V Sloveniji je sploh prvi v EU začel uradno delovati sistem eCall klic v sili iz vozil. Naša država ga je uvedla na simbolični dan 1. 12. 2015. Serijsko je v avtih šele z letom 2018.
O sistemu eCall oz. e-Klic smo že večkrat pisali, gre za tehnologijo, ki lahko reši veliko življenj ponesrečencev ali zmanjšala posledice nesreč, saj v avto vgrajena tehnologija samostojno obvesti klicni center 112, da se je zgodila nesreča ter njeno lokacijo.
Odzivni čas po nesreči je zato lahko bistveno krajši, vsaka minuta zaostanka pa je pri reševanju življenj lahko usodna.
O sistemu eCall pa je manj znano, da so lahko rutinski pregledi v servisni delavnici dražji od pričakovanega. Še posebej, če ima avto še vedno garancijo proizvajalca in morajo vsa vzdrževalna dela potekati po načrtu proizvajalca.
Novinar nemškega Focus Online piše o svoji izkušnji s tri leta starim terenskim vozilom, ki ga je pripeljal na servisni pregled, po koncu del pa se je začudil, da del zajetnega računa v višini 170 evrov predstavljala zamenjava posebne, ločene baterije sistema eCall.
Baterija mora biti nameščena tako, da je tveganje za poškodbo čim manjše. “eCall mora zanesljivo delovati, tudi, ko je napajanje vozila poškodovano v prometni nesreči, ali je bilo namerno odklopljeno, bi se izognili kratkim stikom," so za Focus online pojasnili v tehnološkem oddelku nemškega avtomobilskega kluba ADAC.
Dober vir zaslužka
Nekateri avtomobilski proizvajalci in tudi mehanične delavnice so v eCallu očitno prepoznale tudi donosen vir zaslužka. Pri nemškem mediju so zapisali, da je 3,2-voltna polnilna litij-ionska baterija kitajske proizvodnje nekoliko večja od baterije AA in ima tripolni vtič.
Hitro iskanje po številki modela baterije na internetu je razkrilo, da povsem enaka baterija z vtičem ne stane okoli 110 evrov, ampak le 20 do 25 evrov. Za delavnico, kjer so v Nemčiji zamenjali baterijo to pomeni 400-odstotkov dobička.
Poleg 110 evrov za baterijo je moral lastnik prišteti še 60 evrov za stroške vgradnje. Končni račun je bil 170 evrov.
Pri ADAC so za Focus online potrdili, da se s težavo trenutno spoznava vedno več voznikov. "Od članov smo že prejeli prva povpraševanja. Veliko voznikov se v tem kontekstu prvič seznani z dodatnimi stroški. Ker je eCall od 1. aprila 2018 obvezen le za vozila z novo homologacijo, morajo prvi lastniki vozil že menjavati baterije," sporočajo iz ADAC-a. V opisanem primeru je bil avtomobil izdelan šele leta 2021.
Ali lahko zamenjate baterijo sami?
V ADAC so skeptični in to odsvetujejo. “Dovzetnost za napake je prevelika – od uporabe neustreznih baterij/akumulatorjev do nepravilne namestitve in poškodbe modula za klic v sili,” razlagajo v avtomobilskem klubu.
Prav tako ni mogoče preveriti, ali ima baterija še dovolj moči. Očitno bo moral marsikateri voznik pogoltniti dodaten strošek.
Kot vsaka pogruntavščina EU birokratov se je tudi to pokazalo kot neuporabna zadeva sedaj pa lezejo na dan še dodatni stroški.
Bistvo je ,da boš sledljiv ,kar ima dosbre in slabe lastnosti.Drgač pa koga briga.Na tehničnem pregledu ,če gre mimo ,si ni treba delat preglavic s tem.