Dacia sandero je v zdajšnji generaciji velikanska uspešnica, gre za enega najbolj prodajanih modelov v Evropi sploh in prvaka v prodaji fizičnim kupcem.
Po uspešnem začetku električne zgodbe z malim modelom spring pred dvema letoma zdaj pri romunski znamki že napovedujejo naslednje korake, ki bodo baterijska vozila približala še širšemu krogu ljudi.
Kot je za Autocar povedal šef znamke Denis Le Vot, bo naslednji sandero prišel na trg nekje v letih 2027 ali 2028. Ta model bo izrednega pomena za Dacio, saj bo glavni nosilec njenega prehoda v baterijsko dobo. Hkrati pri Daciji ostajajo trdno zavezani B segmentu, iz katerega je v zadnjih letih pobegnilo že veliko konkurentov in se raje posvetilo večjim avtom. "B segment določa, kaj smo in kaj počnemu. Tega ne bomo nikoli pozabili," je zatrdil vodja prodaje Xavier Martinet.
35 tisoč evrov je preveč!
In kakšen bo električni sandero, da bo še vseeno primeren za množice, seveda tudi cenovno? Predvsem se Le Votu zdijo današnji e-avti s cenami 35 in več tisoč evrov velikanska cokla za širitev e-mobilnosti. Dacia bo ostala zavezana k bolj dostopnim avtom. "Raje bomo ciljali na nekoliko krajši doseg in daljši polnilni čas. V ospredju nam je nižja cena za končnega kupca."
Le Vot je še izdal, da bo prihodnji sandero postavljen na platformo CMF-BEV, kot jo bo na primer uporabljal težko pričakovani električni renault 5. Bo pa sandero več pozornosti namenil praktičnosti. Ključni dejavnik za znižanje cene in stroškov uporabe pa bo nizka masa avta, zato bodo morda uporabili celo drugačno baterijo od drugih avtov, ki jih bo koncern izdeloval na isti platformi.
Za takšno odločitev imajo tudi konkretne ugotovitve z dosedanjimi uporabniškimi navadami voznikov električnega springa. "Če bi se ga lotili razvijati še enkrat, bi njegovo baterijo prepolovili," pravi Le Vot. Skrtatka, ne nameravajo dajati obljub o 500 do 600 kilometrskem dosegu in 20 minutnem polnjenju, morda bodo celo uporabili baterije na osnovi natrija, ki so cenejše, a tudi nekoliko težje.
Namignili so tudi na spremembe pri obliki, saj naj bi bil prihodnji sandero bolj suvovskega videza in v skladu z oblikovnimi smernicami, ki jih bo prinesel njihov novi C križanec bigster.
Ne izključujejo pa niti možnosti, da bi tudi po prihodu električnega sandera ohranili izvedenko s klasičnim termičnim pogonom, v tem primeru najverjetneje hibridom, zaključuje Autocar.
"spring" je že odločno predrag in tudi naslednji ne bo za množično ... Le Kitajci imajo pospravljeno pod streho, a jim EU trg ne bo dovolil spremembe.