Na ravni EU
Novo leto je prineslo nove zaostritve glede emisijskih standardov. Začela je veljati naslednja stopnja omejitev, ki uvaja precej večji poudarek na spremljanju emisij v realnem prometu. Tako morajo proizvajalci v vsa nova osebna in LGV vozila po 1. januarju vgrajevati t. i. OBFCM naprave. Te zbirajo realne podatke o porabi energije in izpustih. V začetni fazi bodo zbrani podatki namenjeni predvsem spremljanju razlik med posameznimi vrstami vozil in energentov. Bistvenega vpliva potrošniki še ne bodo čutili.
Prav tako z novim letom je stopila v veljavo naslednja faza okoljskega standarda, ki določa, da smejo vsa na novo homologirana vozila med vožnjo v realnem prometu izpuščati v zrak še največ 1,5 večkratnik NOx plinov v primerjavi z laboratorijskim testom overitve. Z letom 2021 pa bo ta novost dejansko udarila na polno, saj bodo to mejo morali dosegati čisto vsi novi avti iz salonov. Zato bo letos s cenikov izginilo več motorjev.
Od 1. septembra 2020 bo po vsej EU v veljavi nov način tipskih odobritev in testiranj, ki naj bi precej izboljšale kakovost in neodvisnost nadzora nad emisijami in varnostjo avtomobilov. Med drugim se za vsakih 40 tisoč izdelanih avtov uvaja obvezno naknadno testiranje, ali ta model še vedno ustreza vsem okolijskim in varnostnim normam.
V Sloveniji
2020 bo leto za digitalni radijski signal DAB+. Tako kot drugod po Evropi bo tudi pri nas predvidoma do konca leta sprejeta ustrezna pravna podlaga, ki bo zavezovala proizvajalce in prodajalce avtomobilov, da bo vsak nov avtomobil imel serijsko vgrajen DAB+ sprejemnik za digitalni radio. V Sloveniji prek DAB+ trenutno znotraj prvega omrežja oddaja okoli 20 radijskih programov, v drugi polovici letošnjega leta pa naj bi zaživelo še drugo nacionalno pokrito omrežje za dodatne programe.
Vlada mora v naslednjih 12 mesecih nujno pripraviti reformo davka na motorna vozila z novo emisijsko lestvico, sicer bo prehod z NEDC na WLTP osnovo obdavčevanja cene avotv potisnil v nebo. A tudi sicer bodite prepričani - novi avti bodo v povprečju vse dražji.
Kar nekaj s strani pristojnih organov napovedanih ukrepov se v lanskem letu še vedno ni začelo izvajati. Med drugim Ministrstvo za infrastrukturo kljub drugačnim napovedim in pritiskom strokovne javnosti skozi zakonodajni postopek še ni spravilo novega Zakona o pravilih cestnega prometa. Med bistvene novosti tega zakona se uvrščajo strožja politika do alkoholiziranih voznikov, strožje kazni za uporabo mobilnikov v prometu, omejitev izogibanja kaznovanju v primeru zaznavanja kršitev z avtomatskimi napravami, regulacija področja električnih skirojev ... Vse to naj bi končno stopilo v veljavo letos.
Ministrstvo naj bi končno tudi izpolnilo obljube o posodobitvi pravilnikov o usposabljanju kandidatov za voznike motornih vozil, o vozniškem izpitu, o registraciji in o tehničnih pregledih. Med drugim ti pravilniki prinašajo več redu pri izobraževanju voznikov ter pri vzdrževanju vozil, saj bodo vsi tehnični pregledi snemani, vozil, za katera je bil objavljen obvezni vpoklic, pa ne bo več mogoče registrirati brez ustreznega servisa. Na ministrstvu obljubljajo tudi posodobitve pri označevanju cest.
Policija
Policija želi glede na napovedi, ki so jih dali za Žurnal24, okrepiti prometno policijo in s tem nadzor prometa, želijo pa si tudi preboja glede možnosti uporabe samodejnega nadzora registrskih tablic, ki se je zaradi nedorečene zakonodaje zataknilo na Ustavnem sodišču. Predvsem pa na policiji čakajo na predlagane spremembe za poenostavitev prekrškovnega postopka, torej s tem povezane spremembe Zakona o pravilih cestnega prometa in Zakona o prekrških. Te poenostavitve so po mnenju policije nujne za vzpostavitev sekcijskega merjenja hitrosti na avtocestah.
