Avto > Iz druge roke
46913 ogledov

Prodaja rabljenih v krču, nekateri izgubili tudi 40 odstotkov vrednosti

Nakup rabljenega avtomobila Profimedia
S pomočjo treh sogovornikov, ki se ukvarjajo s prodajo rabljenih vozil, smo naredili analizo trga rabljenih vozil v letu 2024. Velik poraženec so rabljena električna vozila.

"Ocenjujemo, da se je prodaja dražjih rabljenih vozil zmanjšala. Razloge vidim predvsem v visokih stroških financiranja vozil, ponovni uvedbi večjih popustov pri prodaji novih vozil in pa splošnem umirjanju trga. Kupci so bolj previdni pri izdatkih, ker se nenehoma govori o krizi avtomobilske industrije in zapiranju tovarn evropskih proizvajalcev," trenutno stanje na področju rabljenih vozil ocenjuje Gašper Picelj iz podjetja Autopoint, kjer se ukvarjajo z avtomobilskimi spletnimi dražbami.

Nakup rabljenega avtomobila | Avtor: Profimedia Profimedia

Picelj poudarja, da se je v letu 2024 verjetno največja sprememba oziroma težava pokazala pri prodaji električnih vozil. Padec cen novih vozil je imel velik vpliv na rabljena električna vozila. "Nekatera električna vozila so po enem letu izgubila 40 % vrednosti in ohranila le še okoli 60 % vrednosti novega vozila. Pri konvencionalnih vozilih je izguba vrednosti bistveno manjša in je bila po enem letu še vedno 75 % vrednosti novega vozila." Picelj tudi meni, da na prodajo rabljenih električnih vozil subvencije za nakup rabljenega električnega avtomobila niso vplivale pozitivno. "Tudi zaradi tega so cene rabljenih še dodatno padale."

Prodajalci se morajo potruditi, da prodajo rabljeno vozilo

Tudi pri spletnem portalu za prodajo in nakup avtomobilov www.DoberAvto.si so letos zaznali močan upad zanimanja za rabljene električne avtomobile, kar je po mnenju urednika strani Petra Kavčiča posledica različnih dejstev. Eno je, da so bile cene previsoke, drugo pa, da se je trg ohladil. "Danes je zelo težko prodati rabljene električne avtomobile po ceni oziroma razmerju med ceno novega in rabljenega, kot so še veljale pred letom dni. To so spodbudili tudi proizvajalci, ki so z različnimi prodajnimi akcijami z zelo velikimi popusti zbili ceno rabljenim avtomobilom. Govorimo o popustih okoli 15 %."

Nakup rabljenega avtomobila | Avtor: Profimedia Profimedia

Podobno pa se je po oceni Kavčiča zgodilo tudi pri rabljenih avtomobilih z bencinskimi in dizelskimi motorji. Kot pojasnjuje, ne moremo posploševati in govoriti, da je za vse modele in znamke enako. "Realnost prodaje je postala takšna, da se morajo prodajalci močno potruditi, če želijo prodati rabljen avto. Pri sami uspešnosti močno pomaga transparentnost oglasa. Avtomobili z znano zgodovino servisiranja in realnimi prevoženimi kilometri se prodajo hitreje. Vseeno pa je na koncu cena tista, ki ogromno pomeni."

Če je še do konca avgusta kazalo, da bomo imeli zelo dobro leto v smislu prodaje rabljenih avtomobilov, je danes že jasno, da se je v zadnjem četrtletju prodaja močno upočasnila, še pravi sogovornik. Manj zanimanja za rabljena vozila, kot bi lahko pričakovali glede na minula leta, pripisuje tudi negotovi ekonomski situaciji v Nemčiji, s katero je povezanih mnogo podjetij v Sloveniji. Pravi, da vsaka takšna negotovost slabo vpliva na prodajo. "Lahko pa tudi rečemo, da so vsi, ki so počakali na akcije trgovcev, prišli do dokaj ugodnega novega ali rabljenega avtomobila," zaključuje Kavčič.

Na DoberAvto opozarjajo na pregled stanja pnevmatik pred nakupom rabljenega avtomobila | Avtor: AMZS AMZS

Bencinarji najbolj iskani med rabljenimi avtomobili v letu 2024

Pri podjetju AutoBrief, ki upravlja specializirano platformo za prodajalce rabljenih vozil, stalno izvajajo raziskave o trenutnih nakupnih preferencah potencialnih kupcev ter njihovih željah. Tomaž Kavčič iz AutoBriefa je za Žurnal24 ocenil, da je med pogoni tudi v 2024 močno prevladoval bencinski, ves čas ima tržni delež okoli 60 %. Sledi dizelski pogon, največji poraženec pa so električna vozila. Njihov delež pri novih vozilih je pri 5,7 odstotka, pri rabljenih pa zanemarljiv, kljub temu, da je ministrstvo za okolje, podnebje in energijo konec avgusta zvišalo subvencije ob nakupu električnih avtomobilov. "Nad električna vozila se je namreč zgrnilo kar nekaj “teme” v obliki slabih servisnih testov, previsokih cen, težav z varnostjo v tujini in tudi hudim padcem vrednosti, ko kupiš električno vozilo," pravi Kavčič.

Nakup rabljenega avtomobila | Avtor: Profimedia Profimedia

Pri AutoBriefu v zadnjih dveh mesecih ugotavljajo precejšen upad prodaje vozil na slovenskem avtomobilskem trgu, kar pripisujejo novicam o krizi iz Nemčije ter bojazni pred vsesplošno krizo, pri kateri se ljudje najprej odpovejo luksuzu. "A temu smo bili v letu 2024 in 2023 že večkrat priča, pa se je praviloma prodaja nato spet popravila," še pravi sogovornik.

Z vsemi tremi sogovorniki smo ocenili tudi, kaj lahko kupci rabljenih vozil pričakujejo v letu 2025. Kaj se bo zgodilo s cenami in ponudbo. O tem v ločenem članku v prihodnjih dneh. Vabljeni k branju.

dezurni@styria-media.si
 

Komentarjev 12
  • Toma 16:40 29.december 2024.

    Ko sem bil majhen, sem vedno kupoval vrhunsko tehnologijo, zadnji krik tehnike! Sedaj sem odrasel in počakam, da prej dozori, če sploh!

  • atamama 11:38 29.december 2024.

    Trditev novinarja, da je povpraševanje po bencinskih motorjih, ta je iz ''trte zvita''. In na koncu koncev zakaj ni prodanih več novih dizlov? Ker jih ni na trgu.....

  • rafo 10:20 29.december 2024.

    je pa tudi nekaj pozitivnega , popušili so razni preprodajalci, švercerji , mutibariči...,ne morejo na lahek način goljufati in služiti kot nekoč ko je bilo avtov premalo