Premiki z vozilom so v policijskih statistikah med najpogostejšimi vzroki za nesreče. Gre za tipe nesreč, ki se ponavadi zgodijo na parkiriščih in pri majhnih hitrostih, tako da največkrat resda nasrka le pločevina, a v primeru udeleženih pešcev in kolesarjev pa lahko pride tudi do hudih poškodb.
Zelo koristen pripomoček, ki ga za zdaj ponuja še omejeno število znamk, je opozorilo na mrtvi kot, za katerega v angleščini proizvajalci največkrat uporabljajo ime Cross Traffic Alert. Sistem deluje ob pomoči zadnjih senzorjev na odbijaču in spremlja premike ostalih udeležencev v prometu. Če pri vzvratni vožnji zazna, da se pravokotno na vozilo približuje drugo vozilo ali udeleženec, prične opozarjati voznika s piskanjem in grafičnim opozorilom, v naprednejših izpeljankah pa tudi samodejno zavre avto, da prepreči najhujše.
Asistenčni sistem tako zelo učinkovito blaži dejstvo, da so moderni avtomobili zaradi svoje velikosti in oblik ob pogledu nazaj izza volana povečini nepregledni.
Sistem smo testirali v mazdi6 modelnega leta 2017, ki je že sicer znana po enem izmed najmodernejših kompletov varnostnih in asistenčnih pripomočkov, kot je zelo zmogljiv sistem samodejnega zaviranja v sili AEB.
Je mogoče na ozkih in polno zasedenih parkirišču preživeti brez opozorila na prečni promet oziroma RCTA? Da, seveda, tudi doslej smo. Ampak z opozorilom na prečni promet je veliko bolj sproščeno in varno, možnosti za nesreče pa so zmanjšane na minimum, še posebej pri voznikih, ki so zaradi starosti ali drugih zdravstvenih razlogov težje gibalno sposobni in ne morejo več vrteti vratu kot v mladosti.
andrej.leban@zurnal24.si
V rikverc sem se zaletel sam ne vem kolikokrat ! Naprej pa samo 1x leta 1968 !
stara fora...........
"Premiki z vozilom so v policijskih statistikah med najpogostejšimi vzroki za nesreče." - čudno to. Ker ponavadi če so vsi avti pri miru, med njimi ne more priti do nesreče.