BMW za vsak svoj avtomobil ponuja neskončno dodatne opreme in praktično ni novopečenega kupca, ki ne bi s tega seznama izbral vsaj nekaj dodatkov. V to je pravzaprav primoran, saj oguljena "petica" ponuja le osnovno udobje, ki se ne pritiče imenu, verjetno pa niti stasu kupca ne. A le nekaj dodatkov osnovno ceno hitro spremenijo za vrednost manjšega avtomobila ali pa še več.
Na seznamu doplačil je med drugim tudi kategorija za opremo M Performance in testna petica je bila polna dodatkov s tega naslova. Nas je zanimal predvsem 1.381 evrov vredni kit za povečanje moči, ki ga BMW s tem motorjem ponuja od lanske jeseni, poleg tega še za modele 120d in 320d. Z njim lastnik po moči skoči nekako na pol poti med 520d in 525d, med katerima je sicer po ceniku za 4.500 evrov razlike. Iz osnovnega dvolitraša kit namesto 135 kW s pomočjo večjega hladilnika zraka in nastavitvami elektronike potegne 147 kW, navor pa s 380 Nm naraste na 420 Nm.
Še bolj kot v polsekundem prihranku pri pospeševanju od 0 do 100 km/h se v praksi razlika opazi, ko na plin stopimo pri višjih hitrostih, saj je takrat avtomobil bolj odziven, kar dokazuje tudi podatek o za sekundo hitrejšem pospešku med 80 in 120 km/h. Hvalevredno poraba zaradi močnejšega motorja nič kaj pretirano ne poskoči, ob raznovrstni vožnji smo jo brez težav držali pri 7,5 litra.
Samodejni menjalnik pika na i
Avtomatski menjalnik po našem mnenju ostaja najboljši, kar jih je mogoče dobiti na konkurenčnem trgu, čeprav nima dveh sklopk. Deluje vedno intuitivno in se bliskovito odziva na voznikove želje, ki jih posreduje prek obvolanskih ročic. Če za kaj, se najprej splača doplačati zanj.
Petica ni majhen avtomobil, pa še zadnji pogon ima, zato vstopanje v ovinke in izhod iz njih ni tako samoumeven kot pri kakšnem majhnem nabritežu, vseeno pa je lega izredno suverena ne glede na zahtevnost podlage.
Notranjost ni najbolj prostorna v razredu, a je v ergonomskem smislu dovršena in kakovostna. Prav nič nismo pogrešali usnja, že kombinacija blaga in antracitne alkantare je povsem dobro služilo namenu. Tudi tako se da izogniti nepotrebnemu trošenju. Morda tudi glede pnevmatik, saj 20-palcev zahteva skoraj pet tisočakov doplačila, čeprav avtomobil prav po njihovi zaslugi izgleda toliko bolje. Je pa zaradi tako velikih pnevmatik lega trša, k sreči jo je nekoliko blažilo nastavljivo podvozje, ki pozna kar pet stopenj.
Če pa okrogli dve stotniji konjev res še nista dovolj in če dobri trije tisočaki dodatka niso problem, je slovenskim dajatvam prilagojena še dvolitrska izpeljanka 525d s 160 kW (218 KM) in 450 Nm navora.
Kakorkoli, eno stvar bi vendarle priporočili morebitnim kupcem M performance paketa – naj naročijo avtomobil brez motorne oznake zadaj. V tovarni to željo izpolnijo zastonj.