Daimler Trucks, eden vodilnih proizvajalcev tovornjakov na svetu, je razkazal svoj koncept tovornjaka, imenovan GenH2. Z njim v Stuttgartu potrjujejo svojo zavezanost pariškemu klimatskemu sporazumu in zniževanju emisij v celotni svoji ponudbi vozil.
Mercedes-benz GenH2 tovornjak na gorivne celice zmore s polno zalogo 80 kilogramov utekočinjenega vodika v rezervoarjih prevoziti do 1.000 kilometrov, pravijo pri znamki, kar je že primerljivo z dizelskimi tovornjaki in tako namenjeno tudi za t. i. long haulage prevoze. Skupna dovoljena masa tovornjaka s tovorom bo 40 ton, od tega je za tovor na voljo 25 ton, pravijo pri Daimlerju.
Posebnost tovornjaka je zelo močan sistem pogona, pri razvoju katerega sicer Daimler sodeluje s skupino Volvo Group. Kot že omenjeno, je vodik v tekočem stanju, kar omogoča precej večjo gostoto energije na kilogram energenta, ohlajen pa je na kar -253 stopinj Celzija. Gorivni sistem zmore zagotavljati 2 x 150 kilovatov moči, še 400 kW pa lahko za določen čas zagotavlja 70 kWh baterija, ki je namensko mišljena le za pokrivanje viškov potreb, recimo med speljevanjem ali v klancih. S tem masa baterije tudi ne krni preveč končne tonaže.
Posebna zgodba je tudi zapleten sistem gretja in ohlajanja gorivnega sistema, da ohranja idealno temperaturo delovanja in s tem maksimalno dolgotrajnost.
V predserijski izvedenki tovornjak za pogon koles izkorišča dva elektromotorja, skupaj zmoreta 2 x 230 kW stalne moči, za kratek čas pa 2x330kW, kar je primerljivo najmočnejšim dizelskim tovornjakom, ki so danes na trgu. Navora je 2 x 1.577 NM, za krajši čas do 2 x 2071 Nm. Škodljivih izpustov zaradi sistema gorivnih celic ni, edini stranski proizvod takšnega pogona pa je navadna voda.
Prve testne stranke bodo vodikov tovornjak dobile v uporabo prihodnje leto. Daimler načrtuje serijsko proizvodnjo nove generacije, ki je tudi oblikovno zelo aerodinamična, po letu 2025.
Notranjosti tovornjaka pri Daimlerju niso pokazali.
Daimler se je zavezal, da bo do leta 2039 prodajal CO2 povsem nevtralna tovorna vozila po sistemu "tank to wheel", torej vključujoč tudi celoten proizvodni proces.
Električni dolgoprogaš eActros
Daimler pa je poleg vodikovega tovornjaka dogodek izkoristil tudi za premiero serijskega dolgoprogaškega električnega tovornjaka eActros. Pravijo, da ima največjo energetsko učinkovitost med konkurenčnimi električnimi tovornjaki, z enim polnjenjem pa lahko pokrije do 500 kilometrov poti.
Vendar naj bi mu hitri polnilni sistem omogočal, da bo voznik izkoriščal obvezne postanke za to, da vmes s priklopom na hitre polnilnice dodobra dvigne raven energije v bateriji. Tovornjak je namenjen predvsem prevozniškim družbam, ki imajo stalne vsakodnevne poti na istih relacijah in imajo na voljo primerno polnilno infrastrukturo.
Medtem ko nemci sanjajo, japonci, korejci in tesla že delajo, isto kot pri BEV. Dobro jutro nemci in ostala EU. Za avte in kombije bo kar BEV, za tovorni, ladijski, zračni pa poleg BEV tudi vodik. https://www.google.si/amp/s/zurnal24.si/amp/avto/velik-projekt-ki-bo-spremenil-pogled-na-tovornjake-350380
He He he to je prihodnost zdaj je sedanjost prej je preteklost😁😁😁😌😌😌7. Razred. Pameten kido😁😁😁
Kaj nisi vedel da se to že obstaja kje je že to sam v tem času se še ne splača ker je pre drago in že obstajajo avti na vodik