BMW vision neue klasse je nova reinterpretacija vsega, kar smo doslej vedeli o znamki, a vse skupaj vsaj za eno stopnjo višje. Nova oblika, nova tehnologija, nov pogon za nove čase. Žurnal24 je bil na zgodovinskem razkritju, kjer smo izvedeli, da bo koncept odskočna deska za šest novih serijskih povsem električnih vozil, med katerimi bo tudi limuzinska serije 3, pa tudi novi SUV-ji in oblika koncepta, ki je dvignila prah, bo zaznamovala tudi serijske avtomobile.
Šef BMW Oliver Zipse je ob razkritju povedal, da mobilnost steber svobode in ekonomije. To se v prihodnosti ne bo spremenilo. "Ljudje želijo biti svobodni in se premikati naprej. Želijo napredek, ki pa ima svojo ceno. Zato je naš prispevek pomembnejši kot kdajkoli prej. Osebno vidim to kot priložnost, da z visoko tehnologijo prihodnost naredimo boljšo. Zato je pred BMW svetla prihodnost," je dejal in dodal, da so inovacije za BMW izjemnega pomena in gonilo napredka. "Naša ekipa se pri razvoju ukvarja z enakimi vprašanji kot družba. Pri snovanju neue klasse smo mislili tako na uporabo materialov kot recikliranje, prav tako pa z neue klasse ne odpiramo novega poglavja, ampak pišemo novo knjigo. Zaslon na vetrobranskem steklu prihaja v serijska vozila leta 2025," je zagotovil Zipse.
Nemogoče je govoriti o novem BMW, ne da bi omenili masko. Vision neue klasse ni izjema. Podobno kot preostali del avtomobila je sprednji del Neue Klasse močno podoben vision dee, ki smo ga videli v začetku tega leta. Pri BMW so se vprašali, kako lahko zmanjšamo število zunanjih elementov, a okrepijo identiteto BMW? V prizadevanju za trajnost in poenostavitev so ledvičko združili z žarometi. Učinek je čist in prefinjen obraz.
Nizozemski avtomobilski oblikovalec in direktor oblikovanja BMW Group Adrian van Hooydonk je prepričan, da je dizajn pospešek v spremembe. Pri neue klasse so pazili na tipične proporce za BMW, kratke previse. "Kljub ravnim linijam je to tipični BMW," je dejal in naštel ključne oblikovne lastnosti, to so nov obraz, ki predstavlja novo identiteto in luči. "Svetloba bo zamenjala krom," pravi in zatrjuje, da bo tudi v prihodnosti ključen poudarek pri BMW vozna dinamika. Prihaja pa tudi panoramski zaslon, ki vseeno omogoča, da imamo roke na volanu, oči na cesti, pred očmi pa vse informacije, nujne za udobno in varno vožnjo. Obljublja še več možnosti personalizacije, čist notranji dizajn, materiale, ki zmanjšujejo CO2 odtis.
Neue klasse ima pomembno nalogo
Ob morda najbolj pomembnem modelu za BMW v zadnjih desetletjih pa smo se dobili s šefom oblikovanja pri BMW Domagojem Đjukcom, ki nam je dovolil bolj poglobljeno spoznati vozilo, ki glede oblike pričakovano deli mnenja. Avto ima nalogo več kot le pokazati nov dizajn.
"Ne želimo pokazati le nove oblike, ampak v celoti spremeniti razmišljanje o avtomobilu. Avto se predstavlja kot negativca, v resnici pa je lahko nekaj lepega in dobrega. Vsak, ki naredi vozniški izpit uživa v svobodi. Z neue klasse želimo poudariti, da je bil BMW vedno eleganten, da je hkrati lep in hiter. Z njim želimo pod enim klobukom združiti ljubitelje vozil znamke BMW in tudi prihodnje kupce, ki danes sploh še ne razmišljajo o nakupu avtomobila. Na Kitajskem nimamo take tradicije kot v Evropi, veliko je novih kupcev. Vse moramo navdušiti," pravi strokovnjak hrvaških korenin.
Zadnje luči so združene z zadnjim delom in zagotavljajo videz – in funkcijo – rahlo razširjenega spojlerja prtljažnika. Zelo zanimiv dodatek je odbijač vzdolž »hrbta«. Čiste linije karoserije so v rahlem kontrastu z dodatkom aerodinamičnega difuzorja.
Glavni oblikovalski adut je znan iz preteklosti, to je triprostorka zasnova karoserije, ki je tipična za BMW. "Zagotovo je to triprostorska zasnova. Avto nima veliko linij. Najbolj pomemben del vozila je sprednja maska, mi ji pravimo kar obraz avtomobila. Govorimo, da bo prihodnost električna in digitalna, bo pa tudi trajnostna. Na sprednjem delu je jasno viden močan karakter vozila, ki mu ga zagotavljajo slavne ledvičke. Čeprav ima avto številne dele, so ledvičke tiste, po katerih je BMW najbolj prepoznan. V prihodnosti bom z manj deli avtomobilu dali več karakterja. Svetila smo vgradili kar v ledvičke. Serijska vozila bodo šla v tej smeri, ne bodo šli vsi v smeri trojke, bodo tudi SUV-ji, vsi pa bodo imeli ikonični podpis," zagotavlja Đukec.
