Opel se v Evropi že dolgo bori s svojo identiteto. Partnerstvo z General Motor in ameriški vpliv sta naredila svoje, ne samo v razmišljanju in povezovanju s Chevroletom, tudi imidž znamke je bil nekoliko načet.
Za boj z golfom so manjkali dobri agregati
Čeprav je astra v zadnji generaciji z obliko in tehnologijo prepričala, o odličnih prilagodljivih žarometih se je govorilo po vsem svetu, za nameček je v Nemčiji v raznoraznih raziskavah zanesljivosti premagovala tudi opevanega Volkswagnovega golfa, pa je konkurentu iz Wolfsburga vedno gledala v hrbet.
Tudi Renault se je odzval hitreje
Ne le to, v Rüsslsheimu so si dovolili celo to, da jim je ljudski Francoz Renault pokazal, kako se v današnjih časih streže rečem in v svoje volumenske model vgradil odličen 1,6-litrski turbodizel.
Slednji, seveda z Oplovim podpisom, je letos naposled našel mesto tudi v astri, ki je eden glavnih prodajnih adutov Opla, še prej pa tudi v zafiri tourer, pred kratkim smo mu visoko oceno namenili tudi v malem družinskem enoprostorcu merivi.
Povsem iz aluminija
1,6-litrski turbodizelski agregat je zamenjava za tehnološko zastarel 1,7-litrski turbodizel, ki z zvokom spominja na traktor, robato delovanje pa načenja tudi potovalno udobje.
Pri Oplu so se stvari lotili povsem na novo, saj so imeli ogromno dela. Izdelali so ga povsem iz aluminija, s posebej učinkovitim zgorevanjem z večkratnim vbrizgom goriva pa so zadovoljili strogim normam Euro 6 o čistoči motorjev.
Sodeč po druženju z astro so delo opravili zelo dobro. Tako kot pri merivi je še vedno ob zagonu glasnejši kot nekateri tekmeci, med vožnjo pa se pozna delo na akustiki motorja. Zvočna zatesnjenost je na visokem nivoju, vožnja pa udobna tudi pri višjih hitrostih na avtocesti, ko se mora motor bolj naprezati, kot sicer. Malo zatrese le ob ustavljanju na semaforju, kjer ga zaustavi sistem start/stop.
Dober občutek že v startu
Udobje vožnje povečuje izboljšan šeststopenjski ročni menjalnik. Pri Oplu so izboljšali številne sestavne dele in mehanizem prestavljanja ter optimizirali sodelovanje z agregatom. Med prestavljanjem se pozna, da je trenja manj, vožnja pa zato lahkotnejša. So mu pa zelo raztegnili šesto prestavo, zato tudi na avtocesti turbodizel ne porabi veliko. Ročni menjalnik je torej zelo dober, konkurenca pa je še vedno korak naprej pri samodejnih menjalnikih. Dvosklopčni DSG je golfov in škodin adut.
Porabi tudi manj kot pet litrov
100 kilovatov moči je dovolj, da dvigne temperament, ni pa to dirkalni avtomobil. Z mesta se hitro premakne tudi zaradi obilice navora. 320 Nm je na voljo že pri 2.000 vrtljajih. Na relaciji Kamnik – Ljubljana sem se brez težav peljal s porabo nižjo od petih litrov, ko sem zavil še v mesto in na avtocesto, sem v kombiniranem režimu vožnje porabil 6,1 litra plinskega olja na 100 prevoženih kilometrov.
Motor:1.598 ccm, turbodizelski, 100 kW/136 KM, 320 Nm pri 2.000 vrt.
Poraba na testu:6,1 litra/100 km
Zmogljivosti:210 km/h, 10,3 sek. od 0 do 100 km/h
Cena:od 15.400 € (testnik 20.690 €)
AvtoTest
Poraba, AFL žarometi, ročni menjalnik
Preglednostjo nazaj, veliko gumbov
Kar zadeva prostorsko udobje v notranjosti je kombilimuzina radodarna s centimetri za kolena zadaj, tudi odlagalnih površin je dovolj. Zlaganje večjih in težjih kosov prtljage je zaradi visokega nakladalnega roba težje, zmoti tudi to, da ob podiranju zadnje klopi ne nastane ravno dno. Sedeži spredaj so komfortni, manj to velja za podvozje, ki je v prid večje čvrstosti v ovinkih trdo, kar na slabše vzdrževanih cestah najbolj občutijo potniki na zadnjih sedežih.
1,6-litrski turbodizel je sicer na voljo še v šibkejši različici z 81-kilovati moči, a je razlika v ceni minimalna. Tudi različica s 100 kilovati moči astre ne spremeni v dirkalnik, je pa moči in navora dovolj v širokem območju vrtljajev. Za razliko od starega, 1.7-litrskega turbodizla, so odpravili tudi turboluknjo. Menjalnik delo opravlja tekoče in brez zatikanj. Za preboj v sam vrh bo astra potrebovala še boljši samodejni menjalnik, ki ga glavni konkurenti premorejo.
Renaultov 1,6-litrski turbodizel v meganu je s 96 kilovati moči nekoliko šibkejši, enaka količina navora pa je na voljo že prej. To se pozna pri nekoliko boljšem pospešku. Mu pa zato pri višjih hitrostih zaradi manjše konjenice prej zmanjka sape. Oba agregata dosežeta nizke izpuste - 104 grame CO2 na kilometer. Najmočnejši 1,6-litrski turbodizel v Volkswagnovemu golfu ima "le" 81 kilovatov moči, za več moči, vsaj 110 kilovatov, je treba poseči po dvolitrskem turbodizlu, ki je na voljo tudi v kombinaciji z dvosklopčnim DSG samodejnim menjalnikom.
Astra ima z novim turbodizlom v veliki konkurenci v najbolje iskanem segmentu vozil večji potencial. Z dinamiko vožnje in podvozjem ne sodi v sam vrh, prej v zlato sredino, prav tako s prostornostjo. Njen adut sta kakovost, zanesljivost in veliko opreme, bodisi serijske ali doplačljive. Kupec za dobrih 20 tisočakov dobi odlična prilagodljiva žarometa s tehnologijo AFL, ki ponoči olajša vožnjo in jo naredi varnejšo, dobro ozvočenje, navigacijo, pomoč pri parkiranju ...
Krepko previsoka poraba za nov "sodoben" agregat!
6,1 l porabe.... sramota. jaz imam z golfom VI 1,6TDI povprečno 4,3 l porabe, večji del odprte relacije.