Avto
13063 ogledov

Trije zmagovalci katastrofalne junijske prodaje vozil

Dacia Jogger LPG Saša Despot
Junij je bil v EU že dvanajsti zaporedni mesec s slabšo prodajo v medletni primerjavi. Junij je bil celo najslabši po letu 1996! V EU so prodali le 886.510 novih avtomobilov.

Težave v dobavni verigi in inflacija, ki pritiska na cene avtomobilov, tudi letos grenijo življenje avtomobilskim proizvajalcem. Luči na koncu tunela ni videti. To dokazujejo registracije avtomobilov v EU za šesti mesec v letu in za prvo polovico leta, ki jih objavlja Evropsko združenje avtomobilskih proizvajalcev ACEA.

Danilo Ferjančič Intervju Avto Novi vladi mora biti v interesu, da pospeši e-mobilnost v Sloveniji

Junija je bilo v EU prodanih le 886.510 novih osebnih avtomobilov, kar je 15,4 % manj v primerjavi z letom prej. Junij je torej najšibkejši junij po letu 1996. V prvi polovici leta se je za nakup avtomobila v EU odločilo le 4.608.205 kupcev, v celotni Evropi pa 5.597.656. To je 14 odstotni padec v prodaji. Vsi večji trgi so zabeležili padce. Nemčija je padla za 11 %, Italija za 22 %, Španija za 10,7 %.

Nakup avtomobila | Avtor: Profimedia Profimedia

Prodajni salon Peugeot Avto Novi igralci na trgu z avtomobili pri nas

Izjema so Slovaška s 3,9-odstotnim šestmesečnim porastom, Romunija z rekordnim 23,5-odstotnim porastom in Bolgarija, kjer se je prodaja novih avtomobilov izboljšala za 13,3 odstotka. Ti, za EU majhni trgi, niso mogli »zakrpati luknje« po izgubah ključnih regij. Tako je bilo tudi v Veliki Britaniji z 12,7-odstotnim padcem. Z vidika koncernov je največ padec beležil koncern Stellantis, ki je v prvi polovici leta kupcem dobavil 22,5 % manj avtomobilov, z 18,5-odstotnim padcem mu sledi koncern VW. Skupina Renault je nazadovala za osem odstotkov, BMW za 13,7 %, Mercedes-Benz za 8,8 % in Jaguar Land Rover za kar 30 %.

MG Slovenija Avto MG bo pri nas odprl 11 salonov

Zvezda je nedvomno Dacia

Obstajajo pa tudi izjeme. Hyundai in Kia sta zabeležila medletno devetodstotno rast, predvsem po zaslugi Kie, ki je prodajo pospešila za 14,3 %. Krizo tradicionalno ignorira tudi Toyota, ki je z 1,6-odstotnim znižanjem ostala na podobnih vrednostih kot lani. Zvezda je nedvomno Dacia s 16-odstotno rastjo. Je tudi ena redkih množičnih znamk, ki so se opazno izboljšale. Od manjših omenimo odlično rast Alpine. Proizvajalcu lahkih športnih kupejev pod okriljem Renaulta je uspelo prodajo povečati za 80,1 %! Enako je z DS (+ 10,7 %) in Porschejem (+ 6,5 %).

Nakup avtomobila | Avtor: Profimedia Profimedia

Razmere se do konca leta verjetno ne bodo bistveno spremenile, četudi se že kažejo znaki izboljšanja. VW, Mercedes-Benz in BMW so na primer objavili, da se je pomanjkanje polprevodnikov začelo umirjati, vendar bo trajalo nekaj časa, da dokončani avtomobili pridejo do kupcev in s tem v statistiko. Bloomberg je poročal, da bi se lahko prodaja avtomobilov na ključnih trgih, vključno z Nemčijo in Veliko Britanijo, julija vrnila k rasti. Za optimizem je kljub temu še prezgodaj. "Industrija ne bo kmalu premagala omejitev pri dobavi," sporočajo iz LMC Automotive.

Prodaja avtomobilov Narobe svet Avto Narobe svet: Subvencije za avtomobile z motorji na notranje zgorevanje

Druga skrb po mnenju LMC je zmanjšanje zanimanja za nakup avtomobilov zaradi inflacije in poslabšanja gospodarskih obetov. Poleg tega avtomobili postajajo dražji zaradi rasti cen energije in komponent. Po mnenju LMC obstaja možnost, da bodo avtomobilska podjetja izgub iz prvega polletja do konca leta 2022 ne bodo mogla nadomestiti. Analitiki napovedujejo, da bo letos v Evropi prodanih 9,92 milijona avtomobilov, kar bo 6,3 odstotka manj kot lani.
 

Komentarjev 1
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.