Škoda enyaq je bil s prihodom leta 2020 prvi pravi baterijski model znamke na Volkswagnovi električni platformi MEV. Model se je izkazal za uspešnega, do danes so jih prodali čez kot 250 tisoč in je visoko na lestvici najuspešnejših električnih avtov v Evropi. Vendar so se mu začela kazati leta.
Zdaj so Čehi predstavili prenovljenega enyaqa, s katerim naj bi zadržali uspešno začeti trend elektrifikacije svoje palete. Istočasno so prenovili tudi njegovo bolj dinamično izvedenko enyaq coupe.
Enyaq se oblikovno zelo zgleduje po nedolgo nazaj predstavljenem manjšem bratu elroqu, celo tako zelo, da ju bo s prednjega zornega kota kar težko ločiti med seboj.
Novi enyaq je dobil ozko prednjo masko Tech-Deck, v kateri so senzorji asistenčnih sistemov. Seveda ne manjka niti svetlobni LED trak. Glavna svetila so po novem nekoliko spodaj na odbijaču, za doplačilo lahko svetijo tudi matrično. Škodin logotip je nadomestil matiran napis na pokrovu motorja.
Prenova prednjega dela je pravzaprav ključna, saj jim je uspelo z raznimi detajli znižati koeficient zračnega upora za skoraj dve stotini, z 0,264 na 0,245, pri kupeju pa z 0.234 na 0,225. Morda se sliši malenkostno, a te pridobitve se konkretno poznajo pri učinkovitosti.
Zadaj ostaja enyaq skoraj identičen predhodniku, svetila so bila nekoliko zadimljena, kot je navada pri cikličnih posodobitvah. Zdaj imajo tudi animirano funkcijo, rahlo drugačen je odbijač, ime znamke je po novem izpisano. Zunanjo prenovo dopolnjuje posodobljena paleta barv in platišč, ki merijo do 21 palcev. Novosti veljajo tudi za coupeja.
Več serijske opreme, zagon brez gumba
Enyaq v obeh različicah je posodobljen tudi znotraj, tako kot v elroqu je nov volan, seveda tudi tu brez nekdanjega logotipa. Več je serijske opreme, med drugim že tudi ogrevanje sedežev, sistem samodejnega zagona, triobmočna klimatska naprava, prilagodljivi tempomat ... Med doplačili pa je novost možnost parkiranja na daljavo ali pa izbrano Suedia umetno usnje.
In seveda še ena zelo pomembna pridobitev v današnjih časih - hiter dostop do izklopa funkcije opozarjanja na hitrost prek zaslona.
Po tehničnem smislu je posodobljeni enyaq ostal brez pravih posodobitev. V ponudbi sta modela enyaq 60 (59 kWh baterija, motor 150 kW) in enyaq 85 (77 kWh, 210 kW), slednji ima tudi izvedenko z dvojnim motorjem 85x, a enako sistemsko močjo. Zaradi aerodinamike so vendarle nekoliko boljše WLTP številke. Enya1 60 naj bi šel do 433 kilometrov daleč z enim polnjenjem, enyaq 85 pa kar 580 kilometrov, 85x pa 542 kilometrov. Pri različici coupe so te vrednosti še približno 10 km boljše.
Za zdaj pri Škodi še nič ne govorijo o različici RS. A menda pride.