Avto
7633 ogledov

Prihranek pet evrov na vsakih 100 kilometrov

Dacia LPG Dacia
Takšen prihranek pri gorivu ima v denarnici vsak voznik novega avta.

Praktičen, preprost in ekonomičen. LPG ne bi mogel biti bolj pisan na kožo Daciji, pravijo. Pa še ekološki je. 

Na spletnem seminarju so predstavniki Dacie povabljenim novinarjem iz Evrope, med katerimi je bil tudi Žurnal24, predstavili nekaj posebnosti svojega programa vozil LPG ter ugotovitve o navadah uporabnikov te tehnologije pogona.

V obdobju, ko vsi govorijo samo še o elektrificiranih in električnih avtih, se zdi utekočinjen naftni plin že preživet. Celo na trgu rabljenih vozil je opazen upad naknadne vgradnje plinskega sistema. 

Pri Daciji pa so prepričani, da je LPG v današnjih razmerah idealna rešitev za pragmatične kupce, ki sicer želijo biti eko-loški, a ostati tudi eko-nomični. Zato ga v poplavi hibridnih in baterijskih vozil ne bi smeli zapostavljati.

Podpredsednik znamke Lionel Jaillet je napovedal celo, da bo pogon LPG v njihovih avtih gotovo tudi po letu 2025, ko bo predvidoma začel veljati precej ostrejši standard Euro 7. Pogon LPG bo zaradi zelo dobrega razmerja med stroški izdelave in uporabnostjo zelo verjetno preživel dizle in tudi številne današnje bencinarje, s tem pa bodo imeli njihovi kupci še dolgo precej cenejšo izbiro od hibridov in baterijskih vozil.

LPG ali po slovensko UNP (utekočinjen naftni plin) je zmes butana in propana ter še nekaterih lahkih hidrokarbonatov. Je povsem nestrupen plin, pri gorenju pa ne izloča praktično nobenih trdnih delcev.

Tudi nivo emisij CO2 je za okoli 10 odstotkov nižji kot pri bencinu. 

Dacia LPG | Avtor: Dacia Dacia

 

Dacia Jogger 10 trikov Avto Vgraditi pol izpuha pomeni imeti samozavest

Tri tisoč evrov več v žepu ....

Sogovornik za številke Didier Michaud je spomnil na prednost pogona na plin, da ima precej nižje izpuste CO2, nižje so tudi druge emisije vključno s trdimi delci. Filtra trdnih delcev avto praktično ne potrebuje, vgrajen mora biti le zaradi tega, ker avto žene tudi bencin. To vse so dejstva, zaradi katerih je LPG pravzaprav zelo ekološko gorivo in bi moral zato imeti pomembno vlogo pri zniževanju emisij med celotnim življenjskim obdobjem vozil, meni Michaud, vodja razvoja pogona in podvozja pri Daciji. 

Za večino pa je gotovo še pomembnejši cenovni vidik. "Ko ljudje pri avtih gledajo skozi denar, potem je LPG stroškovno gotovo odlična izbira. Naša primerjava cen po evropskih državah kaže, da liter plina dosega ceno med 40 in 60 odstotki litra bencina. To pomeni, da se nekoliko višja nabavna cena pri povprečni uporabi povrne že po 15 tisoč kilometrih. Od tam dalje pa uporabnik na vsakih sto kilometrov v primerjavi z bencinskim avtom prihrani tudi po štiri evre," je pojasnil Michaud. Na vsakih nadaljnjih 60 tisoč kilometrov to lahko pomeni okoli tri tisoč evrov prihranka v primerjavi s primerljivim bencinskim motorjem, kar je že zelo lep kup denarja. 

Cena za liter plina je sicer v zadnjem obdobju rasla precej počasneje kot pa cena bencina. Stroški vzdrževanja LPG ali bencinskega avta so praktično identični, LPG avto dodatno potrebuje le menjavo filtra za plin.

Michaud je dodal še, da je zaradi drugačne energijske gostote isti trilitrski motor nekoliko močnejši in ima več navora kot pa klasičen bencinar. Je tudi tišji.

