Samo Omerzel je nemškemu kolegu predstavil idejo o uveljavitvi Slovenije na področju elektromobilnosti, kar je Sigmar Gabriel podprl.
"Idejo je sprejel z zelo pozitivnim stališčem. Tudi on je prepoznal, da je lahko Slovenija kot majhna država na tem področju hitra in fleksibilna, v nasprotju z Nemčijo, ki je velesila in si zaradi svoje velikosti takšnih hitrih sprememb ne more privoščiti," je za STA povedal minister, ki je idejo o Sloveniji kot pilotnem projektu za električna vozila prvič predstavil v intervjuju za Žurnal24. Takrat je povedal, da mora drugi avto pri hiši postati električen, saj moramo biti na tem področju najhitrejši in narediti korak naprej.
Napovedi politikov brez osnove
Slovenski inovator Andrej Pečjak, najbolj znan po predelavah vozil v električna in zmagi na Reliju novih energij v Monte Carlu, kjer je bil s svojim električnim dacia sanderom boljši od slavne tesle S, na ministrove besede o električni oazi odgovarja: "Naj si najprej kupi električni avto. Napovedi politikov so brez osnove. Če pogledamo nazaj v leto 2008, so takrat napovedovali, da bomo imeli v enem letu kup vodikovih polnilnic in avtomobilov, celo to, da bomo sami pridelovali vodik."
Slovenci smo na repu
Pionir električnih avtomobilov pri nas pravi, da je zanimanja za električna vozila med Slovenci sicer veliko, denarja pa malo. "Statistično gledano smo na repu. Za nami sta Hrvaška in Grčija." Z Nizozemsko in Norveško, kjer število avtomobilov z "zelenimi tehnologijami" odstopa, se ne moremo primerjati, pravi Pečjak in pojasnjuje: "Mi se nikoli v zgodovini nismo mogli primerjati s skandinavskimi državami. Z Norveško ne moreš primerjati ničesar v Sloveniji. Vedno se lahko primerjamo z Balkanom, kadar nam gre zelo dobro, pa s Koroško. Radi se kažemo z avtomobili, mentaliteta pa je bolj balkanska. Na Norveškem je odstotek letnega prihodka, ki ga namenijo za avto, bistveno manjši kot pri nas."
Električni so za nas predragi
Zaenkrat Pečjak ne vidi možnosti, da bi se pri nas povečala prodaja električnih vozil: "Ljudje se že zavedajo prednosti tovrstnih vozil, kriza pa vseeno trka na vrata. Težko se je odločiti za nakup avtomobila, ki stane 30.000 evrov in več, pa čeprav so subvencije za nakup električnih vozil podobne kot drugod po Evropi."
Ideja je super...javni prevozi in taxiji na elektriko.Kmal bo bencin 5 evrov na liter in takrat bomo zmagali.
Z Norveško se primerjati, je povsem mimo. Norvežani imajo za začetek nafto, v desetletjih pa so pridobili še kako drugo prednost. Tega zaostanka ne premagaš čez noč.
Z nečim je potrebno narod hraniti... Ljudje rabijo pravljice.