Samo Omerzel je svoj visoko leteči načrt razgrnil prav v intervjuju za Žurnal24, v odzivih na njegove načrte, da bo Slovenija pilotski projekt za e-vozila, pa so avtomobilski strokovnjaki vizijo o električni oazi hitro označili za naivno.
Omerzel še naprej ostaja neomajen. Na energetski konferenci En.odmev014 v Ljubljani je dejal, da je električna energija najboljša možna oblika energije, ki jo danes poznamo, energetiko pa označil za kardiosistem gospodarstva.
V Sloveniji se bo potreba po elektriki podvojila
Dodal je, da mora področje energetike temeljiti na številkah. Pojasnil je, da Slovenija uvozi za dve milijardi evrov energentov letno, predvsem fosilnih goriv. "Vprašati se moramo, kaj znamo proizvesti doma. To je električna energija in elektrika je najboljša možna forma energije, ki jo danes poznamo," je poudaril Omerzel.
Prepričan je, da če je bila nafta energent prejšnjega stoletja, je elektrika energent tega stoletja. Dejal pa je, da je treba iskati odgovore na trgu, ki bo definiral trende energetike. Minister meni, da se bo dolgoročno potreba po elektriki v Sloveniji podvojila.
"40 odstotkov energije v Sloveniji porabimo za mobilnost in v teh odstotkih moramo iskati učinke. Drugi avto pri hiši, ki ga uporabljamo za transport po mestu, mora postati električen. Tu moramo biti najhitrejši, moramo narediti korak naprej," je poudaril Omerzel in pojasnil, da na ministrstvu že vodijo pogovore z igralci na tem področju.
Želi si, da bi bila zapuščina njegove ministrske ekipe energetski koncept Slovenije.
V uvodu je spregovoril tudi član uprave Geoplina Alojz Stana, ki pa je opozoril, da energetski zakon ne zadostuje – treba je namreč sprejeti nacionalni energetski program in strateške usmeritve. Ta program mora biti naš, izvedljiv.
Omrzela podpiram. Tukaj tudi jaz vidim prihodnost. Ampak ne na vrat na nos. Mogoče za začetek brez davka na električna vozila.
Temu tipu se je res skeglalo. Kaj se pa ima za pogovarjat s Teslo in BMW, ja kdo bo pa to plačal? Tesla stane 100.000 evrov. BMW pa sploh nima električnega avto - vsaj v tem trenutku. Sicer ga pa… ...prikaži več dejansko za normalen denar nima tako rekoč nihče - razen, če štejemo neserijske predelave, ki jih dela Pečjak (prešteješ jih na prste ene roke), ali pa povsem zabluzeno avanturo grupacije PSA z njenim plehnatim električnim malčkom za 30 K eur in nikakršno avtonomijo. Edina, ki bo po tej plati ponudila preskok v smislu avtonomije in cene, bo Kija z električnim Soulom in 200 km avtonomije ter hitrim polnilcem, ki bo omogočal, da avto napolniš v 30 minutah. Za povrh bo imel avto še 7-letno garancijo, ki se jo ne upa dati na baterije v tem trenutku skoraj nihče. Vse ostalo je kar nekaj, vključno s tako imenovanimi priključnimi hibridi, ki so prav tako dodelani in rafinirani kot 15 letni pubertetnik.
pri nas je lahko tudi prvi avto, naj ga brihta od ministra kupi......