Pri Oplu so pred 32 leti ocenili, da avtomobilski trg potrebuje mali avtomobil preprostega dizajna, ki je robusten in prostoren znotraj, predvsem pa dosegljiv množicam. Nastala je prva generacija corse ali corsa A. Potrditev, da je bila to dobra odločitev, je bilo 3,1 milijona prodanih primerkov.
Do danes so prodali več kot 12 milijonov cors, ki je v dobrih treh desetletjih v dolžino zrasla le za 40 centimetrov, v svoji zgodovini pa je uvedla nekatere pomembne sisteme v B avtomobilski razred, kjer pri nas kraljuje clio, kot je zračna blazina in katalizator.
Kompaktno vozilo z veliko notranjega prostora
Pri snovanju pete generacije so se Oplovi strokovnjaki držali tega, kar so se naučili v zadnjih 32 letih. Peta generacija, ki zamenjuje predhodnico predstavljeno leta 2006, je v dolžino zrasla le za dva centimetra (v dolžino meri 4,02 metra), hkrati je ohranila prostorno notranjost, kjer se lahko na zadnji klopi prevažajo tudi trije odrasli, masa pa kljub številnim novim tehnološkim dodatkom ostaja enaka.
Pri Oplu niso dramatično posegli v dizajn. A, B in C stebriček ostajajo praktično enaki kot pri predhodnici, s čimer so ohranili centimetrsko prostornost v kabini. Trivratni model je še vedno bolj kupejevski in dinamičen, a bo zaradi praktičnosti glavni pri prodaji petvratni model.
Kljub podobnim gabaritom, so ji oblikovalci vdahnili mogočnejši in bolj dinamičen videz, a ostaja tipična corsa. Kot nam je pojasnil šef oblikovanja Friedhelm Engler so želeli, da bo izgled bolj mogočen in dinamičen. Zato so masko vozila spustili nižje, enako velja za druge elementi maske. Velika novost, tudi za B razred vozil, so biksenonski žarometi z lučmi osvetlitve notranjega dela zavoja in led dnevne luči. Od manjšega adama je prevzela kromirano "letalsko krilo" vdelano v zračno režo.
Pokončne linije so postale vodoravne
Pri oplu so bili pri četrti genraciji bolj nezadovoljni z obliko potniške kabine, ki je skoraj povsem nova. Pokončno postavljen sredinski del s številnimi gumbi so zdaj postavili vodoravno. Zredčeni gumbi so postavljeni okoli 7-palčnega ekrana na dotik, ki ga poznamo iz adama. Novi merilniki so pregledni, potovalni računalnik vozniku omogoča na dveh merilnikih ločeno merjenje povprečne porabe, stranska stikala in stikala na multifuncijskem volanu pohvalno ostajajo enako pregledna in enostavna za uporabo.
Materiali so na otip boljši in mehkejši, boljša je zvočna zatesnjenost. Opel ponuja več barvnih kombinacij notranjosti, plastiko visokega sijaja in veliko dodatkov kroma. Kabina je po mojem mnenju lepša, preglednejša, kakovost materialov je zelo dobra, občutek prostornosti spredaj je še izboljšan. Prtljažnik je opremljen z dvojnim dnom. S pomočjo deljive in zložljive zadnje sedežne klopi v razmerju 60/40, se ob zloženih zadnjih sedežih prtljažnik poveča iz 285 na 1120 litrov.
Podvozje ni več glasno
Še večji korak naprej so inženirji naredili pri udobju in dinamiki vožnje ter pogonskih sklopih, torej na področjih, kjer sta prejšnjo generacijo prekašala volkswagen polo in ford fiesta.
Šasija je na videz zelo podobna, a je novo praktično vse, je pojasnil Volker Hach, glavni inženir zadolžen za novo corso: "Niti en del podvozja prejšnje generacije ni enak. Vse komponente so nove, nova je geometrija, akustika, težišče je nižje za pet milimetrov, zato je izboljšana smerna stabilnost vozila, izboljšana je aerodinamika, nov krmilni mehanizem je bolj natančen in ponuja več povratnih informacij.“
Kupci lahko izbirajo med dvema nastavitvama, izhodiščno comfort s podvozjem postavljenim na 14- do 16-palčna kolesa, podvozje sport ima trše vzmeti in blažilnik, specifično geometrijo in nastavitve volana za zagotavljanje večje odzivnosti in neposrednosti, pa je serijsko na voljo s 17-palčnimi pnevmatikami.
Novost Opel eye
Senzorji v blatnikih voznika s svetlobnim znakom v ogledalu opozarjajo na vozila v mrtvem kotu, novo je možnost samodejnega parkiranja, funckije za udobje vključujejo ogrevan volan in sedeža spredaj, city funkcija v mestih še omehča krmiljenje, pozimi je v pomoč steklo ThermaTec s funkcijo hitrega odmegljevanja ali odmrzovanja.
Sistem IntelliLink, v Nemčiji stane 300 evrov, je v corsi prvič. Združljiv je s pametnimi telefoni delujočimi z operacijskima sistemoma ANDROID in Apple iOS. S povezavo Bluetooth je lahko z avtomobilom sočasno povezanih pet mobilnih telefonov. IntelliLink vključuje 7-palčni ekran na dotik, na katerem se prikazuje tudi slika z vzvratne kamere.
Prvič s trivaljnikom
Poleg ročnega šeststopenjskega menjalnika je novost šeststopenjski samodejni menjalnik s pretvornikom navora, novinki je namenjen še petstopenjski mehanski menjalnik samodejnega prestavljanja Easytronic 3.0, ki združuje samodejnost delovanja in nižjo porabo.
Pri nas v začetku leta 2015
V Slovenija predvidoma prihaja v začetku prihodnjega leta. V Oplu pravijo, da računajo, da bo najbolje prodajana kombinacija petvratne corse v beli barvi s črno streho in 1,4-litrskim turbo motorjem. Spomladi k nam prihaja tudi različica na plin LPG, pričakuje se tudi športna različica OPC. Cene za slovenski trg še niso določene.