BMW iDrive naslednje generacije bodo začeli vgrajevati v nove modele znamke od letošnjega leta dalje, torej s prihodom generacije Neue Klasse. Prvi model z novim sistemom bo napovedani električni SUV, vendar pa bodo novi iDrive vgrajevali tudi v prihajajoče modele s termičnim pogonom.
Revolucionarni Panoramic View
Temeljna novost je tako imenovani Panoramic View (panoramski pogled), ki pomeni enega največjih preskokov v načinu prikazovanja informacij v avtomobilski industriji zadnjih 25 let.
Namesto voznikovega zaslona je zdaj celotna spodnja stran vetrobranskega stekla postalo informacijsko polje, vidno vsem potnikom. Ne gre za projekcijo, temveč ta del stekla vsebuje potrebno elektroniko, zaradi katere deluje kot visokoresolucijski zaslon.
Na njem voznik pred seboj spremlja hitrost in ostale klasične podatke, poleg tega pa je mogoče prilagoditi prikaz informacij za šest razdelkov ali pa celo postaviti lastne fotografije za ozadje. Pri BMW poudarjajo, da ta pristop sledi temeljnemu načelu čim redkejšega odmikanja oči voznika s ceste.
Avti bodo še vedno imeli velik sredinski zaslon, ki pa bo sodeloval z vetrobranskim prikazovalnikom in bo mogoče nekatere kategorije prosto prilagajati, kje naj se prikazujejo. Sredinski zaslon je nekoliko nagnjen proti vozniku in mu je precej bližje na dosegu roke kot doslej. Deluje na podlagi nove generacije Androidnega operacijskega sistema, ki so ga pri znamki poimenovali OS X. S tem so prešli na rimsko označevanje, prejšnji je nosil še ime OS 9.
Precej naprednejši je sistem navigacije, ki po zagotovilih BMW deluje s pomočjo umetne inteligence, kar omogoča razpoznavanje precej manj jasnih navodil, kot je: "Pelji me na polnilno postajo, ki je blizu trgovine."
iDrive okrogli gumb je mrtev
Druga kar revolucionarna poteza znamke je, da se po letu 2001, ko je debitiral v takratni novi seriji 7, dokončno poslavlja znameniti okrogli gumb na sredinski konzoli. Gre za veliko spremembo, saj si več kot 20 let nismo mogli predstavljati modelov BMW brez tega gumba. Ta je z leti in prilagoditvami oblike ter pripadajočih tipk omogočal hitro premikanje in upravljanje menijev. Pristop so prevzele tudi številne druge znamke. Zdaj se gumb poslavlja.
A ne le okrogli gumb, v novih BMW modelih bo očitno fizičnih gumbov le še za vzorec. Praktično vse v povezavi z upravljanjem klime, nastavitvami vozila, navigacijo ali zabavo bodo voznik in sopotniki upravljali le še prek zaslona na dotik in nekaterih haptičnih tipk. Še boljše kod kadarkoli naj bi bilo tudi glasovno upravljanje s številnimi funkcijami.
Pri BMW obljubljajo, da bo izkušnja intuitivna, saj da so med drugim upoštevali izkušnje in nasvete okoli 3.000 testnih oseb.
Volan 'na glavo'
Še en pomemben člen v zgodbi o novi BMW notranjosti je volan. Je popolnoma na novo oblikovan s prečkama 'na glavo', ki obroč s sredico povezujeta vertikalno. Na njem je veliko fizičnih tipk, ki omogočajo haptični odziv na pritisk.
3D projekcijski zaslon
Če kdo še ne bo imel dovolj tehničnih novosti, bo lahko nadgradil vozilo s 3D projekcijskim zaslonom, ki bo vozniku služil kot dodaten vir informacij in omogočal lažje vodenje po začrtani trasi. Osnovni zaslon bo v tem primeru sodeloval s projekcijskim zaslonom na način, da se informacije ne bodo podvajale, temveč dopolnjevale.
Sem prepričan, da gre za cenejši sistem od starega in tudi slabšega. Čeprav ga hočejo prodati kot boljšega. Današnji avti so veliko slabši za upravljanje, kot so bili pred 10 ali 20 let nazaj. Pride do napake v programski opremi in vse zablokira.
Kaj se zgodi če prdnem?