Avto
75 ogledov

Novica, ki je razžalostila Mazdine fane

Mazda RX-VISION Mazda
Ljubitelji športnih mazd, zadržite solze in spremenite pričakovanja. Šef Mazde je zavrnil možnost, da bi v kratkem znova videli na delu rotacijski motor, prav tako ne bodo izdelovali serijskega športnika RX-9, izdelanega na osnovi markantnega koncepta RX-vision.

Masamichi Kogai, prvi mož Mazde, je v intervjuju za Automotive News dejal, da relativno majhna japonska znamka v tem trenutku nima načrta po izdelovi večjega športnega avta, kot je obstoječi model MX-5 (miata). 

Ko ga je novinar konkretno vprašal o nasledniku modela RX-8, ki ga je nenazadnje napovedal tudi lanskoletni odmevni koncept RX-vision, pa je Kogai odgovoril takole: "Mislim, da je glede izbire športnega avta MX-5 z 1,5-litrskim ali 2,0-litrskim klasičnim motorjem zaradi moči in pospeška morda še bolj vznemirljiva opcija."

Čeprav je Kogai po mesecih špekulacij, ki so se pojavljala med Mazdinimi navdušenci, pokopal upanje, da bodo kmalu videli na delu novo generacijo rotacijskega (Wanklovega) motorja, pa je generalni direktor še pustil nekaj upanja, ki pa bo odvisno predvsem od uspeha razvojnikov. "Če bi znova pričeli izdelovati rotacijski motor, moramo zagotoviti, da to ne bo le muha enodnevnica. Morali bi dosegati prihodnje emisijske standarde. Zato so v tem hipu še vedno na delu naše ekipe raziskovalcev in razvojnikov, ki skušajo premagati prepreke glede emisij in porabe."

Če bi rotacijski motor vendarle razvili do serijske proizvodnje, pa ga skoraj gotovo ne bi uporabljali za glavni vir energije, marveč le v funkciji podaljševalnika dosega pri električnih vozilih. 

A Mazdina žrtev ne bo zaman. Vse sile namreč nameravajo vpeti v področje še višje učinkovitosti klasičnih motorjev, pa tudi elektrifikacije. Tako pri Mazdi za leto 2019 napovedujejo verjetno eno zadnjih revolucij na področju motorjev z notranjim izgorevanjem, saj želijo na trg poslati serijski "diesotto" motor, torej kombinacijo delovanja dizelskega in bencinskega motorja. 

Zelo resno pa se pripravljajo tudi na čas, ko bo trg množično planil po električnih in hibridnih vozilih. V ta namen aktivno sodelujeo tudi s Toyoto.

Kogai je še povedal, da bodo filozofijo znamke še naprej gradili na temelju športnih in sebi lastnih posebnosti, pri tem pa načrtno ciljajo tudi na nekoliko višje marže od nekaterih japonskih konkurentov, pa tudi ostalih "mainstream" znamk. 

dezurni@zurnal24.si

Komentarjev 1
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.