Dacia LPG | Avtor: Dacia Dacia

Velika večina zelo zadovoljna

Izkušnje Dacie pravijo, da so z LPG programom zadeli v črno. Tretjino vseh avtov, ki jih danes prodajo, je že na plin. Pri tem je kupcev, ki bi že prej vozili avto na LPG, malo, precej več pa takšnih, ki so bili prej na bencinu ali dizlu.

Uporabnike po enem letu pokličejo in jih povprašajo po izkušnjah in občutkih. Več kot 80 odstotkov jih avto dejansko uporablja skorajda izključno na LPG. Polovica vseh vprašanih je dejala, da bo njihov naslednji avto zagotovo spet na LPG, 40 odstotkov pa jih je to možnost ocenilo za verjetno. 

Dacia Jogger LPG Avto Na testu dolgo pričakovani dostopen prostoren družinski avtomobil

Dacia LPG | Avtor: Dacia Dacia
Dacia LPG | Avtor: Dacia Dacia

Rojen iz krize

Jaillet je spomnil, da je Dacia plinski pogon začela tovarniško vgrajevati okoli leta 2010. To je bil čas gospodarske krize, ko so bile po Evropi v veljavi državne sheme za menjavo starih vozil z novimi, bolj gospodarnimi.

S prvimi tovarniški LPG avti so morali pri Daciji premagati številne prepreke, saj dobavitelji plinskih sistemov niso bili vajeni precej strožjih kakovostnih standardov, ki veljajo za prvo vgradnjo. Tudi mreža polnilne infrastrukture se je med državami lahko precej razlikovala, čeprav je po tej plati Slovenija z LPG polnilnicami kar dobro prepredena.

Če je bila ponudba tovarniških LPG vozil takrat široka, je danes Dacia ostala eden redkih proizvajalcev, ki kupcem ponuja LPG vozila. Zato ne preseneča podatek, da imajo v Evropi skoraj 60-odstotni tržni delež med novimi. Že skoraj vsaka tretja prodana dacia ima pogon na LPG. Z njim so pri znamki pri modelih sandero in jogger nadomestili ukinjen dizelski pogon.

Kot je poudaril Jaillet, so s prodajo LPG vozil zelo zdaovoljni in močno presegajo zastavljene cilje tudi v trenutnih razmerah vsesplošnega padca prodaje novih avtomobilov.  

dacia 1310, dacia 1300 Avto Takšen je bil romunski fičko

Popolna integracija z avtom

Njihovi najnovejši modeli na LPG so z novim motorjem ECO-G (na voljo od 2020) vpeljali še nekaj novosti, s katerimi so se dokončno odlepili od občutka, da je plinski pogon le nekakšen nenaraven dodatek. Plinski rezervoar je popolnoma integriran v dno prtljažnika in ta glede uporabe ostaja povsem neokrnjen, je razložil strokovnjak za pogonske sisteme Sergio de la Torre. Polnilna odprtina je za vratci, ki pokrivajo odprtino za bencin. Uporabnik bo cenil tudi dejstvo, da sta zdaj prikaz stanja rezervoarja za plin in obveščanje o uporabi energenta v celoti integrirana med merilnike, tudi tipka za preklop je enaka kot ostale v avtomobilu. 

Prednost tovarniškega LPG so serijske prilagoditve na trivaljnem motorju. Vodila in injektorji za plin so njegov sestavni del in zato idealno razporejeni. Uporabniki LPG vozil z naknadno vgradnjo dobro vedo, da so šibka točka na dolgi rok lahko sedla ventilov, saj zaradi slabših mazalnih lastnosti plina lahko pride do zgodnejše obrabe. Zato je treba pri naknadno vgrajenih sistemih praktrično vedno uporabljati poseben sistem mazanja za ventile z dodatno tekočino. 

Pri Daciinem motorju pa so prilagodili material na način, da lahko zlahka zdrži celotno življenjsko dobo uporabe na utekočinjen naftni plin brez uporabe dodatnega mazalnega sistema.

dezurni@styria-media.si

Komentarjev 1
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.