ki v sodelovanju z bencinskim razvije skupno sistemsko moč 145 kilovatov oziroma 197 'konjev'.

Tega smo pri nas lahko najprej preskusili v električni verziji, ki je po novem ne bo, saj MG Motors pripravlja naslednika z drugačnim imenom. Zato pa je MG ZS, poleg različice z bencinskim motorjem, po novem tudi na voljo s hibridnim pogonom hybrid+, ki v njem deluje natanko tako kot v MG3.

Z izjemo regulatorja pogona, saj je na sredinskem grebenu, kjer je v MG3 okroglo stikalo, ki ga poznamo že iz električnih MG-jev, lična ročica. Pri MG-ju pravijo, da so navdih zanjo našli v kabinah reakcijskih letal.

MG HS | Avtor: Anže Petkovšek Anže Petkovšek

Tudi MG ZS je z novo generacijo precej zrasel in ob medosni razdalji 2,610 metra in dolžini 4,430 metra ponuja kabino, ki s prostornostjo predvsem na zadnjih sedežih seže blizu segmenta više. Baterija pod zadnjo klopjo ne zmoti niti prtljažnika, ki razpolaga z osnovno prostornino 443 litrov in ga je možno povečati na 1.457 litrov.

Podobno bi lahko povedali tudi o največjem hibridnem predstavniku kitajske znamke, MG HS, ki je bil uspešen že v dosedanji generaciji, zdaj pa bi lahko bil za evropske kupce še bolj zanimiv. Tudi zanj velja, da se z medosno razdaljo 2,76 metra in dolžino 4,655 metra uvršča v velikostni vrh svojega segmenta, kar potrdi tudi prtljažnik, ki sega od osnovnih 507 do povečanih 1.484 litrov. Vse to ponuja tudi v zelo elegantni obliki in z visoko stopnjo digitalizacije ter nabora asistenčnih sistemov.

Marca pa ga bomo lahko v Sloveniji kupili tudi kot MG HS hybrid+, ki bo imel enak hibridni pogonski sklop kot oba manjša modela. O njem sicer ni veliko znanega, gotovo pa bo jasno spomladi, ko pripelje na naše ceste.

MG ZS hybrid+ | Avtor: MatijaJanežič MatijaJanežič

Priključni hibrid

Več pa je znanega o priključno hibridnem MG HS PHEV, ki na slovenske ceste zapelje januarja. Njegov pogonski sklop se že v osnovi prilega športnemu terencu segmenta C, ki mu pripada MG HS, saj razvija sistemsko moč 200 kilovatov oziroma 272 'konjev', ki jo ustvarita elektromotor z močjo 135 kilovatov in 1,5-litrski turbobencinski motor z močjo 105 kilovatov. Menjalnik je v tem primeru drugačen kot v samopolnilnih hibridih. Namenili so mu le dve prestavi, kar kaže na električno prioriteto pogona.

Priključno hibridni križanec MG HS PHEV bo na slovenskem trgu ponudil alternativo za tiste voznike, ki bi radi čim več voženj opravili na elektriko, saj obljublja doseg do 100 kilometrov, nekaj brezskrbnosti za občasne daljše vožnje pa bi si radi zagotovili z zalogo bencina v posodi za gorivo. 

Tako motorizirani MG HS PHEV za pospešek do 100 kilometrov na uro potrebuje le 6,8 sekunde, a bolj pomembno je dejstvo, da elektrika v bateriji s kapaciteto 21,4 kilovatne ure obljublja do 100 kilometrov električne avtonomije. Napaja se iz omrežja ali s pomočjo generatorja z močjo 105 kilovatov. MG HS PHEV s takšnim električnim dosegom ni le v vrhu svojega segmenta, ampak sega celo v domeno premijskih priključnih hibridov.

MG Motors je torej pripravil zanimivo ponudbo hibridnih avtomobilov, ki solidno dopolnjujejo bencinske in električne modele in so gotovo zanimiva izbira za prehod na elektrificirano mobilnost. Eden od razlogov za njihovo privlačnost je tudi ta, da so ob učinkovitih pogonskih sklopih in solidni opremi tudi cenovno precej dosegljivi.

dezurni@styria-media.si

predstasvitev MG3 Hybrid+ | Avtor: Saša Despot Saša Despot