Avto
16201 ogledov

Mercedes pred 30 leti napovedal revolucijo. To se je uresničilo.

Mercedes-Benz F 100
1/7
Mercedes_Benz
Mercedes-Benz je pred 30 leti predstavil raziskovalno vozilo F100. Že takrat so Nemci napovedali prihod nekaterih tehničnih rešitev, brez katerih si danes serijskih vozil ne predstavljamo, nekatere od teh tehnologij, pa tudi že izpodrivajo nove.

F100 je raziskovalno vozilo, ki je povezalo oblikovalce in inženirje, da svoje zadnje dosežke predstavijo skupaj v enem vozilu.
Mercedes-Benz ima dolgo zgodovino predstavitev pionirskih in vizionarskih tehnologij.

BMW Vision M Next Avto BMW bo konkretno spremenili obliko vozil

Ne nazadnje je prav Carl Benz patentiral prvi avtomobil leta 1886. In kaj je Mercedes napovedal pred 30 leti? F 100 je predstavil glasovno upravljanje telefona v vozilu, tempomat, ki ohranja varnostno razdaljo, ksenonske žaromete in kartico za zagon vozila. Ti sistemi so danes del našega vsakdana. Leta 1990 se je to slišalo kot znanstvena fantastika.

Mercedes-Benz F 100 | Avtor: Mercedes_Benz Mercedes_Benz

Toyota LQ koncept Avto Toyota pred OI pokazala vozilo prihodnosti

Sedež na sredini

S pomočjo takrat razpoložljivega strokovnega znanja je ekipa, odgovorna za razvoj tega vozila, pokazala svoje vizionarske sposobnosti v smislu, kako bodo prihodnji varnostni atributi vplivali na tehnologijo vozila in avtomobilsko zasnovo. Da bi zagotovili, da je oseba za volanom v najvarnejšem položaju v kabini F100, so Mercedesovi strokovnjaki vozniški sedež postavili na sredino. Raziskave so pokazale, da je to najvarnejši položaj v večini možnih scenarijev, ko gre za prometne nesreče.

Mercedes-Benz F 100 | Avtor: Mercedes_Benz Mercedes_Benz

DS aero sport lounge koncept Prihodnost prestiža Avto Novi materiali si utirajo pot v nova vozila

Deli tal in strehe vozila so se odprli skupaj z vrtljivimi vrati. S tem se je vozniku omogočil enostaven vstop in izstop na strani, obrnjeni proti prometu. Za voznikom sta dva sedeža, ki sta zaščitena z robustnimi loki zadnjih koles. Vhod in izhod močno olajšata odsotnost običajnih stebrov B in prisotnost velikih drsnih vrat, pri katerih so uporabili različico mehanizma "mehkega zapiranja".
Za izboljšanje vidljivosti ponoči je F 100 uporabljal ksenonske žaromete. Masivni sprednji brisalec je imel funkcijo premikanja po celotni širini vetrobranskega stekla, seveda s funkcijo za dež. Zadnji brisalec so diskretno skriti pod strešni spojler, poleg strekla pa je brisal tudi luči.

Konceptno vozilo mercedes-benz F 100 | Avtor: Mercedes-Benz AG Mercedes-Benz AG

Dacia bigster koncept Spoznajte bigsterja Avto Spoznajte bigsterja, večjega brata dacie duster

Kopica asistenčnih sistemov

Že pred 30 leti je prepoznal vozila v mrtvem kotu. Konceptno vozilo F 100 je bilo preko glasovnega upravljanja mogoče upravljati z mobilnim telefonom, ki je bil del vozila. Pomembne informacije je vozilo prikazovalo preko osrednjega zaslona za volanskim obročem. Na zaslonu je bilo mogoče spremljati tudi situacijo za vozilom preko kamere za vzvratno vožnjo. Postavil je tudi precej futuristične tehnologije za tisti čas – radarski tempomat z možnostjo reguliranja varnostne razdalje, asistenco za ohranjanje smeri in celo sistem za zaznavanje vozil v mrtvem kotu – Blind Spot Assyst. Celo nadzor tlaka v pnevmatikah je bil prvič predstavljen v tem modelu. 

Konceptno vozilo mercedes-benz F 100 | Avtor: Mercedes-Benz AG Mercedes-Benz AG

Renault morphoz koncept Spreminja obliko Avto Renault pokazal naslednjo generacijo električnih vozil

Prisotna je bila tudi zadnja kamera, ki je bila v serijski različici prvič predstavljena leta 2005, seveda v razredu S.

Te tehnologije so danes na voljo v vseh vozilih Mercedes-Benz in so del našega vsakdana. F 100 je poleg asistenčnih sistemov in povezljivosti ponudil tudi elektronski ključ, električno nastavljive sedeže in volan, mobilni faks in vgrajen osebni računalnik, ki se je napajal preko solarnih celic na strehi. Za namen raziskovanja so prvič predstavili novo tehnologijo žarometov. Kompaktne luči so za svojo svetilnost uporabljale plin. Danes to tehnologijo poznamo pod imenom ksenonski žarometi. 

Konceptno vozilo mercedes-benz F 100 | Avtor: Mercedes-Benz AG Mercedes-Benz AG

Pogon na prednji kolesi

Raziskovalno vozilo je predstavilo še eno tehnologijo, ki jo je Mercedes-Benz udejanjil v serijskem avtomobilu. Dvojno dno avtomobila v kombinaciji s prednjim pogonom. F 100 je prvo vozilo Mercedes-Benz s pogonom na prednji kolesni par.
Mercedes je tradicijo prekinil šest let kasneje s predstavitvijo prvega razreda A.

Konceptno vozilo mercedes-benz F 100 | Avtor: Mercedes-Benz AG Mercedes-Benz AG

Mercedes-Benz EQC 4 × 4² Avto Mercedes predstavil "norega" električnega terenca

Čeprav ne moremo reči, da je ta eksperimentalni avtomobil eden "najbolj privlačnih", je F 100 nedvomno eden najvplivnejših. Danes ga lahko "obiščemo" v Mercedes-Benz muzeju v Stuttgartu.
 

Komentarjev 2
  • rd2dmk2 15:50 08.februar 2021.

    edini pametni pogruntavščini na tem avtu so vrgli v smeti, brez vezno šaro pa uporabili. brisalci in sončne celice. zakaj jih danes še ni v nobenem avtu, ba bi lahko namest Pb-akumulatorjev vgradili kondenzatorje in celice, pa imamo štrom in varnost.