Mazda 3 je Mazdin globalni strateški model, ki je v preteklosti spodbudil rast podjetja tako z vidika blagovne znamke kot poslovne perspektive. Mazda torej misli globalno, zato ni čudno, da v zadnjih letih nekatere svoje najbolj pomembne novosti razkriva na avtomobilskem salonu v Los Angelesu.
Tako je bilo z aktualno generacijo športnega terenca CX-5, zdaj pa z novo generacijo mazde 3, ki so jo razkrili tako v limuzinski, kot nam bolj znani petvratni kombilimuzinski različici. Vozilo je daljše, širše in nižje, v primerjavi z aktualno generacijo so konkretno razširili medosje (za pet centimetrov), kar prinaša bistveno več prostora v potovalni kabini n prtljažniku (tehnični podatki bodo znani naknadno).
Zakaj je to revolucionarni model? Mazda z novo generacijo mazde 3 prinaša veliko več prostora in novo obliko. Postala je high-tech avtomobil, s čimer nakazuje, da Japonci nadaljujejo v smeri lovljenja kupcev tudi v premium segmentu vozil. Hkrati uvaja revolucionarne tehnologije, kot je dolgo opevani Skyactive X, ki uvaja bencinski motor s porabo dizelskega in voznimi lastnostmi zmogljivega bencinskega motorja. Niso pa se odpovedali niti dizlu, ki so ga z inovativnimi rešitvami naredili čistega.
Oblikovalci so pri snovanju četrte generacije mazde 3 navdih iskali v konceptu kai. Gre za nov pristop pri znanem oblikovalskem slogu Kodo, ki uteleša bistvo japonske estetike, hkrati pa poudarja dinamično plat Mazdinih vozil. Značilnosti podjetja je uvajanje več "tekočih krivulj" in opuščanje ostrih gub in kotov. Novi, ozki, žarometi so bili oblikovani v skladu z načelom manj je več.
Tudi notranjost, ki poudarja natančnost in preprostost, je povsem nova. Končno so Japonci z novo mazdo 3 pokazali tudi novi multimedijski sistem z novim 8,8-palčnim zaslonom na dotik. V prečiščeni notranjosti so vsi elementi obrnjeni proti vozniku, s čimer so želeli dodatno navezati stik voznika z avtomobilom in poudariti na dinamične vozne lastnosti vozila.
Na primer, klimatsko-krmilna plošča in rešetke na sovoznikovi strani so integrirane v levo-desno os, ki sledi liniji instrumentne plošče. To ima za posledico čisto in preprosto zasnovo. V vozilo so vgradili popolnoma nove materiale, ki dvigujejo kakovost Mazdinih vozil na raven premium vozil - od usnja do večslojnih materialov. Ima povsem nove sedeže, ki se prilagajajo položaju voznikove hrbtenice, kar naj bi močno vplivalo na udobje vožnje.
"Nova mazda 3, ki jo predstavljamo, je začetek nekega novega obdobja Mazde," pravijo pri japonskem proizvajalcu vozil in dodajajo, da bo nova generacija Mazdinih vozil, ki jo predstavlja prav mazda 3, povečala zadovoljstvo pri kupcih. Mazda je namreč znana prav po zvestih kupcih, ki z novimi generacijami vozil ostajajo zvesti japonski avtomobilski znamki.
Poleg trdnejše konstrukcije ima avto vgrajene veliko napredne tehnologije, saj je postavljen na novo skyactive arhitekturo. Sistem naprednih tehnologij zbranih pod imenom i-Activesense zdaj poleg vseh dobro znanih sistemov za pomoč vozniku vključuje novo infrardečo kamero, ki voznika med vožnjo opozarja, da je čas za premor. Sistem nadzira voznikove veke, šteje število utripanj z vekami in preučuje mimiko obraza, da zazna zaspanost ali utrujenost. Ko prepozna, da je voznik utrujen, mu to sporočil s pomočjo signala, hkrati pa deluje v povezavi s sistemom za podporo s pametnim zavornim sistemom (SBS), ki skrajša čas, potreben za opozorilo ob zaviranju.
Front Cross Traffic Alert (FCTA) deluje s pomočjo novega čelnega radarja, ki odkriva tudi premikajoče se objekte in vozila v slepih točkah, na sprednji desni ali levi strani vozila, in opozori voznika na njihovo prisotnost. To pomaga pri preprečevanju trkov, kjer ima voznik zakrit pogled na prihajajoča vozila.
Več informacij o vozilu bo znanih naknadno.
Toma imas prav. Jaz sem na testu imel 1.5 turbo hondo civic in je zelo odziven avto. Poraba ni presegla 7 litrov in ga nisem šparal. 😁 Prav nasprotno. Japonci so le Japonci. 😁
Tudi moje mnenje je bilo, da se pod 2 litra ne bom več spuščal. Ampak, ko probaš 1,5 turbo bencinarja s 184 konjiči te pa le prepriča. Poraba kot diesel, delovni navor pa že pri 500 obratov manj!
Kdor ne vozi Japonca naj gre peš.