Ne koncern Volkswagen, niti ne Daimler (Mercedes-Benz), temveč mala Mazda je tista, ki uvaja eno zadnjih revolucij na področju motorjev z notranjim izgorevanjem. Z vsemi lastnostmi, ki jih ima, se pojavlja vprašanje, ali bo klasičen diesel čez nekaj let sploh še potreben.
Kaj je skrivnost "biesel" motorja?
Oba omenjena koncerna sta pred leti povedala, da intenzivno delata na konceptu motorja, ki bi izkoriščal najboljše iz obeh svetov bencinarjev in dizlov. A ostalo je le pri konceptih. Preveč drago, premalo zanesljivo, sta trdila proizvajalca, znana po inovacijah na področju agregatov.
Na drugi strani bo leta 2019 Mazda, že doslej znana kot proizvajalec, ki je kompresijo v motorjih pripeljala do izjemnih vrednosti, čez že čez dve leti v prodajo uvedla generacijo Skyactive-X, za katero se bo skrival kombiniran otto-diesel koncept delovanja. Pri Mazdi se skupaj imenujejo SCCI - spark controled combustion ignition (notranje izgorevanje ob nadzoru iskre)
Ko bo motor deloval pri nižjih obremenitvah, bo do eksplozij bencinske mešanice v valjih prihajalo s samovžigom zaradi visoke kompresije in posebno oblikovanih valjev, podobno kot pri dizlih. Ko pa bo motor deloval pri višjih obremenitvah, bodo za vžig skrbele svečke, saj je v nasprotju z dizlom pri bencinu vžig goriva v takšnih pogojih precej težje kontrolirati. Tudi pri mrzlem motorju bodo najprej delo opravljale svečke. Kompresija motorja bo kar 18:1. Kot posledica takšnega kombiniranega delovanja bo motor zelo varčen.
Na črpalkah tako pogosto kot klasičen dizel
Prvi v vrsti nove generacije Skyactive-X bo dvolitrski bencinski motor z neposrednim vbrizgom, ki ga bodo vgradili v naslednjo generacijo mazde3. Imel bo dodan tudi kompresor polnilnega zraka, na podlagi katerega bo zagotavljal do tretjino več navora v primerjavi z zdajšnjim bencinarjem. V primerjavi z njim naj bi bil v vsakdanjem prometu varčnejši kar do 30 odstotkov, kar ga bo postavljalo ob bok trenutni Mazdini diesel generaciji Skyactive-D.
Varčnost, navor ... do včeraj domene predvsem dizlov. A hkrati bo zaradi popolnejšega izgorevanja Mazdin motor tudi bistveno čistejši, z veliko manj škodljivimi emisijami, napovedujejo pri Mazdi.
Novi motor ne bo kar vskočil v čevlje dizlov in bencinarjev, saj bodo tako ene kot druge pri Mazdi razvijali še naprej. Napovedali pa so tudi lastne priključne hibride in električne avtomobile s podaljševalnikom dosega ki jih bodo v določeni meri povezovali tudi z novim bencinarjem. Svoje električne avte namerava na trgih, ki so na tovrstne avte že "pripravljeni", Mazda uvesti prav tako leta 2019. Leta 2025 pa naj bi čisto vse svoje modele serijsko opremljali s tehnologijo avtonomne vožnje.
Pred dnevi so se pri Mazdi dodatno povezali s Toyoto, pionirjem hibridne tehnologije, saj bosta japonski znamki skupaj zgradili tovarno in še tesneje razvojno sodelovali.
dezurni@zurnal24.si
Vsaka čast!
bravo mazda