Jogger ima razdeljeno osebnost, saj je lahko tisto, kar je bil v prejšnji generaciji logan MCV, torej soliden petsedežni karavan z zelo velikim prtljažnikom, ali pa naslednik enoprostorskega lodgyja, ki je lahko imel tudi sedem sedežev. In jogger je lahko sedemsedežni enoprostorec s križanskim značajem, kar je dokazal tudi testni avtomobil.
Tako kot je veljalo v prvi generaciji logana MCV, ki je bil nekakšen križanec med karavanom in enoprostorcem, se tudi sedemsedežni jogger malce razlikuje od petsedežnega, saj je prtljažnik opremljen tudi z določenimi pomagali za potnike, kakršne so vdolbine za plastenke. Predvsem pa je seveda opremljen s pritrditvenimi točkami za dva dodatna sedeža. In seveda sta zadaj sedeža, vključno z varnostnimi pasovi, zaradi katerih je jogger na preskusnih trčenjih Euroncap dobil eno zvezdico manj. Nimajo namreč javljalnikov, če so potniki na njih pripeti z varnostnimi pasovi.
Dodatna sedeža
A verjetno ta podrobnost za tistega, ki se spogleduje z možnostjo nakupa sedemsedežnega joggerja, niti ne bo tako zelo pomembna, ampak ga bolj zanima, če sta zadnja sedeža zares uporabna ali zgolj zasilna. Po vtisih s testa lahko potrdimo, da sta precej uporabna in tudi dovolj udobna. Kdor ni otrok ali vsaj gibčna mladenka ali mladenič, se bo moral sicer kljub nazaj pomaknjenim vratom precej potruditi, da bo čez malce nerodno podrto klop v drugi vrsti zlezel nanju, ko pa enkrat sedite, pa sta presenetljivo prostorna in udobna.
Konstruktorji so to po eni strani dosegli z obliko zadnjega dela avtomobila, na katerem se ravna streha nadaljuje vse do konca avtomobila, ko se nenadoma strmo spusti navzdol, kar je pripomoglo predvsem k dovolj višine nad glavama potnikom, po drugi strani pa je soliden tudi prostor za kolena, ki so sicer bolj skrčena kot pri potnikih v drugi vrsti, a je občutek kljub temu povsem znosen. Še nekaj so konstruktorji pomislili. V dnu avtomobila s namreč naredili vdolbino za stopala, ki jih zato ni treba stiskati pod prednjo klop. To je gotovo nekaj, na kar se pri konstrukciji sodobnih avtomobilov pogosto pozabi. In to v marsikaterem avtomobilu ni le težava potnikov v tretji sedežni vrsti.
Prevozniške dileme
Za dobro počutje potnikov je torej poskrbljeno, prostora za prtljago pa v primeru, da so v uporabi vse tri sedežne vrste , ostane bolj malo. Če ima namreč prtljažnik petsedežnega joggerja osnovno prostornino kar 712 litrov, ga v sedemsedežnem ostane vsega 160 litrov. Zadrego so pri Dacii rešili s strešnimi nosilci, ki ji je mogoče zgolj z uporabo ključa, ki je skrit v predalu za rokavice, hitro spremeniti v uporaben osnovni prtljažnik s prečkami, na katere se pritrdi strešni kovček ali kateri drugi prtljažnik za razširitev prevozniških zmogljivosti.
Če pa ni potrebe po zadnjih dveh sedežih, se ju lahko hitro zgolj z uporabo nekaj vzvodov odstrani iz prtljažnika. Pri tem moti edino to, da so prijemala, s katerimi upravljamo vzvode zelo majhna in iz precej ostre plastike, ki ne vzbuja dobrih občutkov. Po drugi strani pa so pri Dacii zadevo olajšali tako, da so sedeža naredili zelo lahka. Posameznih sedež iz tretje vrste namreč tehta le dobrih deset kilogramov. Dokler sedeža ne primete v roko, niti ne veste, kako lahek je. Če pa podrete še klop v drugi vrsti, pa lahko tudi v sedemsedežnem joggerju peljete dobrih 1.800 litrov prtljage.
