Avto
6713 ogledov

Avtomobili: Evropa dominira, a alarm prihaja z vzhoda

IAA v Münchnu 2023 Epa
Na vrhu avtomobilskih prodajnih razpredelnic se ni veliko spremenilo, saj še vedno dominirajo tradicionalni proizvajalci. Alarm pa prihaja z vzhoda. Kitajske znamke so namreč edine, ki beležijo rast prodaje.

Nemški portal Automobilwoche poroča, da so tradicionalni evropski, japonski in ameriški proizvajalci, v začetku jeseni šokirali s slabimi poslovnimi napovedmi in morajo zdaj prilagajati svoje taktike. Najbolj izrazit primer tega je nemški Volkswagen.

Na seznamu dvajsetih najbolj uspešnih avtomobilskih proizvajalcev sicer še vedno kraljujejo "stare avtomobilske nacije". Kar štirinajst jih namreč prihaja iz Evrope. ZDA, Japonske in Južne Koreje. Vendar pa so v svetovnih razmerjih le kitajske znamke tiste, ki so v prvih treh četrtletjih 2024 zabeležile znatno rast prodaje. BYD se je s 30-odstotno rastjo uvrstil celo na deveto mesto, Geely, ki mu sledi na enajstem mestu, pa je prodajo povečal za skoraj 17 odstotkov.

Razmerja se spreminjajo

Povsem drugačna je slika pri drugih velikih proizvajalcih, ki so v primerjavi z letom prej zabeležili bolj ali manj občutne padce prodaje. Padci prodaje so precej močno prizadeli predvsem skupini Stellantis in General Motors, z njimi pa so se soočili tudi Toyota, Volkswagen in Hyundai.

Dolga leta je Kitajska iz Evrope uvozila več avtomobilov, kot pa jih je izvozila v Evropo. Letos so se razmere spremenile in Kitajska bo v Evropo verjetno prvič izvozila več avtomobilov, kot pa jih bo uvozila s stare celine.

K temu je pripomogla predvsem čedalje večja prodaja električnih vozil, pri katerih so si kitajski proizvajalci že zagotovili velik tržni delež. Glede na to, da naj bi se tržni delež električnih vozil v Evropi v prihodnjih letih le še povečeval, se bo situacija na domačem trgu za evropske proizvajalce le še slabšala, če se hitro ne spremenijo strategij.

Zaradi ukinitve ali zmanjšanja subvencij in visokih cen se je prodaja električnih vozil v zadnjem letu sicer precej ohladila, vendar pa je to verjetno le začasen trend, saj prihajajo dodatne omejitve pri izpustih ogljikovega dioksida in cenejši električni avtomobili z izboljšanimi lastnostmi.

Prevzem domačega trga

Kitajske avtomobilske znamke so tradicionalne evropske začele prehitevati tudi v količini proizvedenih vozil. Že leta 2019 je kitajska avtomobilska proizvodnja za tri milijone enot presegala evropsko, letos pa bo razlika narasla celo na 13 milijonov. Sprememba je tudi v tem, da kitajski proizvajalci zdaj dominirajo tudi na domačem trgu.

Lars Faeste, evropski šef svetovalne družbe FTI Consulting, pravi, da pri tem gre zgolj za normalizacijo kitajskega trga. Dejstvo, da so nemški avtomobilski proizvajalci več desetletij na njem dominirali, je bilo po njegovem zgolj plod izrednih razmer. Zdaj evropski proizvajalci, z izjemo nekaterih razkošnih vozil, na Kitajskem prodajajo predvsem avtomobile, ki jih tam tudi proizvedejo. V Evropo pa pod lastno znamko uvažajo tudi vozila, ki jih proizvedejo v kitajskih tovarnah.

Majhen žarek upanja za staro celino je, da kitajske znamke na njej odpirajo svoje tovarne, proizvodne kapacitete pa širi tudi ameriški Tesla Motors, dodaja Faeste.

Za nemške proizvajalce stvari za zdaj dobro kažejo vsaj še na domačem nemškem trgu in v Evropi nasploh. Volkswagnova skupina s svojimi znamkami, Mercedes-Bent in BMW še vedno obvladujejo 55 odstotkov nemškega trga novih vozil. Volkswagnova skupina je v zadnjih mesecih v Nemčiji celo povečala prodajo, pozitivne številke pa beležijo tudi v preostali Evropi.

Druge znamke temu trendu težko sledijo. Tesla Motors se denimo ne uvršča več med deset najbolje prodajanih znamk, saj ga na evropski ravni prehiteva kitajska skupina Geely, ki si je 2,5-odstotni delež zagotovila predvsem zaradi uspeha znamke Volvo.

dezurni@styria-media.si

Komentarjev 3
  • atamama 17:50 31.december 2024.

    Koliko vpliva ruski trg na te številke pa so vsi tiho, kajne avtor članka?

  • slavauk22 08:43 31.december 2024.

    jst vozim renoje že celo življene tud pri tem bo ostalo.......zakaj bi menjaval vsake 2 leti nov avto če mi dober star clio 24 let teče lepo bolje kot kaka kitajska jajca.........čim manj elektroniskih jajc ker pride pod minus ne dela nič več