Mercedes-Benz je začel novo dobo snovanja armaturnih plošč. Nemci so predstavili hiperzaslon, ki je del pametnega infoitnament sistema poimenovanega MBUX, ki se bo prvič pojavil že letos v povsem električni različici admiralske lasdje razreda S, EQS, kasneje pa se bo razširil še v druge modele.
Ukrivljen zaslon se razteza od stebra do stebra in v svojem drobovju vključuje programsko opremo, ki se je sposobna učiti, na koncu pa prilagoditi zaslon in koncept delovanja potrebam uporabnika ter mu podati tudi osebne predloge.
Poleg tega uporabniku ni treba brskati po različnih podmenijih ali celo uporabljati glasovnih ukazov, saj najpomembnejše aplikacije vedno vidi tako situacijsko kot tekstualno.
"Z našim MBUX Hyperscreenom je oblikovalska vizija postala resničnost," je dejal Daimlerjev šef za oblikovanje Gorden Wagener. »Na fascinanten način smo tehnologijo združili z dizajnom, ki kupcu ponuja izjemno enostavno uporabo. Obožujemo preprostost, prav s tem pa smo naš sistem MBUX dvignili na povsem novo raven", dodaja Wagener.
V ukrivljeni plošči je vizualno integriranih več zaslonov, ki imajo tudi analogne zračne odprtine, s čimer povezujejo digitalni in fizični svet. Trak zaslona je obdan z neprekinjenim plastičnim okvirjem spredaj, v spodnjem delu pa je vgrajena osvetlitev - zaradi tega imajo voznik in potniki občutek, da hiperzaslon lebdi na armaturni plošči.
Sistem ve, kaj voznik ali potniki želijo
Svoj zaslon ima tudi sopotnik. Zaslon se lahko prilagaja kar sedmim različnim profilom. Pomembno je omeniti, da so zabavne funkcije zaslona za potnike na voljo samo med potovanjem (v skladu s pravnimi predpisi). Če je sovoznikov sedež na primer prazen, se zaslon preprosto spremeni v digitalni okrasni del (prikažejo se animirane zvezdice). Vse grafike so oblikovane v novi modro-oranžni barvni shemi, ki jo oživijo aktivne OLED-slikovne pike.
Umetna inteligenca omogoča različne predloge, ki jih lahko uporabnik z enim samim klikom enostavno sprejme ali zavrne.
Če na primer ob torkih zvečer na poti domov vedno pokličete določenega prijatelja ali ljubljeno osebo, se bo sistem MBUX spomnil in vas vprašal, ali želite opravite klic na določen datum in uro. Ker so vsi predlogi MBUX povezani z uporabniškim profilom, predlog ne bo podan, če bo avtomobil vozil nekdo drug.
Če na primer voznik pozimi redno uporablja funkcijo masaže sedežev s programom "vroči kamni", se sistem to nauči in samodejno predlaga to udobno funkcijo pri nizkih temperaturah. Če na primer uporabnik redno vklopi ogrevan volan in druge ogrevalne površine sedeža, mu bo sistem to priporočil takoj, ko bo pritisnil stikalo za ogrevanje sedeža. Podvozje lahko voznik dvigne, da zagotovi večjo oddaljenost vozila od tal. Uporabna funkcija, ko so klančine za vhod v garažo bolj strme, ali ko je treba zapeljati čez višji robnik. MBUX si zapomni položaj GPS, kjer je uporabnik uporabil funkcijo "Vehicle lift". Če se vozilo znova približa položaju po kartografiji GPS, bo MBUX samodejno predlagal dvig karoserije.
Možgani avtomobila
Pri Mercedesu še posebej izpostavljajo strojno opremo. Pod površino zaslona je vgrajenih kar 12 aktuatorjev, ki se odzovejo že na nežen dotik s prstom, uporabnik pa začuti prijetno vibracijo, kar pomeni, da je bil ukaz sprejet. Impresivna je tudi procesorska moč z 8 CPU jedri, 24 GB delovnega spomina (RAM-a) in 46,4 GB na sekundo pasovne širine pomnilnika RAM-a.
"MBUX Hyperscreen predstavlja tako možgane kot živčni sistem avtomobila," je dejal član uprave Mercedesa Sajjad Khan in dodal: "MBUX Hyperscreen z vsakim prevoženim kilometrom stranko spoznava bolje in ji ponuja prilagojeno informacijsko-zabavno in operativno ponudbo - še preden se potnik dotakne zaslona."
Ogromni zasloni pomenijo samo odvračanje pozornosti šoferja iz ceste na ekrane ! Nisem prepričan, da so take novitete dobrodošle !