Po besedah našega bralca se je z razliko v porabi med atmosferskim in turbo bencinarjem soočil na najmanj prijeten način. Ob vsakem obisku bencinske črpalke je ugotavljal, da njegov avtomobil z litrskim trivaljnikom in turbopolnilnikom porabi ravno toliko kot starejši 1,6-litrski atmosferski štirivaljnik. Ko je svoj slog vožnje nekoliko prilagodil, pa je poraba končno padla in to kar za liter in pol.
Dvojno življenje turbo bencinskih motorjev
Sprva so turbopolnilnike uporabili za povečanje moči, kar je s seboj prineslo tudi občutno večjo porabo goriva. Šele v obdobju 'downsizinga' pa so inženirji zares uporabili tudi njihovo drugo plat. Tako kot so ob priganjanju izjemno požrešni, znajo biti ob zmerni vožnji zaradi manjše delovne prostornine zelo varčni. Velikanska žeja pride iz preprostega dejstva, da turbopolnilnik ob priganjanju v motor dovaja več zraka, za mešanico pa posledično potrebuje tudi več goriva. Po drugi strani pa pri zelo pazljivi vožnji z majhnimi obremenitvami lahko deluje izjemno varčno.
Treba je voziti po občutku
Najbolj ugodno število vrtljajev v minuti naj bo le predlog, ki ga nato nadgradimo z lastnimi zaznavanji ter dognanji. Avtomobil nam med vožnjo sporoča ogromno informacij, iz katerih brez težav ugotovimo, v katerem voznem območju se najbolje počuti.
Pri prenizkih vrtljajih se bo odzval z neprijetnimi tresljaji, previsoke pa prepoznamo po nepotrebnem tuljenju. Recept za varčnost je iskanje najnižjih vrtljajev, pri katerih se motor še vedno dobro odziva. Pri turbomotorjih je to zaradi ugodne krivulje navora lahko že pri 1.500 vrtljajih, medtem ko klasični atmosferski stroji pod 2.000 vrtljaji praviloma ne ponujajo dovolj prožnosti.
Lahko s pretirano varčno vožnjo motorju tudi škodujemo?
Kje je tista točka, ko z varčevanjem naredimo več škode, kot koristi, nam motor in celoten avtomobil sporočita z neprijetnimi tresljaji, kar velja za vse vrste motorjev: bencinske, dizelske, s turbopolnilnikom ali brez. Po besedah avtomobilskega serviserja Branka Štekoviča so pretirani tresljaji za motor lahko na dolgi rok zelo škodljivi, sicer pa v zmerni varčni vožnji ne vidi težav. "Če se izogibate tako nizkim vrtljajem, da se motor zaradi tega po domače povedano 'muči', mu ne morete škodovati. Posledic zaradi pogoste vožnje pri zelo nizkih vrtljajih, ki jih omogočajo mali turbomotorji, do sedaj v praksi nismo zaznali. Težava se pojavlja le pri turbodizlih, ki jim vozniki vsake toliko časa ne privoščijo visokih vrtljajev. Slednje za učinkovito delovanje potrebuje ventil EGR, ki se z odločnejšim pospeševanjem sproti samodejno očisti. V nasprotnem primeru pa ga saje 'zapacajo' in zahteva servisni poseg," je dodal Štekovič.
Ludvig to lahko tudi jaz potrdim. pa drago je , in to prokleto drago zanič gorivo pri petroluu. Petrol me je že večkrat tudi na drugih področjih nategnil.
pa tankajte na OMW bencin in nafto pa bo vse kul
vidim da minuse dajete pravici. meni se zdi da je najbolj realna poraba pri tempomatu na avtocesti pr 130 na uro.takrat motor lepo dela in zmerno se dodaja ali zmanšuje moč ko je to potrebno in ni ne pumpanja gasa… ...prikaži veča ko to počnejo določene ženske in tudi cukanja ni .drugače pa se jaz požvižgam na vse kar mediji pišejo o porabi ,ker vse skupaj je laz kar je napisano tu v članku .če imaš pri sodobnem dizlu zelo male obrate med vožnjo se matra motor in najebe egr ventil in dpf filter trdih delcev ki pa ni mali strošek. drugač pa ko je motor hladen ga pazi dokler ne pride temperatura motorja na svoje pol pa daj motorju dihat in nebo nč višja poraba kot pa da se vozi na 1500 obr.ali še manj .samo 10x večji so pol stroški na servisu kot pa se dejansko porabi goriva in plača .