AVP
Agencija za varnost prometa pri načrtih za leto 2020 največ upov polaga v že omenjene spremembe zakonodaje, ki bodo med drugim omogočile naslavljanje alkohola v prometu kot enega ključnih dejavnikov za nastanek nesreč. Pri agenciji izpostavljajo dobro delo, ki so ga sami in skupaj z vladnimi in nevladnimi organizacijami opravili v letu 2019 in prek katerega je AVP bistveno okrepil svojo prisotnost na terenu.
Med drugim bo leto 2019 zapisano v zgodovino kot tisto, v katerem je bilo najmanj težje in lažje poškodovanih udeležencev nesreč v zadnjih letih. S podobnimi aktivnostmi in v skladu z nacionalnim programom razvoja varnosti cestnega prometa nameravajo nadaljevati tudi v prihodnje.
AMZS
Največja nevladna organizacija s področja prometa napoveduje nadaljevanje zavzemanja za interese voznikov. Pri AMZS ocenjujejo, da je bilo lansko leto znova zamujeno, kar se tiče vladnih nalog na področju trajnostne mobilnosti, saj da država ni uvedla nobenih "mehkih" spodbud, ki bi vplivale na spremembo načinov mobilnosti pri nas in lajšanje prometne gneče (carpool pakirišča, združevanje voženj, prilagodljivi urniki pri delodajalcih, multimodalnost ...).
Pri AMZS pravijo, da bodo tudi v prihodnje zastopali stališča in interese članov ter vseh voznikov glede varstva osebnih podatkov, glede spornih načrtov EU komisije o odpravi vinjet, glede liberalizacije cen goriv, o strategiji pri uvedbi ustrezne infrastrukture glede alternativnih goriv ... Vse te načrte in programe bodo podprli z različnimi lastnimi in partnerskimi projekti.
Po Evropi
Predvsem bodite pozorni v Italiji in Španiji, kjer so drastično zvišali nekatere kazni za prometne prekrške. V Italiji boste zaradi uporabe mobilnika za volanom olajšani za kar 400 evrov. Letos bodo začeli izvajati tudi novost, da morajo imeti otroški sedeži za starost do štirih let obvezno vgrajen alarm, ki preprečuje zapustitev avta brez otroka. Velja za vse avte z italijanskimi tablicami, torej tudi za rent-a-car vozila!
V Španiji pa bo po predvidevanjih stopila v prakso nova politika glede hitrostnih omejitev v naseljih. V primeru klasične enopasovnice bo hitrost avtomatsko omejena na le 30 km/h, morebitna dovoljena hitrost 50 km/h bo morala biti posebej označena. Novost naj bi kmalu uvedli v Madridu, Barceloni, Valenciji ... Tudi izven mest v Španiji spoštujte omejitev hitrosti! Ob prekoračitvi za "samo" 21 km/h boste po novem plačali kar 300 evrov.
V Nemčiji pa bodo uvedli zanimivo novost glede avtomatskih menjalnikov, ki je posledica vse pogostejših električnih vozil in klasičnih vozil s to vrsto menjalnika. Ob odobritvi Evropske komisije bodo lahko kandidati v nemški avtošoli pod določenimi pogoji opravili izpit na avtomatskem menjalniku, veljal pa jim bo tudi za ročne menjalnike. Na evropski ravni in s tem tudi pri nas danes velja, da nekdo, ki opravi izpit na avtomatiku, lahko vozi le avtomatika.
Ah, vse to je namenjeno višjim cenam avtomobilov in več profita, brez skrbi. Bistveno več ljudi letno stori samomor, pa ne sprejemajo nobenih ukrepov za preprečevanje.
Posebej genialna pa je ideja, da bodo morali po novem vozniki in potniki kabrioletov, ko bodo vozili z odprto streho, nositi čelade
Posebej genialna pa je ideja, da bodo morali voznik in potniki v kabrioletih, ko se bodo vozili z odprto streho, nositi zaščitne čelade...