Podobnosti z drugimi modeli
To je v glavnem vse, kar sedemsedežnega joggerja loči od petsedežnega, zato lahko na hitro ponovimo, da je solidna zadnja klop malce višja od prednjih sedežev in potnikom omogoča dober razgled, da je pred njo sicer dovolj prostora za noge, vendar pa bi ji lahko morda namenili vzdolžni pomik, da bi ga lahko bilo ob praznem zadnjem delu več. In da je voznikov delovni prostor enak kot v sanderu.
To pomeni, da so armaturna plošča in obloge sicer iz trde, a kakovostne plastike, vtis pa popestri tudi tekstilna obloga na delu armaturne plošče. Volanski obroč je višinsko in vzdolžno nastavljiv, infozabavni sistem pa tistemu, ki smo ga poznali že v dacijah prejšnje generacije, dodaja veliko novih funkcij, med drugim tudi brezžično zrcaljenje pametnega telefona. Ki pa ga niti ne potrebujete tako nujno, saj so se Dacijini oblikovalci domislili priročnega nosilca, ki v avtomobilski infozabavni sistem spremeni vsak pametni telefon sam po sebi, še bolj pa s pomočjo posebne aplikacije, ki na pametni telefon prenese Dacijin infozabavni sistem.
Močnejši motor
Drugačen kot v petsedežnem joggerju, ki smo ga preskusili spomladi, je bil tudi motor. Testni sedemsedežni jogger je bil namreč opremljen z močnejšim turbobecinskim trivaljnikom, ki razvija moč 109 'konjev', kar je 10 'konjev' več od šibkejšega litrskega trivaljnika, ki lahko deluje tudi na utekočinjeni naftni plin LPG, v plinskem režimu, ali 18 'konjev' v bencinskem režimu delovanja. Razlika se pozna, saj se je tokratni jogger zdel precej bolj odziven in živahen od šibkejšega brata iz spomladanskega testa. K temu sicer pripomore tudi dejstvo, da gre za sodobnejši motor, pri katerem za dostavo bencina v motor namesto posrednega vbrizgavanja v sesalni vod skrbi neposredno vbrizgavanje v zgorevalne komore.
Dacia jogger v osnovni različici s petimi sedeži stane 16.190, s sedmimi pa 17.090, če vzamete omenjeni motor,pa morate obema dodati še 500 evrov. In tudi če se odločite za najbolje opremljeni sedemsedežni jogger 1.0 TCe 110 extreme, bo ta stal 20.390 evrov,. Pri uvozniku so testnemu joggerju dodali še kovinsko barvo, multimedijski paket in varnostni paket ter pravo nadomestno kolo, kar je ceno povišalo na 21.825 evrov, kar se za takšen avtomobil še vedno zdi precej ugodno. Je pa res, da jogger kot precejšnji avtomobilski posebnež, ne bo všeč prav vsakemu, čeprav ni rečeno, da ne bo uplenil tudi kakšnega zavistnega pogleda.
dacia jogger extreme 1.0 TCe
Motor: turbobencinski, trivaljni, 999 ccm
Največja moč: 81 kW (109 KM) pri 5.000-5.250 vrtljajih
Največji navor: 200 Nm pri 2.900-3.500 vrtljajih
Zmogljivosti: 180 km/h, 11,2 sekunde od 0 do 100 km/h
Dimenzija (D x Š x V v mm): 4.547 x 1.748 x 1.632, medosna razdalja 2.897
Prtljažnik (v litrih): 160-1.819
Poraba: 5,6-5,7 l/100 km (kombinirani cikel WLTP), izpusti CO2: 127-129 g/km
Cena v evrih: 21.825