Renault je namesto v Ženevi, na spletu razkril prilagodljivo električno konceptno vozilo, poimenovano morphoz. Z njim napoveduje svojo mobilnost po letu 2025.
Morphoz je družinski križanec, ki se lahko poveča na način, da spredaj vstavimo dodaten paket baterij in na ta način povečamo doseg vozila za daljša potovanja. Ponuja torej dve obliki, manjšo in lažjo mestno s 4,4 metra dolžine, ki so pri Renaultu poimenovali "city" - vgrajen ima akumulator zmogljivosti 40 kWh za vsakdanje potrebe in travel, ko meri 4,80 metra in ima za 20 centimetrov daljšo medosno razdaljo, s tem oa ima možnost za umestitev dodatnega akumulatorja z zmogljivostjo 50 kWh (skupna torej znaša 90 kWh), hkrati pa je v povečanem prostoru potnikom na voljo več prostora za noge in dva dodatna kovčka.
V obliki city ima morphoz poseben svetlobni pečat z dodatnimi svetilnimi diodami, njegova celotna pojava pa je bolj markantna zaradi kratkega motornega pokrova, izklesanih odbijačev in skoraj ničnih previsov, saj so kolesa potisnjena čisto v vogale avtomobila, kar vse simbolizira okreten mestni avtomobil na električni pogon, medtem, ko je oblika travel prepoznavna z drugače oblikovanim prednjim delom in je v celoti bolj aerodinamična.
Koncept je postavljen na Renault-Nissanovo arhitekturo za električna vozila CMF-EV, ki jo bodo uporabljali za vsa električna vozila francosko-japonskega zavezništva od leta 2021 naprej. Pri Renaultu zagotavljajo, da bomo oblikovne rešitve, tako zunanje kot notranje oblike, videli v prihodnjih električnih avtomobilih znamke.
CMF-EV platforma je zasnovana okoli ravnega baterijskega paketa in koles, ki so pomaknjena na skrajni rob karoserije, da zagotovijo največ možnega notranjega prostora. Renaultovi šefi zatrjujejo, da lahko s tem zagotovijo zunanje mere kompaktnega malega vozila in notranje mere srednje velikega avtomobila. Na primer na zunaj clio, znotraj prostoren kot megane.
Lauren van den Acker, vodja oblikovanja pri znamki Renaultova pravi, da morphoz kaže na razvoj križancev in SUV električnih vozil. SUV-ji, ki so pri kupcih vse bolj priljubljeni, so zaradi svoje višine in večjega preseka relativno aerodinamično neučinkoviti - kar škodi dosegu, bodisi vozila z notranjim izgorevanja ali električnega avtomobila. Morphoza pa opisuje kot križanca z zasnovo, ki združuje lastnosti limuzine, SUV-a in kupeja.
Pri Renaultu še pravijo, da so umetno inteligenco v vozilu uporabili preko 5G povezljivosti, z njo pa izboljšujejo izkušnje potnikov. Senzorji zaznajo in prepoznajo voznika ter potnike, ko se približajo vozilu, sedeži in klimatska naprava se hišno samodejno prilagodijo njihovim željam. S pomočjo umetne inteligence lahko tehnologija prebere dnevni koledar sestankov in ustvari optimalno pot potovanja, ki je prikazana na osrednjem zaslonu. Na počitnicah bi lahko zaslon razkrival najbolj zanimive točke na poti.
Morphoz je hkrati več kot električni avtomobil, saj z njim Renault prikazuje možnost vsestranske uporabe baterij. Tako akumulatorja, kadar nista v uporabi za vožnjo, lahko iz avtomobila napajata naprave v hiši ali soseski preko naprave za pametno polnjenje in dvosmernega priklopa na omrežje V2G (Vehicle to Grid). Dodatni akumulator, ki ga ob preobrazbi vzamejo iz oblike travel, je shranjen v polnilni postaji in tam na voljo za druga vozila, za polnjenje samopostrežnih električnih dvokoles ali napajanje javne razsvetljave.
BOžič iz Vipave le imel že pred 4 leti tak sistem da je dodal baterijo za daljše potovanje.
Sem že bil siguren da renault kaj boljšega kot električnega zoe z najemom baterije nikoli ne bo sposoben narediti