Mercedes je v Slovenijo pripeljal svojo čislano limuzino, za katero ob vsaki novi generaciji, taj je že 16., brez zadržkov povedo, da je to najboljši avtomobil na svetu. Pa ne le to, z vsemi novostmi bi morala biti tudi najbolj varna, pa najbolj aerodinamična, zagotovo je to najbolj pameten mercedes do zdaj, pa še kaj se najde na skoraj neskončno dolgem seznamu tehnologij, ki jih po pravilu v prihodnjih letih vgradijo v vse modele proizvajalca iz Stuttgarta, tudi najmanjše.
Spolzek kljub pokončni zvezdi
Na prvi pogled ostaja klasika, s prepoznavno trikrako zvezdo na pokrovu motorja, ki ga zaznamujejo napredni digitalni žarometi. Kljuke se med vožnjo pogreznejo v vrata, ko se približate vozilu, pa se izbočijo in to na način, da tudi v hudem mrazu kljuje ne zmrznejo. V primeru nesreče pa se samodejno izbočijo, da lahko gasilci dostopajo do kabine. Zadek je "polzek" z rekordno veliko odprtino za nalaganje prtljage, luči pa so po novem dvodelne. Podatek, ki je zanimiv, je koeificient zračnega upora, ta je z Cd 0,22 med najboljšimi za vsa serijska vozila, ne le prestižne limuzine.
Razred S je tudi precej zrasel v dolžino, zato so mu v Stuttgartu namenili štirikolesni volan, kar pomeni, da se boste v mestnih središčih z njim počutili kot bi vozili mercedes razred A. Obračalni kot je zaradi posebnega vrtenja zadnjih koles namreč primerljiv z najmanjšim mercedesom.
Prednji žaromet sestavljajo trije zmogljivi LED projektorji, v katerih se svetloba odbija in krmili več kot 1,3 milijona mikro ogledal. Sistem je 100-krat bolj natančen kot dobro uveljavljeni in v novem razredu S serijski Multibeam. To je najbolj očitno pri senčenju nasproti vozečih avtomobilov in pri osvetljevanju prometnih znakov. Sistem poimenovan Digital Light je zmožen na cestišče tudi »risati« varnostna obvestila, označiti pešca in voznika varno voditi skozi labirint začasnih pasov po večjih avtocestnih deloviščih.
Pameten kot še nikoli
V notranjosti je nekaj velikih oblikovnih novosti, predvsem pa so velike novsoti uvedli z novo napredno tovarno v Nemčiji, ki omogoča boljšo obdelavo materialov, rpedvsem ekoloških in recikliranih. Poslovil seje pristop enovitega izgleda zaslona, saj je sredi armaturne plošče zdaj velikanski zaslon po vzoru Teslinih avtov. v avtu je lahko sicer vgrajenih do pet zaslonov!
Številna stikala so postala odveč, saj voznik večino funkcij upravlja z glasom in celo kretnjami. Če je bil v dosedanjih modelih vmesnik MBUX namenjen predvsem vozniku in sovozniku, pa je v razredu S poudarek tudi ali celo predvsem na potnikih zadaj. Prav vsak potnik lahko uporablja svoj zaslon. Voznikov zaslon je na voljo tudi tridimenzionalno, zanj pa ne potrebujemo posebnih očal, vsi potniki pa si lahko svoje potovalno okolje prilagodijo tudi povsem po svoje, kar denimo zagotavlja tudi zmogljiv 4D zvočni sistem z zvočniki vgrajenimi v sedeže, zato lahko glasbo dosebedno začutite.
Na masažo kar v avto
Vmesnik loči tudi posamezne govorce, zato lahko govornega asistenta »Hey Mercedes« tudi uporabljajo vsi potniki. Med drugim je mogoče pri govornem vmesniku preveriti tudi, če smo denimo v stanovanje ugasnili vse luči ali če ga nismo pozabili zakleniti, seveda pa bo zato moralo stanovanje biti povezano s spletom. Pri Mercedesu se že povezujejo s proizvajalci bele tehnike, da bodo lahko lastniki njihovih vozil sinhronizirali naprave z vmesnikom v vozilu.
Vmesnik MBUX, ki po novem podpira tudi slovenski jezik, skrbi tudi za varnost in sicer z omrežjem avtomobilskih sistem in tipal. Voznika denimo aktivno opozarja na dogajanje v mrtvem kotu, preverja njegovo pozornost in stanje varnostnih pasov in otročkih sedežev, prav tako pa lahko voznik preko svojega zaslona skrbi tudi za vsebine na zadnjih zaslonih, če bodo tam denimo sedeli njegovi otroci. Seznam možnosti pa s tem še zdaleč ni zaključen, saj denimo – zaenkrat le na Kitajskem - potniki na dom naročijo tudi hrano iz priljubljene restavracije.
