"To je zame prvič, da bom preizkusil hibridni avtomobil,“ je, preden je sedel za volan Toyotinega hibridnega križanca C-HR, dejal upokojenec Pavel Čelik, prvi od osmih tekmovalcev, ki na tekmovanju za najbolj varčnega voznika.
"Tehnologija me zelo zanimiva, predvsem sem o hibridih bral, vedno pa sem jih želel preizkusiti. Verjetno tako kot vsak ljubitelj avtomobilov,“ o razlogih za prijavo na tekmovanje pravi Čelik.
Slovenci imamo, sodeč po voznem parku, dizle za svoje. Imamo predsodke pred elektriko? "Nasprotno, menim, da je to prihodnost. Premalo se govori o trdnih delcih v zraku, ljudje se premalo zavedajo onesnaževanja,“ pravi tekmovalec, ki sam vozi avtomobil z bencinskim atmosferskim motorjem, na leto pa prevozi okoli 12 tisoč kilometrov. „Nikoli nisem razmišljal o dizlu kot opciji. Nikoli mi ni bil blizu,“ pravi.
Roka še vedno zdrsnila na prestavno ročico
Čelik zase pravi, da je varčen voznik, a zna včasih tudi pretiravati. Včasih je vozil hitro, danes pa ne več. Na avtocesti ne vozi 130 km/h. Pravi, da je škoda bencina, zato se raje drži desnega pasu in vzdržuje hitrost 110 km/h
"Gledam tudi na porabo, včasih pa nisem. Drugače mi je pomembno, da je avto dinamičen, agilen v ovinkih. Dobro je, da se lahko voznik hitro odzove, ko to potrebuje, na primer v kritičnih primerih ali pri prehitevanju,“ pravi in dodaja: „Seveda imam rad dobre avtomobile, kdo jih pa nima.“
Pri toyoti C-HR ga je najprej pritegnila nenavadna oblika križanca, prvič pa se je seznanil tudi z najnovejšimi varnostnimi sistemi za pomoč vozniku, ki jih danes ponujajo moderni avtomobili.
"Prav nič mi ni žal, da sem se preizkusil na tekmovanju. Nasprotno, žal mi je, da nisem prej vadil, da bi avtomobil dobil za dlje časa. Na tekmo nisem šel z namenom, da bi zmagal. Ko pa človek poskusi takšen avtomobil in hibridno tehnologijo, pa bi ga še kar vozil,“ pravi.
Pravi, da je bil na začetku zmeden, kam dati roko, ker je navajen na klasični ročni menjalnik, ampak sem je hitro navadil. "Treba je dobiti občutek kdaj porabljati energijo baterije in kako jo z rahlim zaviranjem čim več pridobiti nazaj v baterijo. To se mi zdi zelo dobro, sploh pri vožnji po klancu navzdol je bila baterija hitro polna, kar je omogočilo vožnjo na elektriko skozi naselja.“
Kakšna pa je razlika v vožnji med klasičnim atmosferskim motorjem in hibridnim pogonom? "Elektrika je zgodba zase. Je varčen avto. Čeprav sploh nisem imel občutka, koliko bi lahko bila poraba.“
Čeprav je v pokoju, še ni obupal, da bi imel kdaj v garaži hibridni ali električen avto. "Hibridni je vseeno cenovno veliko bolj sprejemljiv, sploh, če je cenovno primerljiv z dizelskim avtomobilom,“ zaključuje Čelik.
Drugače je ta avto na svoj izgled absolutno prenizek !
Čelik zase pravi, da je varčen voznik, a zna včasih tudi pretiravati. Včasih je vozil hitro, danes pa ne več. Na avtocesti ne vozi 130 km/h. Pravi, da je škoda bencina, zato se raje drži desnega pasu in vzdržuje hitrost… ...prikaži več 110 km/h.?????????????????????????Skratka naj se zaveda da ni varčen voznik, ampak je nepremičnina na avtocesti, ki ogroža ostale udeležence! Će nima avtomobila ali spretnosti da vozi po predpisih, ki veljajo na avtocesti se naj vozi po regionalni cesti!!!
Že nekaj čata vozim Toyote vendar pa tega avte nebi kupil nikoli!! Preveč je podoben Nisanu in kot dolgoletni voznik ne bi hotel imeti terenca brez 4 kolesnega pogona!! Tudi notranjost je zelo skromna!! Toraj avto sploh ni vreden tega denarja!!