Dacia nam je v Parizu razkrila atraktivno vozilo. Pravijo mu laboratorij zamisli in tehnologij, ki jih je vključila v nekatere svoje aktualne modele, še več pa jih bo zaživelo v prihodnjih modelih uspešne romunske znamke pod okriljem Renaulta.
Dacia nam je na posebnem dogodku razkrila manifesta, futuristično konceptno vozilo za pustolovske avanture, ki sicer ne bo nikoli zapeljalo na proizvodni trak tovarne, vseeno pa predstavlja vrednote in lastnosti Dacie, ki je s pristopom »največja vrednost za ceno« postala evropski prodajni hit. Na dogodku so se pohvalili z dosežki v prodaji. Sandero na primer na zelo konkurenčnem in zahtevnem trgu Zahodne Evrope sodi med najbolje prodajane modele vozil, duster pa je po zagotovilih Dacie celo številka 1 v prodaji med SUV vozili.
Vse več reciklirane plastike v vozilih
Pri Dacii torej delujejo po načelu manj je več, oziroma se osredotočajo na racionalnost. In prav tak je konceptni manifesto, ki predstavlja tisto, kar kupci vozil znamke Dacia iščejo – robustno vozilo, ki potrebuje tisto, kar kupci za svoj vloženi denar iščejo – na primer, nima velikih zaslonov, ampak voznik podatke razbira kar iz svojega pametnega mobilnega telefona, ki ga namesti na ergonomsko idealno mesto na armaturni plošči. Hkrati pa z električnim motorjem nakazuje, da pri Dacii niso pozabili niti na elektrifikacijo.
Dacia, Renaultova nizkocenovna znamka, se je z razvojem manifesta odločila, da bo razmišljala zunaj cenovno dostopnih okvirov. To je nekonvencionalen konceptni avtomobil, ki ne bo šel v proizvodnjo, vendar pri romunski znamki trdijo, da električni off-road avtomobil poudarja njihov namen - to je poskrbeti za kupce, ki iščejo robustno vozilo za preživljanje prostega časa v naravi. Dacia hkrati s prenovljenim logotipom DC spredaj in masivnim napisom "DACIA" prikazuje tudi novo celostno podobo.
Atraktivno vozilo v številnih podrobnosti, na primer posebni reciklirani plastiki, napoveduje novo poglavje trajnosti znamke. Glavni plastični karoserijski deli vsebujejo material, poimenovan Starkle®, ki je izdelan iz recikliranega polipropilena, zanj pa je značilen lisast ali meliran videz.
Tudi notranjost je opremljena z naravnimi materiali, kot je plutovina, ki pokriva armaturno ploščo, in enako, kot v serijskih modelih so kromasti okraski izginili. "So stvar preteklosti," pravijo pri znamki.
Vodilni pri Dacii so ob razkritju vozila poudarili, da manifesto predstavlja edinstveno videnje bistvenega avtomobila, ki je kul, robusten, cenovno dosegljiv in okolijsko učinkovit.
Zakaj dražji zaslon, če imamo pameten telefon?
Zanimivo je, da je odprt in je kot tak povezan z naravo. Pri Dacii poudarjajo, da njihovi kupci vozila veliko uporabljajo za aktivnosti v prostem času, zato mora biti vozilo oblikovano robustno, taki pa morajo biti tudi materiali v notranjosti – obetati morajo trajnost.
Med potniki in okoljem ni nobenega filtra – ni vrat, ni oken, ni vetrobranskega stekla. Armaturna plošča je lahko hkrati delovna površina, sedeži so nepremočljivi, hkrati pa lahko služijo tudi kot spalna vreča.
Za povezanost s svetom skrbi pametni telefon in ne zaslon na dotik. Podobno rešitev Dacia že uporablja v svojih vozilih. Na delavnicah v francoski prestolnici pa so nam pokazali še zamisli za naslednjo fazo uporabe mobilnega telefona v vozilih, ki lahko nadomesti zaslon, o čemer bomo bolj podrobno pisali prihodnji teden. Na ta način omogočajo nižjo ceno vozila, saj se lahko odpovejo zaslonom in drugi opremi, ki zvišuje ceno vozila in je kupci vozil niti ne zahtevajo. Na ta način so njihova vozila lažja od konkurenčnih in ne potrebujejo bolj zmogljivih motorjev.
Koncept ima prav tako spredaj le en žaromet. »Le čemubi rabili dva, če en sam zagotavlja vso potrebno svetlobo?« so nam pri Dacii kar sami zastavili vprašanje in nanj tudi odgovorili. Žaromet je možno sneti in ga uporabljati kot močno ročno svetilko.
Še ena posebnost so velikanske gume brez zraka, ki so odporne proti predrtju in jih nikoli ni treba zamenjati. Hkrati vozilu ob veliki oddaljenosti karoserije od tal omogočajo lažje premikanje po neutrjenem terenu. V pomoč pri terenski vožnji je tudi štirikolesni pogon, po katerem je sicer znan model duster.
Vir električne energije
Čeprav ne gre za povsem novo zamisel, pred leti smo jo videli že pri Citroënu, pa je tudi odprta kabina manifesta odporna na zunanje vremenske vplive. Kabino je možno oprati kar s curkom vode, odstranljive prevleke sedežev pa posušiti.
Streha je modularna in je postavljena na nosilne drogove, na njej pa je možno prevažati vse kar ne gre v kabino. Dacia je sicer na svojih serijskih modelih sandero stepway in jogger, kmalu pa jima bo sledil še duster, predstavila inovativne prilagodljive strešne nosilce. Še ena inovacija, ki prihaja v naslednje modele znamke Dacia je »YouClip« in ga razkriva manifesto. To je sistem za zelo enostavno pritrjevanje niza priročnih in modularnih dodatkov.
Koncept je zamišljen kot električno vozilo, s čimer kažejo prihodnjo zavezanost Dacie elektrifikaciji. Namenski in odstranljiv akumulator oskrbuje z električno energijo preko domače vtičnice, s čimer se študija pretvori v vir energije za vse vrste dejavnosti na prostem, ki jo potrebujejo.
Nevem zakaj tolk pompa in promocij in laznega hvalisanja te dacie, ce je pa tolko bolsih in kvalitetnejsih znamk za primerljivo ceno na trziscu! Naprimer dacia duster cca 25jurjev….suzuki vitara cca 22jurjev…pa je dosti bolj kvalitetno narjena vitara!
a.. dobro gre dež in se peljem z očali , kot potapljač ? in kako bom prepričal policaje, da je avto zaklenjen in nisem pozabil dvignit stekel ? a bom vsakič, ko bom parkiral pred mercatorjem plačal kazen ?