Generacije bodo na trgu vztrajale dlje
Ena od stvari, ki jih prinaša posodobitev po zraku, naknadna nadgradnja vozila, naj bi bila tudi daljša življenjska doba avtomobila, ki se zna ob manjših popravkih danes iz šestih let podaljšati tudi na 10 let, morda celo več. Đukec pravi, da bo v primeru električnih modelov BMW zagotovo na trajnosti, ne gre pričakovati, da bo ena generacija vozila na trgu 20 let. "Ko govorimo o trajnosti je pomemben podatek, da smo se tega lotili celovito, od proizvodnje do samega vozila in števila vgrajenih delov. V dizajnu smo se vprašali, koliko delov je potrebno, da se z manj dobi bolj močan karakter vozil. Poglejte obraz vozil BMW. Danes ima BMW eno svetilo, v katero lahko vgradimo 100 delov, od diod do kroma. Novim generacijam voznikov to morda ne bo več pomembno. Prav tako ne moremo izdelati avta, ki bo dvakrat dražji. Razmišljamo o tem, kaj nujno potrebuje avtomobil? Pri BMW so to zagotovo znamenite ledvičke, ki že 30 let dajejo karakter vsakemu našemu vozilu. Mi želimo s strategijo manj je več avtomobil narediti bolj trajnosten, CO2 manj odvisen, hkrati pa mu vliti še več karakterja."
Ostre linije in mehki elementi neue klasse dajejo edinstven videz, za katerega Đukec upa, da bo brezčasen.
Manj je več
Oblikovalec dodaja, da je šla tehnologija tako daleč, da lahko zelo minimiziramo stvari. Manj delov je, manj je odpada, tako je celotno vozilo neue klasse. "Enako velja za kabino, ne samo zunanjost. Kako bo avto trajal dalj časa? MI smo oblikovali tako, da bo trajno moderen. To je težko, težje kot pri modni branži, kjer se moda spreminja trikrat na leto. Avto, ko pride na trg, je lahko že zastarel. Ampak poglejte telefon, vsi so enako oblike, ampak vseeno so nekateri telefoni bolj popularni od drugih. Zaradi vsebine. Enako se obnašamo mi. Pri oblikovanju so nekateri zakoni, ko se prepozna že sama oblika, da je brezčasna, trajnostna. Pri nas je to triprostorska zasnova, proporci itd. Neue klasse ne bo prinesel spremembe le pri obliki, ampak po celotni verigi, tudi v prodaji na primer."
Bistvo pri neue klasse je za Đukca eleganca. Pravi, da so bili v zadnjih 5 do 10 let vsi predstavitveni avtomobili opremljeni z M paketom opreme, to pa zato, ker ljudje posegajo po športnosti in zato ob nakupu odštejejo tudi več denarja. "BMW je bil v resnici vedno eleganten avt, a tudi športen. Moje mnenje je, da mora biti po videzu romantičen, hkrati pa hitrejši od porscheja 911. Eleganten ne pomeni staromoden, ampak mora biti v harmoniji z okolico, svetom. Želimo tudi, da ljudje sprejmejo avto kot nekaj dobrega, pozitivnega. Avto je eden najbolj pomembnih izumov, saj greš z njim povsod, kamor želiš, dal nam je svobodo. Politiki bi danes radi vse prepovedali, mi želimo pokazati, da je avto pozitiven, zato je najlažje to storiti tako, da avto ni agresivnega videza. Lamborghini je danes z obliko zelo ženstven avto. Lep, ampak super hiter, zato je brezčasen. Trenutno želimo nekaj glasnega, v resnici pa skozi zgodovino hrepenimo po brezčasnosti."
Želijo ponuditi nekaj, česar drugi nimajo
BMW neue klasse se ne ponaša le z revolucionarno obliko, ampak tudi naprednimi tehnologijami, tudi kar zadeva baterije in polnjenje baterij, s tem pa doseg električnega vozila. Poleg novih bolj učinkovitih elektromotorjev pri BMW napovedujejo tudi tehnologijo na novo razvitih cilindričnih baterijskih celic z več kot 20 odstotnim prirastkom energijske gostote glede na doslej uporabljene. Poleg tega so izboljšali hitrost polnjenja za tretjino, serijski modeli generacije Neue Klasse pa bodo imeli za 30 odstotkov daljši doseg, napovedujejo pri znamki. Zato nas je zanimalo ali imajo nove baterije kakršenkoli vpliv na oblikovanje avtomobila?
"Ne, na koncu je vse isto. Mi ne vemo, katera tehnologija, pogon, bo prevladal. Za ljudi je pomembno doživetje. Zato mi ne stavimo na en pogon. Če nekaj funkcionira v Evropi, to še ne pomeni, da bo funkcioniralo v Braziliji. Potem Brazilci ne bodo vozili BMW vozil? Zato mi razmišljamo v smeri, da danes ljudje kupijo avtomobil, ker ga potrebujejo. Če potrebuješ avto, gledaš, kje dobiš več za določen denar. Pomembno je, da daš na trg nekaj kar nima nihče drug. Mi želimo, da ljudje želijo kupiti BMW, ker je nekaj več, česar ne ponuja nihče drug."
nisem poznavalka avtomobilov, ampak za naše ceste pozimi nop no bo šlo
Skrajni čas da se spomnijo starih dobrih oblik ... 2000 CS in 3.0CS...ali serija E46... pa velikih šip z veliko svetlobe v kabini, ne da se počutiš kot v oklepnem transporterju in gledaš ven skozi lino ali periskop.
Vsem drugim voznikom bi naredili najvecjo uslugo, ce bi v bmw cimprej ukinili volanski obroc. In vpeljali avtonomno voznjo. Ce pomislim tudi za mecko in audi. Vozniki z najmanj prostorskega obcutka in socialne prilagojenosti. Vsem naj ukinejo volan.