BMW-jev veliki kupe je v primerjavi s kupejevsko različico pridobil dvoje vrat, s tem pa ponuja več uporabnost, hkrati pa je edina šestica v ponudbi, kjer teoretično zadaj lahko sedijo trije potniki.
Vizualno sodi v vrh razreda, morda tudi zato, ker je najmlajši, všeč pa nam je bil tudi zato, ker je bil atraktivne mat barve. Na srečo zaradi tega ni prav nič kičast, je pa še bolj ekskluziven, a tudi dražji za 4.383 evrov. Za 3.634 evrov so ga podražila še 19-palčna aluminijasta platišča.
Detajli, kot je s steklom pokrita oznaka 'gran coupe' ali vrata brez okvirjev, so pomembni koščki v mozaiku podobe, ki jo predstavlja avtomobil, ki postavljen na podvozje serije 5 in je do A stebrička zelo podoben dvovratnemu kupeju serije 6, s katerimi si podobnosti deli tudi na zadku.
Lažje vstopanje zadaja, a ne za tri
Armaturna plošča in sedeža sta sicer enaka kot pri kupejevski šestici, a je medosna razdalja daljša za 111 milimetrov, zato je prostora tudi za kolena odraslih zadaj dovolj, le zaradi kupejevske zasnove strehe hitro zmanjka centimetrskega udobja v višino. Pri BMW grand coupe oglašujejo kot petsedežnik, a se bo tudi otrok na sredi zadnje klopi vozil le zasilno.
Bolj uporaben je zaradi vstopanja na zadnjo klop, ki je deljiva v razmerju 60/40, zadaj je moč hitro in brez težav pritrditi tudi otroška sedeža. Zadnjo klop se podre hipoma, pri tem pa prtljažnik, ki v osnovi s 640 litri prostornine meri enako kot pri osnovnem kupeju, hitro povečamo na največ 1.265 litrov. Nakladalna odprtina je ozka, a bo večino potreb zadovoljila, tudi izlet na krajši dopust. To je v primerjavi s kupejem in kabrioletom le dodaten plus.
Luksuzni, a dragi dodatki
Sedi se športno nizko, vedno pa foteljsko udobno, slabšo preglednost pa olajšajo številna pomagala, od parkirnih senzorjev, do številnih kamer, ki pokrivajo vse skrite kote okoli vozila in sliko projecirajo na velikem osrednjem zaslonu. Med številno dodatno opremo ne smemo spregledati odličnega soround audio sistema Bang & Olufsen (5.710 evrov), ki pričara koncertno vzdušje, kljub končni ceni 126 tisočakov pa so je manjkali opozorilnik pred naletom s funkcijo zaviranja, ki je ob doplačilu na voljo v povezavi z aktivnim tempomatom, sistem Night Vision s funkcijo prepoznavanja oseb v temi, pogrešali smo tudi sicer dobro projeciranje pomembnih podatkov na vetrobranskem steklu (Head up display – HUD).
Križarka ali športnik
Voznik lahko s pritiskom na stikalo prilagaja podvozje trenutnim potrebam. V režimih sport in sport plus (izklopi tudi ESC) je vožnja trša, a se lahko po natančnosti vožnje primerja celo s športniki. V režimu comfort se na avtocesti spremeni v udobno križarko, za pristaše ekonomičnosti pa režim Eco pro poskrbi, da poraba pade tudi pod mejo osmih litrov.
Kljub visoki masi 1.865 kilogramov dizelski agregat pospešuje hipoma, a nikoli tako brutalno, da bi sopotnike prisilil k nelagodju. Deluje uglajeno, a ni pristni športnik, ki pije koliko mu dopustite. Tudi ob pritiskanju na stopalko za plin poraba ne bo bistveno višja od 12 litrov, v povprečju pa smo izmerili nižjo od desetih.
Podatki o vozilu: (BMW 640d gran coupe)
Motor: dizelski, šestvaljni
Prostornina: 2993 ccm
Najvišja moč: 230 kW (313 KM) pri 4.400 vrt./min
Najvišji navor: 630 Nm med 1.500 in 2.500 vrt./min.
Poraba na testu: 9,6 litra/100 km (test – mešani cikel), izpust 143 g CO2/km
Zmogljivosti: 250 km/h, pospešek 5,4 sekunde od 0 do 100 km/h
Cena: 95.700/126.853 evrov (osnovni /testni)