HCCI motor združuje lastnosti bencinskega (HC homogena mešanica) in dizelskega motorja (kompresijski vžig CI). Tovrstna motorji se odlikujejo po manjši porabi goriva in manjših emisijah. Pod črto združuje porabo goriva značilno za dizelske motorje (hkrati odpravlja škodljive trdne delce) in stroške bencinskih motorjev, ki so znani po nižji ceni vzdrževanja in manj okvarah. HCCI je zapleten naziv za dokaj preprost sistem, ki vključuje stiskanje zmesi bencina in zraka v valju do točke vžiga namesto uporabe svečke.
Mazda ni prva, ki se je lotila razvoja, a za razliko od konkurentov (General Motors, Daimler in Hyundai), niso obupali. Japonci so potrdili, da bo naslednja generacija Skyactiv tehnologije motorjev vključevala HCCI tehnologijo s kompresijskim vžigom "homogene mešanice", zaradi česar bodo atmosferski motorji porabili za 30 odstotkov manj goriva, obenem pa bodo izpuste CO2 zmanjšali na manj kot 80 gramov. To bodo dosegli tudi na račun povečanja kompresijskega razmerja iz 14:1, na 18:1.
Mazde tudi na elektriko
Po pisanju japonskega časnika Nikkei bo nova družina Skyactiv motorjev prvič zaživela pod motornim pokrovom naslednje generacije mazde3. Ta naj bi bila na trgu leta 2018, povprečna poraba goriva z bencinskim motorjem pa naj bi bila 3,3 litra na 100 prevoženih kilometrov. Kasneje bo tehnologija na voljo tudi v vseh drugih modelih Mazde.
Nikkei v povezavi z Mazdo piše tudi o elektrifikaciji. Mazda razvija tudi električni model, ki naj bi bil na izbranih trgih na prodaj leta 2019. Govori se o majhnem rotacijskem motorju s funkcijo podaljšanja avtonomije.
dezurni@zurnal24.si
Kaj bluzita, nevedneža !?
bolj kot je vbrizg neposreden( pogojeno tudi z višanjem kompresijskega razmerja), več je delcev Nox
O, pa je, vsem znan je VW s tehnologijo TSI, no ta ima dodan še turpo polnilnik, sistem direktnega vbrizga pa je enak, s tem da pri Mitsubishi nima težav z nepopolnim izgorevanjem glede na kakovost goriva.