Kombinirani zaslon pred voznikom s 3D zmogljivostjo lahko po želji ustvari optični globinski učinek globine 1,5 metra. Nastavitve oziroma obvestila radarskega ohranjevalnika hitrosti in varnostne razdalje Distronic, navigacije, asistenčni sistemi in podobno »oživijo« v 3D podobi dobesedno pred voznikovimi očmi, natančneje virtualnih 10 metrov pred voznikom, in to v velikosti 77 palcev. Vozniku je na voljo tudi projekcijski Head-up zaslon, ki s pomočjo tehnologije razširjene resničnosti (AR) projicira usmerjevalne puščice in črte voznega pasu v resnično okolje in vozniku zagotavlja odlično podporo s številnimi dodatnimi informacijami. Vrhunski sistemi za pomoč vozniku popolnoma ustrezajo potrebam voznika, delujejo nevsiljivo, a kljub temu prepoznajo, kdaj voznik potrebuje pomoč.
Nenazadnje pa za dobro počutje vseh v kabini skrbi tudi kar deset programov masažnih sedežev, ogrevane blazine za vrat, filtracija in ionizacija zraka ter dovajanje prijetnih dišav. Nastavitvam prednjih sedežev je denimo namenjenih kar devetnajst elektromotorčkov, zato lahko vsak voznik zase najde najbolj ugodno.
Čelne blazine za potnike zadaj!
Velik pomen so posvetili tudi oblikovanju notranjosti, v kateri voznikov zaslon denimo vzbuja občutek, kot da lebdi v prostoru, prav tako a tudi osvetlitvi kabine, ki vozniku s prilagajanjem svetlobe lahko pomaga pri vožnji, denimo tako, da ga v primeru, ko je promet zelo eratičen, varno vodi skozenj.
Za varnost sicer v razredu S prvič skrbijo tudi čelne zračne vreče za potnike na zadnji klopi, projekcijski zaslon s prikazom obogatene resničnosti in pa asistenčni sistemi, s katerimi že zadovoljujejo zahtevam avtonomne vožnje tretje ravni. Za zdaj zgolj v Nemčiji, kjer to omogoča zakonodaja, vozniki lahko vožnjo v določenih situacijah (zastojih, gostem prometu) na točno določenih odsekih, do hitrosti 60 km/h (čeprav zmore tudi večje hitrosti samodejne vožnje) že spustijo volan iz rok. Avto pa omogoča tudi že avtonomno vožnjo četrte stopnje, a za zdaj zgolj v garažnih hišah s pametno infrastrukturo. Voznik lahko na posebnem mestu v garažni hiši izstopi iz vozila, asistenčni sitemi, radarji in lidar pa vozilo brez voznika odpeljejo na za to rpedvideno parkirno mesto in ga kasneje, avto pa voznikov na ukaz tudi pobere na določenem mestu.
Za dobro lego na cesti in udobje bo skrbel tudi na 48-voltni tehnologiji zasnovan sistem podvozja, ki bo lahko v primeru bočnega trga tudi dvignil bok, da bo izpostavljen njegov najbolj trdni del. Zračno vzmetenje je seveda serijsko.
Cenejši od prejšnjega
Motorje na notranje zgorevanje zastopajo 3-litrski vrstni šestvaljniki, bencinski z močmi 270 in 320 kilovatov in dizelski z močmi 210 in 243 kilovatov, pozneje pa pride tudi motor V8 z 48-voltnim integriranim starterjem-generatorjem. Na voljo je tudi prvi od dveh priklopnih hibridov, ki omogočata do omogočal 100 kilometrov električne vožnje, razred S pa bo na voljo tudi kot EQS z električnim pogonom in dosegom okrog 700 kilometrov. Prihodnje leto pa lahko pričakujemo tudi različico z oznako Maybach z dvanajstvaljnim motorjem.
Cene se začnejo pri 109.900 evrih za dizelski model S 350 d (krajša različica) oziroma 113.900 evrih za daljšo različico. Cene so zaradi novega davka na motorna vozila, ki je začel veljati pri nas celo nekoliko nižje kot pri prejšnji generacjii.
Oblikovalec interierja jim je ocitno pobegnil in potem so nekaj na hitro zmetali skupaj in dobili kar so dobili
Pa dejte že enkrat zakon spremenit. Ne vem, kaj se tako obirate. 😡 😡 😡
Ne zakonov spremenit, pa bo Daimler u rit. 👍👍👍